غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834985

رئیس دانشگاه قم گفت: در کشورهای غربی که به نظر می رسد ربطی به مسئله فلسطین ندارند، کمک های مادی و معنوی زیادی برای حفاظت از مردم فلسطین انجام می شود. این نشان می‌دهد که وقتی یک جنبش اجتماعی ادامه پیدا می‌کند و تبدیل به یک جنبش اجتماعی می‌شود.» و فرهنگ اجتماعی می‌تواند پیامدهای ماندگاری داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خوجت الاسلام والمسلمین عسگر طولانی در گفت و گو با خبرنگار کم فردا وی گفت: به همت حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس و روز پاسداری از آرمان های فلسطین نامگذاری شده است و هر ساله امت اسلامی در کشورهای مختلف و حتی کشورهایی که چنین راهپیمایی ندارند راهپیمایی می کنند. اکثریت مسلمان داشته باشند. با آرمان های مردم فلسطین و دفاع از مسجد الاقصی و بیزاری از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی انجام می شود.

رئیس دانشگاه قم افزود: راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به اینکه حدود 1180 سرباز اسرائیلی به مسلمانانی که به زبان روزه برای اقامه نماز جمعه به مسجدالاقصی رفته بودند، قطعاً شکل خاصی خواهد داشت و آنها را کشتند. “

وی گفت: جنایات اسرائیل در سرتاسر فلسطین، تخریب منازل فلسطینی ها برای ساختن شهرک برای یهودیان ورودی به این کشور در خارج از فلسطین، قلب مسلمانان و آزادی خواهان را به درد می آورد، بنابراین باید جدیتر برخورد شود. با ترغیب آرمان فلسطین به ترویج راهپیمایی روز جهانی قدس، زیرا اگر وقایع فلسطین به همین منوال پیش برود، آسیب بسیار جدی به جهان اسلام وارد خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی به کشورهای مختلف اسلامی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کشور ما به عنوان محور مقاومت در منطقه و تحت رهبری مقام معظم رهبری در حال ظهور است. رهبر پشتوانه وحدت اسلامی است.

ایشان مدتها پیش فرمودند: راهپیمایی روز قدس وحدت امت اسلامی را افزایش می دهد. آرمان فلسطین یک آرمان شناخته شده در جامعه جهانی و در بین مردم جهان است و نتیجه کمپین سالانه روز قدس است.»

رئیس دانشگاه کوم ادامه داد: در کشورهای غربی و اروپایی و کشورهایی که به نظر می رسد ربطی به مسئله فلسطین ندارند، کمک های مادی و معنوی زیادی برای حفاظت از مردم فلسطین انجام می شود و تعدادی از آزادی خواهان در این امر جان خود را از دست داده اند. حرکت ادامه پیدا کند و تبدیل به یک جنبش اجتماعی و فرهنگ اجتماعی شود، می تواند پیامدهای ماندگاری داشته باشد.

وی گفت: محورهای لازم برای وحدت امت اسلامی لازم است. خداوند متعال فرموده است: «وَ أَسْتُمُوا الْحَبلِ اللَّهِ» مسجدالاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان آرمان مشترک همه مسلمانان است.

وی مدت ها پیش گفته بود: سرزمین فلسطین محل زندگی پیامبران است و مسلمانان و مسیحیان سال هاست که در این سرزمین با آرامش زندگی می کنند. اگرچه فلسطین توسط مسلمانان اداره می شد، اما آزادی های مذهبی برای مسیحیان و یهودیان وجود داشت، در حالی که اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، آزادی های مذهبی از بین رفت و مسلمانان از خانه های آبا و اجدادی خود رانده شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید