فرهاد مجیدی در شطرنج مقابل یحیی گل محمدی پیروز شد

فرهاد مجیدی در شطرنج مقابل یحیی گل محمدی پیروز شد

اول: فرهاد مجیدی در پایان سال برنده شطرنج شد. تک به تک بهترین نتیجه برای استقلال نبود اما وقتی از دقیقه 40 به روند بازی نگاه می کنیم استقلالی ها حق دارند عصر عید خوبی را سپری کنند.

دوم: قرار دادن افراد باتجربه ای چون روزبه چشمی، وریا غفوری و ارسلان مطهری و ترجیح دادن آنها به زبیر نیک نفس، صالح مصطفوی و رودی زستد، اگرچه روی کاغذ منطقی به نظر می رسید، اما در واقعیت چنین نبود. تغییر هر سه بازیکن نشان از اشتباه کادرفنی استقلال در ترکیب بازیکنان دارد. توجیه کادر فنی این بود که با حضور دربی‌ها، جوانان تیم مثل بازی‌های قبلی هستند، اما اشتباهات دربی‌ها به اشتباهات جوانان اضافه شد تا استقلال در نیمه اول این کار را انجام نداد. همان چیزی باشد که همه انتظار داشتند

سه: بازی روزبه چشمی در خط هافبک اگرچه دعوای استقلال زیاد شد، اما او به وضوح در کنترل بازی و پاس دادن با مشکل مواجه شد، بازگشت زبیر به خط هافبک و بازی آرام و نشاط آور او و همچنین چرخش امانوف باعث بهتر شدن توپ استقلال شد. یکی دیگر از اشتباهات کادرفنی نیمکت نشینی زبیر نیک نفس بود. روزبه چسمی در دفاع آخر آنقدر بازی کرد که فراموش کرد هافبک دفاعی است.

چهار: استقلال بعد از تغییر سیستم و انتقال از دفاع از سه به دفاع از چهار توانست بر بازی مسلط شود، هرچند پرسپولیس در نیمه دوم موقعیت های زیادی به آنها نداد، اما چرا مقر استقلال مقابل پرسپولیس که خطرناک ترین است. تیم این زمین است، او سه دفاع بازی کرد، این سوالی است که مجیدی و پین باید به آن پاسخ دهند.

پنج: وقتی جاده به روی استقلال بسته شد، بهترین تصمیم را آسمان خراش ها گرفتند. زستد علاوه بر انجام مهمترین کار شش ماه اخیر، جادوی گل نخوردن خارجی های 53 ساله استقلالی را نیز شکست. ناگفته نماند بازی خوب و موثر آرماند رمضانی که با حضورش در زمین عملکرد خوبی داشت و البته می توانست به استقلال هم فرصت بدهد. رمضانی مقابل تیم سابقش هم بازی کرد و البته وقتی استقلال گل زد، از رودی زستد هم خوشحال بود.

ششم: صالح حردانی در این مدت نشان داد که اصرار مجیدی برای خرید آن بی دلیل نبوده است. صالح از روز اولی که آمد بازیکن سطح بالایی نشان داد. او بود که استقلال را در بازی نگه داشت و البته جایی در دل هواداران استقلال باز کرد. بازیکنی که این پاس گل را دارد، اکنون به شکل دیگری به آن نگاه می کند. نکته عجیب این است که او به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشد.

هفت: اتفاق ناگواری که برای استقلال افتاد و کسی به او توجهی نمی کند این است که ده دربی است که استقلال در بازی با پرسپولیس پیروز نشد، اما نکته مثبت و خوشایند استقلال این است که در این قرن اخیر حتی یک بار او حریفان در دربی بیشتر پیروز نشده اند. البته استقلال در جام حذفی بعد از ضربات پنالتی دو بار پرسپولیس را شکست داد اما همانطور که می دانید برد در ضربات پنالتی در آمار به حساب نمی آید و در آمار معادل است.

هشت: از بازی خوب، کارآمد و فوق العاده کوین یامگا هم یاد کنیم که در جو دربی غرق نشد و در خدمت تیم و تاثیرگذار بازی کرد. برعکس امیرحسین حسین زاده بود که دیروز همه از او انتقاد کردند، کاملاً پر استرس بازی کرد. البته او به حضور تماشاگر عادت نداشت و البته دربی هم بازی ای است که همه چیز در آن فرق می کند. حسین زاده دیروز بارها و بارها لیز خورد و زمین خورد و حتی دو بار با آرایشگر درگیر شد و بیهوده نیست که می گوید دو گل برای پرسپولیس خریده و نگذاشته است استقلال دو گل به پرسپولیس بزند!

خیر: بهزاد گلمپور در دوران فوتبالش مردی نجیب و متواضع بود اما اینکه در بین دو نیمه مهدی ترابی را از ناحیه سینه کوبید یعنی فشار عصبی او بیشتر شده است. باید دید چه چیزی به او گفته شد که به سینه ترابی ضربه بزند، اما آقای گلامپور بور، 55 ساله، دور از انتظار این حرکات از شماست. باید به همه اطمینان داد، اما بدیهی است که محرومیت از دربی های گذشته برای بهزاد خان درس عبرت نیست. باید دید گزارش ناظر و داور از حاشیه و درگیری های دربی 98 چه می شود و چه نتیجه ای حاصل می شود.

ده: سال 1400 برای استقلال و مجیدی با شش امتیاز به پایان رسید و بدون شکست پیش افتاد. تا اینجای کار همه چیز به نفع استقلال است اما یادتان باشد که تاریخ این تیم در فصل بهار اصلا جالب نیست، استقلالی ها قهرمانی را از دست می دهند و در این فصل بارها و بارها خرید می کنند. تا فکر کنند کارشان تمام شده است. فرهاد مجیدی تمرینات این تیم را تا 11 فروردین ماه به حالت تعلیق درآورده و به نظر می رسد برنامه خاصی برای آماده سازی تیمش برای قهرمانی و جام حذفی داشته باشد. استقلال هم اکنون با اعتماد به نفس بیشتری لیگ را دنبال می کند. طبق قوانین بازی، استقلال در صورت حفظ اختلاف شش امتیازی تا هفته بیست و هشتم لیگ برتر، در پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر قهرمان لیگ برتر خواهد شد. این می تواند اتفاق بیفتد اگر اختلاف امتیاز افزایش یابد. اگر اختلاف امتیاز به 9 برسد، استقلال در هفته 27 قهرمان می شود و در نهایت اگر اختلاف امتیاز به 12 امتیاز برسد، استقلال در هفته 26!

دیدگاهتان را بنویسید