فرهنگ استفاده از وکیل نهادینه نشده / خداحافظی داوطلبانه برخی از وکلای استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، رضا نوروزیان رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت هفته ای که به طور رسمی در این استان آغاز شد، گفت.

نوروزیان گفت: در حال حاضر این انجمن دارای 250 وکیل اصلی و همچنین اعضای هیئت مدیره و دارای کمیته های مرتبطی است که در جهت ارائه خدمات به مردم فعالیت می کنند.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در قانون اساسی کشور حق دفاع یکی از حقوق اساسی و اساسی مردم است، گفت: به جامعه تحویل دهید.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی ارائه خدمات عام المنفعه در قالب خدمات مشاوره حقوقی و همچنین کمک به وکالت از گروه های دارای امکانات ضعیف مالی را از دیگر وظایف کانون برشمرد و گفت: زیرمجموعه موسسات کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی و زندانیان و خانواده های آنها و هنوز هم انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته در هفته اول اسفندماه سال جاری 30 نفر از وکلای کانون نیز در زمینه ارائه مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به متقاضیان ساکن در مناطق فقیرنشین استان فعالیت داشتند.

نوروزیان افزود: ارائه این خدمات به متقاضیان ساکن در مناطق فقیرنشین استان توسط کانون وکلای دادگستری استان ادامه دارد و ادامه دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اقدام وکیل انجام اقدامات موکل بر اساس قانون است، از نهادینه نشدن فرهنگ استفاده از وکیل برای گره گشایی حقوقی در جامعه گلایه دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی افزود: اهمیت نهادینه شدن این امر سال هاست که در سطح کشور تبیین شده است، اما همچنان می بینیم افرادی که برای حل مشکلات حقوقی خود گیر کرده اند به سراغ وکلا می روند.

وی همچنین با گلایه از اینکه برخی افراد همچنان به دانش شفاهی خود برای رفع مشکلات خود عمل می کنند، گفت: این تا زمانی است که استفاده از خدمات حقوقی توسط وکلا مانع از بروز مشکلات بعدی شود.

نوروزیان در پاسخ به این سوال که ممکن است حق الوکاله مذکور عاملی برای عدم توصیه به برخی افراد برای رفع مشکلات قانونی باشد، گفت: حق الوکاله براساس تعرفه مصوب است.

او گفت: «تورم هر سال در حال افزایش است، در حالی که نرخ نیابتی هنوز پایین است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی گفت: اگر درآمد وکلا زیاد است، باید برخی از وکلا می توانستند پروانه خود را تمدید کنند!

وی اعلام کرد: 18 درصد از وکلای عضو کانون وکلای استان نتوانستند پروانه خود را تمدید کنند و 10 درصد دیگر ترک کرده و دیگر فعال نیستند.

نوروزیان افزود: سایر وکلای عضو این انجمن نیز در انجام وظایف خود دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید