فرمانده بسیج: رزمایش ثامن در فضای مجازی با حضور 4 میلیون بسیجی برگزار می شود

فرمانده بسیج: رزمایش ثامن در فضای مجازی با حضور 4 میلیون بسیجی برگزار می شود.

روز جدید : سردار سلیمانی گفت: رزمایش سراسری ثامن در فضای مجازی با حضور 4 میلیون بسیجی برگزار می شود. این رزمایش یک رویداد خلاقانه در فضای مجازی است که با حضور گسترده بسیجیان در فضای مجازی برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شعار امسال ما «بسیج بخشی از مردم است» خواهد بود.

صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری سردار بسیج مستضعفین گلمرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با بیان اینکه ایام آذرماه یادآور فرمان تاریخی بسیج است که توسط امام (ره) تدوین می شود، گفت: امام (ره) احساس می کند مردم باید برای خدمت به ملت و تامین امنیت ملت آماده بسیج شوند تا این نهاد بزرگ مردم نهاد بتواند با روحیه اخلاص، ایمان و فداکاری پاسخگوی نیازهای ملت باشد.

به گزارش فارس، وی با اشاره به مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس با وجود آسیب ها و آسیب ها گفت: ملت ایران توانسته است پیروزی های زیادی را به دست آورد و بسیج در این عرصه نقش مهمی ایفا کند. و در دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید مکتب دفاع از انقلاب اسلامی را تأسیس کنیم، مکتبی که امروز کشورهای مسلمان از آن الگو گرفته و جبهه مقاومت شکل گرفته است.

سردار سلیمانی ادامه داد: درس هایی که از دوران دفاع مقدس گرفته ایم در سال های پس از دفاع مقدس به ما کمک کرده است. امروز هدف ما گسترش بسیج است تا جوانان عزیز بتوانند با حضور در این تشکل نقش بیشتری در اداره جامعه داشته باشند.

رئیس سازمان مستضعفین بسیج گفت: شعار امسال ما این است که بسیج بخشی از مردم است. برنامه های هفته بسیج را از 29 آبان ماه با حضور 5200 گروه جهادی بسیج و 573000 جهادگر بسیجی آغاز می کنیم.

وی گفت: در همین روز 3500 بسته معیشتی بین نیازمندان و 1500 بسته جهیزیه در آن روز توزیع می شود. یکی دیگر از برنامه های ما آزادی 4000 زندانی است. برای 12 هزار شغل ایجاد می کنیم و 403 صندوق قرض الحسنه و 150 تعاونی در این روزها شروع به کار می کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه نذر خون از دیگر برنامه های ما است، گفت: ۲ هزار و ۵۳۵ پروژه عمرانی را در ۲۹ آبان افتتاح می کنیم و در آن روز جشنواره عکس بسیج و جشنواره جهادی علم و فناوری را خواهیم داشت. همچنین افتتاح 310 پروژه عمرانی مرتبط با بلوک های بسیج نیز در این ایام انجام می شود.

رئیس سازمان مستضعفان بسیج با بیان اینکه رویه ای برای مشارکت مردم در مدیریت محلات تهیه شده است که توسط پایگاه های بسیج سراسر کشور مدیریت می شود، گفت:

وی تاکید کرد: در هفته بسیج اجلاس مجمع جهانی مستضعفان را برگزار خواهیم کرد. امسال این مجمع با موضوع یمن و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می شود.

سردار سلیمانی در تشریح دیگر برنامه های هفته بسیج گفت: رزمایش سراسری ثامن با حضور 4 میلیون بسیجی در فضای مجازی برگزار می شود. این رزمایش یک رویداد خلاقانه در فضای مجازی است که با حضور گسترده بسیجیان در فضای مجازی برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج نیز از برگزاری رزمایش بسیج با حضور گردان های دفاعی و امنیتی بسیج در 12 آذرماه خبر داد و گفت: این رزمایش با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در مکان های خاصی برگزار می شود.

وی گفت: اجلاسیه شهدای استان ایلام در چهارمین خطر و آیین عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از مقام شامخ خانواده های معظم شهدا اجرا می شود. همچنین در این روز رقابت نهایی تیم های راه یافته به مرحله نهایی رویداد دیجیتال بسیج برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره زلزله استان هرمزگان گفت: هر زمان که حوادث غیرمترقبه رخ می دهد، بسیج جزو اولین نیروهای حاضر در صحنه است. پس از حادثه دیروز با فرمانده سپاه استان تماس گرفتیم و مقرر شد تمامی امکانات در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد و اکنون جهادگران نیز در حال خدمت رسانی به مردم هستند. ما هم برای ساخت خانه های مردم اعلام آمادگی کردیم.

سردار سلیمانی گفت: در حال حاضر در یک جنگ نرم بسیار پیچیده قرار داریم و در کانون توجه نظام سلطه قرار داریم. دشمن سعی دارد با این جنگ نرم، سبک زندگی کشورهای اسلامی را تغییر دهد. بسیج در اصل یک نیروی متخصص برای جنگ نرم است و بسیج یک تشکل مردمی است که همه جا حضور دارد. بیسیک بر اساس بیانیه گام دوم یک سند راهبردی ده ساله تهیه کرده است و بر اساس این سند به تلاش برای ایرانی قدرتمند ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: آمریکا دیگر قدرت اجرای راهبردهای خود را ندارد و این به این دلیل است که ایران توانسته است در دنیا نفوذ کند و بسیج به عنوان یک قدرت نرم در این زمینه موثر بوده است. همچنین تشکیل یک شبکه پرمخاطب تاثیرگذار در فضای مجازی می تواند تاثیر بسزایی در حوزه جنگ نرم داشته باشد.

وی در خصوص کمک های بسیج به دولت گفت: بسیج یک نهاد مردمی برای مردم است. در زمان تشکیل دولت سیزدهم به دولت اعلام آمادگی کردیم که مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت. در حال حاضر در حال انعقاد تفاهم نامه با برخی وزارتخانه ها هستیم. برای افزایش تولید برخی محصولات کشاورزی و خودکفایی در تولید نفت در کشور برنامه ریزی کرده ایم.

وی گفت: برای ساخت مسکن نیز اعلام آمادگی کرده ایم و می توانیم سالانه 100 هزار مسکن در سراسر کشور بسازیم. ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد و همچنین ساخت 1000 واحد مسکونی در شهرستان چابهار را آغاز کردیم. در حوزه اشتغال نیز آمادگی ایجاد 150 هزار شغل در سال را داریم. در بسیج بازار از بسیج کمک گرفته شد، جلساتی با مسئولان مسئول برگزار شد، تفاهم نامه هایی منعقد شد که توسط بسیج اصناف اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید