فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قطر مهیاست/ افزایش 43 درصدی مبادلات بین ایران و قطر

وزیر صنعت و بازرگانی قطر:

صالح المنا گفت: زمینه های مختلفی برای همکاری های اقتصادی و تجاری در قطر فراهم شده است که به مردم اجازه می دهد در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج


وزیر صنعت و بازرگانی قطر در مراسم نهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر با بیان اینکه بر اساس حجم مبادلات تجاری ایران و قطر، مبادلات تجاری دو کشور در سال‌های اخیر 43 درصد رشد داشته است، گفت: گفت: قطعاً علاقه متقابل بین همچنین چالش های پیش رو ما را به سمت سطوح بالاتری از معاملات تجاری سوق می دهد.

صالح المناعی تصریح کرد: در حال حاضر 845 شرکت ایرانی در قطر حضور فعال دارند که نشان می دهد بین سال های 2017 تا 2022 حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در قطر افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این، 12 شرکت زیر نظر مرکز مالی قطر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد قطر بر اساس آمار بانک جهانی در سال 2023 در منطقه خاورمیانه به 3.3 درصد خواهد رسید، تصریح کرد: قطر توانسته رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کند.

به گزارش المنا، سیاست های دولت قطر در ایجاد تنوع در تولید موفق بوده و سرمایه گذاران را به حضور در این کشور واداشته است.

وی تصریح کرد: زمینه بسیار مناسبی برای همکاری بخش خصوصی بین دو کشور وجود دارد. در این راستا می توان از صنایع سبک، صنایع غذایی، پزشکی، صنایع استراتژیک و سایر حوزه های نوظهور که نیازهای داخلی قطر را برآورده می کند صحبت کرد.

وزیر صنعت و بازرگانی قطر گفت: زمینه های سرمایه گذاری که در قطر ایجاد شده، بر اساس قوانین جدیدی که در این زمینه تصویب شده است، به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا مالکیت 100 درصدی در قطر داشته باشند. این فرصت در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری فراهم شده و به افراد امکان سرمایه گذاری در املاک را می دهد.



آیا این خبر مفید بود؟