غربی ها نباید فکر کنند که ما منتظر رفع تحریم هستیم


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809521

حمیدرضا گلپایگانی با اشاره به دستاوردهای صنعت نفت و حفاری توسط جوانان ایرانی خاطرنشان کرد: غربی ها نباید فکر کنند که ایران منتظر رفع تحریم ها است.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز حمیدرضا گلپایگانی افزود: جوانان توانمند و شرکت های دانش بنیان ما بسیاری از بخش های صنعت نفت و حفاری را طراحی و ساخته اند که قبلاً توسط شرکت های غربی و آمریکایی خریداری و مانند مته تامین می شد. . ” در حال حفاری است.

وی ادامه داد: مته جزء حیاتی صنعت حفاری است که هم اکنون توسط جهاددانشگاهی خوزستان در شهرک صنعتی سوم اهواز در حال ساخت است.

مدیرعامل نفت کشور نمایشگاه تخصصی صنعت نفت را جشنواره تولیدات بومی صنعت عظیم نفت عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه تمامی شرکت های داخلی برای حمایت از صنعت نفت و حفاری و تامین قطعات حساس مورد نیاز چاه ها وارد میدان شدند. با استانداردهای بین المللی «با قیمتی بسیار کمتر از قیمت خارجی طراحی و می سازند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی نفت و حفاری به کشورهای همسایه و مسلمان بویژه عراق و سوریه است.

وی آمادگی خود را برای ارائه تجربیات فنی و علمی در زمینه های علمی، تخصصی به کشورهایمان اعلام کرد و گفت: امروز با گذشت 43 سال از آن زمان در منطقه در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز، حفاری حرفی برای گفتن داریم. “
گلپایگانی با اشاره به برگزاری 30 دوره آموزشی فنی مهندسی نفت و حفاری بولیوی گفت: پس از گذراندن دوره دو ماهه در شرکت ملی حفاری ایران، مهندسان بولیویایی در صنعت نفت و گاز این کشور مشغول به کار هستند.

وی ارائه عملیات حفاری، طراحی و خدمات فنی در زمینه حفاری چاه های نفت و گاز در خشکی و دریا را از مهمترین دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید