فروشنده تحت تاثیر مونتاژ/ من مخالف تاج و تخت بودم


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894482

روابط ناهمگون و متضاد در فوتبال باید متوقف شود

یکی از اعضای کمیته بدوی فدراسیون فوتبال گفت: دلالی در جلسه انتخاباتی فدراسیون فوتبال تاثیر گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حبیب الله حبیبی درباره کمیسیون بدوی گفت: در دو ماه اخیر صحبت های زیادی درباره کمیسیون مطرح شده است. من برای دفاع از موجودیت نظام اسلامی و هجمه هایی که به کمیته و صحبت های ابتدای مجمع و مواضع و دفاع از فوتبال شد، بر اساس بصیرت صحبت می کنم.

وی افزود: طبق اساسنامه کمیسیون بدوی باید 7 نفره باشد و در این دوره 5 نفر اصلی و 2 نفر ذخیره هستند و در دوره قبل 5 نفر اصلی بودند و من عضو اصلی نبودم. . در این دور با توجه به ایراد مطرح شده نسبت به استخدام اعضا، شرایط طبق قانون احراز شد و من و یک نفر دیگر به عضویت هسته مرکزی درآمدیم و سیاست اجرایی نیز بر این اساس بود، بنابراین در این دوره 5 نفر عضو خواهند شد. تصمیم گیری برای انتخابات و مجمع.

عضو کمیته ابتدایی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: تصمیم گیرنده کمیته نیست و من هرگز نام کسی را نمی برم. اعضای این کمیته 5 نفر هستند. من عضو اصلی کمیته هستم. این کمیته در همه کشورها وجود دارد و این کمیته محصول قوانین فیفا است و فدراسیون فوتبال ایران آن را ایجاد نکرده است. ما مجبور شدیم قوانین را بسیار جامع اعمال کنیم تا شایستگی متقاضیان برای حفظ شهرت فوتبال را بررسی کنیم. 3 کاندیدای فدراسیون را به جلسه دعوت کردیم. برخی مدعی شدند فوتبال ایران را متحول کردند اما موفق به ثبت نام نشدند. ما شرایط و ضوابط داریم. 4 سال سابقه مدیریت بدون آموزش بد و ملاک انتخاب همین بود و همه دوستان با معیار ثبت نام مشکل داشتند.

وی افزود: در تایید صلاحیت ها شرایط به طور کامل در اساسنامه مشخص شده است و هر فردی که رئیس جمهور می شود باید شرایط خاصی داشته باشد و در حال بحث سوابق هستیم. متأسفانه برخی از دوستان بحث های خارج از زمان را مطرح کردند و شرایط را به گونه ای پیش بردند که مردم ما معتقدند کمیته اولیه مقصر است.

وی ادامه داد: در مورد کمیته بدوی برای تایید صلاحیت افراد اتفاق نظر وجود نداشت. این را بر این مبنا قرار ندهید که اگر فردی تایید شد، هر 5 نفر اعضای اولیه آن شخص را تایید کرده اند. من با یکی از کاندیداها مخالفت کردم و در 3 جلسه مناظره کردم و برد خوبی داشتیم اما در رای مساوی نشد. طبیعتاً رأی برای کمیسیون محترم است. اولین کمیته توسط مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب می شود. با مجمع و فدراسیون تفاوت زیادی وجود دارد. تاج به اتفاق آرا رای نداد یعنی 3 بر 2 بود.

حبیبی گفت: درباره سوابق او بحث های علمی فراوانی شده است. اعتقاد شخصی من هنگام بحث در مورد تاریخ او این بود که او 3 دوره رئیس جمهور بود و نمی توانست کاندیدای انتخابات شود. حتی استعلام فیفا هم باید به رأی گذاشته شود.

وی یادآور شد: زمانی که فیفا اعلام کرد کمیته اسامی کاندیداها را به ما می گوید، فرمی را به فیفا اعلام کردیم، یعنی اسامی نهایی فرض نمی شود. پس از آن طبیعی است که تا یک روز قبل از انتخابات فقط صلاحیت باقی نماند و نامزدها تغییر کند. در این روند ما در قانون اساسی بحث داریم، نباید اجازه نفوذ ناروا در کمیسیون را بدهیم و شرایطی ایجاد کنیم که مردم احساس کنند دست‌های بیرونی می‌خواهند تغییراتی ایجاد کنند.

حبیبی افزود: من با صراحت می گویم که هیچ دخالتی، دستوری، فشاری برای رد یا تایید چیزی صورت نگرفته است. در چارچوب قوانین، کمیسیون موظف به انجام وظایف خاصی است. این درست نیست که یک سازمان به ما فشار بیاورد که این نامزد را رد یا تایید کنیم.

وی افزود: ما استعلام های لازم را انجام داده ایم و رای داده ایم و مردی که با این استفساریه مخالف است نباید شخصیت همه اعضای کمیته تلقی شود. رای 5 نفر نبود و 3 نفر این نامزد را تایید کردند. در پرونده های قضایی فیفا می گوید اگر فردی محکومیت قطعی دارد بدون استثنا آزاد شود. فیفا خاطرنشان می کند که اگر پرونده حاضر در مورد یک فرد باشد، فیفا اختیارات خود را به کمیته تفویض می کند.

وی اذعان داشت: شاید در کمیسیون بدوی در تصمیم گیری ضعف وجود داشته باشد و در قوانین ما اگر چنین تصمیماتی گرفته می شود باید بگوییم چرا هیچ نهاد نظارتی دیگری در این زمینه وجود ندارد.

عضو کمیسیون اتحادیه فوتبال انگلیس در مورد اینکه آیا دو نفر در پیش کمیته مشکل قانونی دارند؟ گفت: همه این مشکلات حل شده است. مسائل مهمتر از این مسائل وجود دارد. در بحث کدهای اخلاقی، ما این حق را داریم که در مورد مشورت مردم بپرسیم. ما الزامات نامزدها را با مسئولیت مورد نظر مطابقت می دهیم. تصویب نهایی کمیته به رای گیری باز می گردد.

من کاری به هزینه عضویت در کمیته ندارم، از اینکه با یکی دو نفر از اعضای کمیته محرمانه بحث کردم و فقط بعد از 10 دقیقه 2 نامزد به من گفتند چرا این حرف را می زنی ناراحتم.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ارتباط یک نامزد با فدراسیون. مردم ما بدانند که مشکل فوتبال توسط هیچ ارگان دولتی ایجاد نمی شود و این وضعیت ناشی از ارتباطات خارج از سازمان است. من این روابط ناهمگون و متناقض را برای آینده فوتبال خطرناک می بینم. ما باید برای قطع این روابط تلاش کنیم. من هم هشدار دادم.

وی گفت: دولت و همه دستگاه ها و مجلس راهنمایی های لازم را داشتند و من در ارشاد تردیدی ندارم و در نهایت در این کمیته این تصمیم را گرفتیم و ارتباط دیگری روی این قضیه تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کامرانی فر طبق قوانین اجازه خروج از جلسه را نداشت، خاطرنشان کرد: وی گفت: در صورت خروج از مجلس در انتخابات شورای ملی مشکلی پیش نمی آید. کامرانی فر برای لغو این نشست به چند موضوع مهم اشاره کرد. یکی در بحث ماده 1 اساسنامه است که دبیرکل ایران می گوید نقض شده است. دوم، دستورالعمل ها و مقررات فیفا و AFC نقض شده است. اعضای فدراسیون زیر نظر فیفا مکاتبات خود را رعایت نکردند. در بحث تعارض منافع و در نهایت بازرسی های قضایی در کمیسیون توجهی نشد.

وی ادامه داد: ماده ای که به صراحت می گوید دبیرکل می تواند انتخابات را لغو کند. ما او را نداریم اما عمل او با روح اساسنامه قابل توجیه است و او اولین مسئول اجرای اساسنامه است. اقدام او ممکن است مبنای قانونی داشته باشد. کامرانی فر با من رابطه نزدیکی داشت اما هیچ وقت در تصمیماتش با من مشورت نکرد و من را پیش خودش دید. مطمئنم با بزرگترها مشورت کرده. با اعطای اختیارات او در اساسنامه می توان عمل او را توجیه کرد.

عضو کمیته بدوی گفت: همچنین شفافیت قانونی نداریم که هیئت مدیره بتواند جلسه را لغو یا برگزار کند. با این حال، حد نصاب هیئت مدیره باید 11 باشد تا یک موضوع با اکثریت فوق العاده رأی گیری و تصویب شود. هیأت مدیره نباید کمتر از 9 نفر باشد. چون نمی تواند در عرصه فوتبال تصمیم بگیرد. هیات مدیره تایید نکرد اما تایید شد. او با من مشورت نکرد و من با کار او موافق نبودم. ما با اقدامات انجام شده مواجه بودیم و این یک اشتباه استراتژیک بود.

وی تاکید کرد: من بیش از 50 بار با این 3 نامزد صحبت کرده ام و به هیچ کدام از آنها نگفته ام که برای تایید ما بروند. مربی نقش دلال فوتبال در تایید صلاحیت های فردی را ندارد. در بحث مجمع هم چنین چیزی دیده شد. ارتباط این دلال کار خود را کرد و تأثیر خود را بر جماعت گذاشت. در چارچوب قوانین فیفا، این اعضای فدراسیون تصمیم گیری می کنند و در جایی که فردی باشد، مسئول است و گروه رای گیری می شود.

حبیبی گفت: بحث کاندیدا بودن زمانی مطرح شد که من علیه یک نامزد موضع گرفتم. من برای هر 3 نامزد یک سمت داشتم. فردی که از فدراسیون تماس گرفته باید الان به فلاحتی زنگ بزند و تمام صورتجلسات جلسات کمیته را ببیند چه امضای من باشد چه نباشد. اگر علی البدل هستم چرا تا آخرین لحظه دنبال امضای من بودید؟ اگر من یک جایگزین هستم، چرا باید تلفن من 27 بار زنگ بخورد که باید یک نامزد را تأیید کنم؟ از فوتبالیست ها تقاضا دارم برای دوره های زیر اقدام کنند. به همه سازمان‌ها توصیه می‌کنم جو فوتبال کشور را زیر نظر داشته باشند. این مشکلات در فوتبال ناشی از مشاهده متقاطع است. از دولت ایران تقاضا دارم در مواقع حساس به این موارد با دقت و به طور کامل در چارچوب قوانین رسیدگی کند تا دیگر این مشکلات رعایت نشود.

دیدگاهتان را بنویسید