فرهنگ و هنر ابعاد هویتی و رفتاری جامعه را شکل می دهد


ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914330

معاون فرهنگی ارتش فتح کهگیلو و بویراحمد:

معاون هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویار احمد گفت: فرهنگ و هنر هر کشوری نشان دهنده اصالت آن کشور است، در واقع فرهنگ و هنر است که هویت و جنبه های رفتاری جامعه را شکل می دهد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به دلیل غنا و بومی بودن یکی از جلوه های مهم و برجسته در بازتولید قدرت نرم به شمار می رود.

فرهنگ و هنر بومی توانسته ظرفیتی از آثار و ارزش‌ها را از خود به جای بگذارد و این آثار ذخیره‌ای برای خلق محتوا و تولیدات هنری در عصر جدید برای حفظ هویت بومی در برابر تهاجم فرهنگ بیگانه است.

یکی از اقشاری ​​که در سال های متوالی توانسته در عرصه فرهنگ و هنر نقش آفرینی کند، بسیج است با تولیدات مختلف در عرصه های مختلف و با محوریت واقعیات و مبارزه با تحریفات، ارزش های انقلاب اسلامی و بومی. هویت‌ها در دنیای امروز که با هجوم فرهنگ‌های بیگانه مواجه بود، گام‌های مثبت و مؤثری برداشت.

معاون فرهنگی هنری فتح کهگیلویه و بویار احمد در گفت و گو با صبح زاگرس با تبریک هفته بسیج به دلیل نقش بسیج در عرصه تولیدات فرهنگی و هنری استان گفت: فرهنگ و هنر هر کشور نشان دهنده اصالت این کشور است.» در واقع این فرهنگ و هنر است که مؤلفه ها، شاخص ها و ابعاد هویت و رفتار یک جامعه را شکل می دهد و به پیدایش تمدن های اصیل می انجامد.


efeac893 5c92 404f 87fb ce6af2ffc40e خبر خاکستری

مشنوی ادامه داد: در کنار الگوهای فرهنگی با هجمه های فرهنگی نیز مواجه هستیم و برای مقابله با این هجمه فرهنگی باید هم تهاجمی و هم تدافعی عمل کنیم که حاصل بسترسازی از جمله در سپاه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، نحوه زندگی، تفکر و عملکرد عمومی افراد در جوامع بشری را تعیین می کند، افزود: با در نظر گرفتن دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد معنا و جایگاه کار فرهنگی و هجمه های دشمنان در مقابل آنها. در حوزه ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، اقدامات ویژه‌ای از سوی معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح در حوزه تخصصی فرهنگی و با محوریت صنعت هنر انجام شد تا مفاهیم مولفه‌های ارزشی با زبان هنر بیان شود و زمینه‌سازی برای آن فراهم شود. نقش هنرمندان استان در تحقق این مهم و همچنین با توجه به نیازسنجی هایی که انجام شد کانون آثار هنری بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.


8a883bb2 4cee 473c b2f6 72a272bb18cb خبر خاکستری

معاون فرهنگی فتح با اشاره به اینکه سه سال از تاسیس این فرهنگسرا می گذرد، گفت: تجهیز تخصصی حوزه هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب میدان تخصصی اولین گام این امر بود. معاونت برای تحقق این ایده.

مثنوی افزود: از ابتدا با توجه به کمبودهای استان توانسته ایم زیرساختی برای حضور فعال هنرمندان ایجاد کنیم که از نظر تجهیزات به رشد خوبی می رسد و علاوه بر آن تجهیزات، شناسایی هنرمندان و خلق. هماهنگی بین این دو ایجاد شده و به تولید محصولات فرهنگی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای ایجاد شده علاوه بر تولیدات فاخر که باعث ایجاد فعالیت فرهنگی در استان شد، راه اندازی همایش هایی مانند جشنواره سرود چکاوک بود که محصولات زیادی در آن ارسال شد.

مثنوی درباره تئاتر به عنوان قدیمی ترین هنر استان گفت: امسال جدای از ترانه وارد عرصه تئاتر شدیم تا بتوانیم بدن خود را به خوبی نشان دهیم و فکر نمی کردیم با این حضور خوب هنرمندان مواجه شویم.


0fd6e0e0 97ff 4ac9 9b2f 79ec68b4faa1 خبر خاکستری

وی ادامه داد: علاوه بر دو جشنواره ترانه و تئاتر، جشنواره تخصصی بلوط نیز ایجاد شد تا سایر رشته ها از جمله هنرمندان و تهیه کنندگان فیلم های بلند بتوانند به ایفای نقش بپردازند.

معاون فرهنگی سپاه فتح افزود: همانطور که گفته شد شناسایی، تقویت و حمایت از استعدادهای هنری، خلق آثار نفیس هنری در زمینه ها و عرصه های مختلف، دوره های آموزشی و توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری و همچنین برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری برای هنرمندان برجسته در سطح استان در دستور کار این مرکز قرار دارد. از بارزترین فعالیت های این مرکز می توان به برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره سرود چکاوک، جشنواره تئاتر سیمرغ، جشنواره هنرهای دیجیتال بلوط و کارگاه های توانمندسازی معلمان و مدیران هنری در رشته های مختلف اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید