غسل تعمید اولین خیابان کرمان شهید زن


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917392

در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر کرمان به تصویب رسید.

محمد امینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزشیابی به مصوبات کمیسیون فرهنگ در خصوص پیشنهادات نامگذاری معابر اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبات جاده ۱۶ متری بلوار ۲۲ بهمن جنب سازمان آب، به نام شهید حسنی سعدی نامگذاری شده است. این اولین خیابانی است که به نام یک شهید زن نامگذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهرداری کرمان با چند دستور جلسه برگزار شد که برخی از آن ها با تصویب مصوبه شورا به پایان رسید و برخی دیگر به کمیته بازگردانده شد.

در این جلسه محمد امینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزشیابی به مصوبات کمیسیون فرهنگ در خصوص پیشنهاد نامگذاری معابر اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبات خیابان خواجو، بلوار آیت الله صدوقی باید به نام شهید موسی جعفرآبادی نامگذاری شود. جاده 16 متری بلوار 22 بهمن جنب سازمان آب قرار است به نام شهید حسنی سعدی نامگذاری شود که اولین خیابانی است که به نام یک شهید زن نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: تقاطع 12 متری خیابان شهراویور 17 مجاور امامزاده محمد به نام این امامزاده و تقاطع بی نام مطهری بلواز هزار حد فاصل خیابان های 37 و 39 به نام خیابان خدیجه نامگذاری شود. کار و فیروزآباد را باید به نام خیابان کارآفرینی نامگذاری کرد.

در ادامه در خصوص انتقال خانم چکندی از شهرداری کشکویه به شهرداری کرمان بحث و تبادل نظر شد.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی در این خصوص گفت: بر اساس طرح حمایت از خانواده و همچنین نامه معاون رئیس جمهور، افرادی که همسرانشان از شهری به شهر دیگر منتقل می شوند، می توانند با توجه به شرایط خود منتقل شوند. همسران، بنابراین باید به پست دیگری منتقل شوند، کسانی که برای حمایت از مؤسسه خانواده درخواست انتقال دهند، با انتقال آنها موافقت می شود.

وی گفت: برای این امر باید الزامات قانونی و از سوی دیگر گمرک در نظر گرفته شود که پیشنهاد این است که برای همیشه به این موضوع رسیدگی شود و بر اساس اصل و مقررات باید به این موضوع عمل شود.

در همین رابطه حسین چناریان، رئیس کمیته بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری گفت: اگر این موضوع برای تک تک افراد تنها با تمدید ماموریت قابل حل باشد، مشکلی نیست.

سیدمحمد موسوی رئیس کمیسیون اطلاعات، شفافیت و بهره وری توضیح داد: این موضوع باید به صورت دقیق بررسی شود زیرا در صورت واگذاری باید دید که آیا شهرداری به این نیرو نیاز دارد و آیا جایی برای آن در شهرداری واگذار شود. خیر، البته باید حقوق افراد تضمین شود، بنابراین پیشنهاد من این است که به این موضوع به صورت جامع نگاه شود، من با روال فعلی که مطالعه موردی است موافق نیستم.

حسین چناریان رئیس کمیته بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری ها به اصلاحیه بودجه 1401 اشاره کرد و گفت: از شهرداری خواسته شد پس از بررسی همه جانبه تر و دریافت نظرات همه سطوح شهرداری، پیشنهاد کلی را ارائه کند.

وی تصریح کرد: در این تعدیل بودجه تاکید بیشتری بر این است که برخی از فعالیت های شهرداری به دلایلی که عمدتا تامین منابع است شروع نشده و از سوی دیگر برخی آغاز شده اما با مشکل مواجه هستند. به دلیل افزایش قیمت ها

چناریان گفت: از 112 میلیارد پیشنهادی شهرداری به شورا، 102 میلیارد در نهایت در کمیته تعدیل بودجه تصویب شد، البته به جز چند مورد که خرید تجهیزات بود، بقیه پروژه های نیمه تمام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید