فرمول تعیین سهم کولتیواتورها + جزئیات

فرمول تعیین سهم کولتیواتورها + جزئیات

بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، نقل و انتقال سهام از روز ولادت حضرت معصومه (س) 10 اردیبهشت آغاز و در خصوص جزئیات سهام دریافتی اطلاع رسانی لازم به فرهنگیان داده می شود.

حمیدرضا نجف پور کردی در پاسخ به برخی سوالات و ابهامات گفت:

علت تاخیر در اجرای طرح ارزیابی املاک چیست؟

در اساسنامه صندوق آمده است که اعضاء علاوه بر وجوه دریافتی از محل سود و غیره، از ارزش جاری دارایی های صندوق نیز بهره مند شوند. این سوال به یکی از الزامات ارشد فرهنگیان تبدیل شده است. برای تحقق این تلاش 12 ساله طی دوره های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است، اما عوارض و مخاطرات زیادی وجود داشته و تحقق آن چالش های زیادی را به همراه داشته است.

در نهایت از نظرات نخبگان بازار سرمایه استفاده کردیم و کارگروه علمی تشکیل دادیم. ما به 10 مدل علمی رسیدیم و در نهایت به یک روش ترکیبی رسیدیم که قرار بود اجرای آن تا دو سال زمان ببرد، اما در کمتر از 6 ماه گام مهمی در اجرای یک طرح برداشتیم و به مرحله عملیاتی رسیدیم.

چه مولفه هایی در تعیین سهم هر یک از اعضای صندوق دخیل هستند؟

سال گذشته قول داده بودیم فاز اول این طرح در اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد که هم اکنون محقق شده است. در مرحله اول عملیات مالی 27 سال گذشته صندوق برای کلیه اعضا انجام شد. کلیه اطلاعات سامانه ها پردازش و تابعی از ارزش وجوه هر معلم در صندوق به دست آمد و در قالب فرمول های مدیریت مالی سهم دارایی هر معلم مشخص شد.

مدت عضویت هر معلم در صندوق، مدت تصدی وی، میزان سود حاصل از فعالیت های اقتصادی صندوق های وی و میزان سپرده های دولت برای وی در تعیین این سهم موثر بوده است.

آیا همه اعضای صندوق تامینی از این ماه سهام خواهند داشت؟

در مجموع یک میلیون و 600 هزار نفر مشمول این طرح هستند. صندوق ذخیره فرهنگیان چهار هلدینگ و تعداد زیادی شرکت دارد که باید همه آنها شفاف سازی و تکلیف می شد. پس از محاسبه ارزش واقعی هر شرکت و هلدینگ، سهم هر معلم را به آن اختصاص می دهیم. لذا برای تخصیص سهام به هر معلم اقدامات لازم صورت می گیرد و تمامی شرکت ها راهی بورس می شوند.

مستمری بگیران، انصرافی ها، از کارافتادگان و در یک جمله همه کسانی که امروز شاغل نیستند و در رتبه اول هستند و 800 هزار نفر هستند، ارزش ملک را دریافت می کنند و سهامدار می شوند.

ارزش فعلی دارایی های صندوق 70 هزار میلیارد تومان است که در صورت تقسیم بر 1 میلیون و 600 هزار تومان تقریباً و میانگین ارزش آن حدود 40 میلیون تومان می شود و این عدد تقریبی به تدریج با ورود شرکت ها به بورس در بورس اوراق بهادار به اشخاص حقیقی منتقل می شود. شکل سهام

در چه شرکت هایی سهام را به هیئت علمی واگذار می کنید و سهم هر یک از اعضا چقدر است؟

در گام اول سهام شرکت های بورسی بیمه معلم، بازرسی مهندسی و ماشین سازی اراک به این 800 هزار نفر واگذار می شود. در مرحله اول به طور متوسط ​​به هر نفر یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان سهم اختصاص می دهیم که سهام با توجه به اجزای ذکر شده متفاوت است.

فرآیند جایزه سهام کارکنان چگونه کار می کند؟

سهام کارکنان در زمان بازنشستگی در صندوق ذخیره به آنها تعلق می گیرد.

فرآیند واگذاری سهام در هر مرحله از پذیرش شرکت ها چگونه است؟

هر یک از اعضای فرهنگی صندوق در هر مرحله از انتقال، بخشی از دارایی را از هر شرکت دریافت می کند. بنابراین اینطور نیست که دارایی جذاب و سودآوری به گروه خاصی داده شود، بلکه در هر مرحله از واگذاری، سهام به همه اعضا واگذار می شود.

تکلیف کسانی که هنوز بورسیه نگرفته اند چه می شود؟

تاکنون بیش از دو سوم اعضا بورسیه دریافت کرده اند. برای کسانی که کد بورسی ندارند، از سوی سازمان بورس مهلتی برای رزرو و توزیع سهام آنها پس از دریافت کد بورسی تعیین شده است.

چگونه سهام اعضا را مدیریت کنیم؟ آیا این عمل مسدود نشده است؟

مدیریت سهام بر عهده خود اعضاست و ما سهام را قفل نمی کنیم. آنها خیرخواه هستند و می توانند سهام خود را به دلخواه مدیریت کنند. البته برنامه های آموزشی برای اعضا در زمینه مدیریت سهام در نظر گرفته ایم، اطلاعات لازم نیز در پورتال صندوق قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید