غلبه بر کمبود آب در مناطق روستایی نیاز به عزم جدی دارد

زمان: 16:57
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774643

وزیر نیرو با بیان اینکه رفع کمبود آب در روستاها نیاز به شناسایی جدی و تثبیت ظرفیت دارد ، افزود: اولویت ما تامین آب روستاهای پرجمعیت ، سپس مجتمع های آبرسانی و سپس روستاهای کم جمعیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان در اولین جلسه شورای تامین آب جهاد با بیان اینکه حوضه آب نیازمند مراحل طولانی و عزم جدی تری است ، افزود: گروه ها ، وام ها و افراد زیادی در زمینه تامین آب فعالیت می کنند ، اما این قابلیت ها باید با هم ادغام شوند تا بتوانند بهره وری را افزایش داده و مشکل کم آبی در روستاها و مناطق فقیرنشین را در زمان کوتاه تری حل کنند.

وی گفت: “ما در این شورا تلاش می کنیم تا بین همه گروه ها در همه نهادها ، سازمان ها و حتی اهداکنندگان و مردم اجماع و هم افزایی ایجاد کنیم تا برنامه ای منسجم و حساب شده ارائه دهیم.” و کار را بین گروه های مختلف تقسیم کنید ، منبع آب را به مکانهای بدون آب برسانید.

محرابیان بر تأکید بر اجرای پروژه های آبرسانی در مناطق دارای کمبود آب و تنش تاکید کرد و ادامه داد: کار در این بخش باید زودتر آغاز شود تا بتوانیم این کار را با هم انجام دهیم و در (مکانیسم) شورا یک هدف مشترک ایجاد کنیم. به “

وزیر نیرو گفت: در سال های اخیر پروژه های مختلف آبرسانی به عنوان مثال در مجتمع های آبرسانی اجرا شده است اما این امر پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط گروه های جهادی در تامین آب کشور ، افزود: ما به دنبال ایجاد سازوکار مناسب برای سرعت بخشیدن به این کار و ایجاد وحدت در حکمرانی در این زمینه هستیم.

مهرابیان ادامه داد: اولویت ما تامین آب روستاهای پرجمعیت ، سپس مجتمع های آبرسانی و سپس روستاهای کم جمعیت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید