فریدونکنار فاقد حداقل امکانات ورزشی زنان است

زمان: 10:05
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778743

متأسفانه پس از گذشت نزدیک به 15 سال از تبدیل فریدونکنار به شهر ، هنوز حداقل امکانات ورزشی بانوان در فریدونکنار وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته بالا ، ورزش برای زنان و البته برای همه افراد جامعه یک ضرورت است ، زیرا ورزش باعث کاهش و حذف اضطراب ، استرس ، افسردگی ، ترس و افزایش سلامت جسمی ، روحی و روانی می شود.

سلامت زنان بر سلامت عمومی تأثیر می گذارد

سلامت زنان و دختران در هر جامعه ای به دلیل نقش مادر و همسر و تأمین سلامت خانواده و فرزندان اهمیت بیشتری دارد ، بنابراین با توجه به ورزش زنان باید شرایط مناسبی در جامعه فراهم شود تا زنان و دختران می توانند در محیطی امن به ورزش بپردازند.

در سالهای اخیر ، بسیاری از زنان کشور عزیزمان ایران ، با پیشرفت بسیار خوبی در زمینه ورزش قهرمانی ، موفق به کسب مقام های برتر و مدالهای رنگی در مسابقات آسیایی ، جهانی و المپیک شده اند که نشان دهنده عزم و اراده بالای آنها است.

دختر فریدونکناری همزمان در ورزش و اخلاق و تربیت قهرمان شد

به مناسبت هفته تربیت بدنی با یکی از دختران ورزشکار فریدونکناری به گفتگو نشستیم تا بیشتر با فعالیت ها و مشکلات ورزشی او آشنا شویم.

در مصاحبه با خبرنگار ما ، فاطمه مجیدی ، دختر 21 ساله فریدونکناری که 15 سال سابقه کار در کاراته شوتوکان و کمربند مشکی دو ردیفی دارد ، می گوید: “از کودکی به شدت علاقه مند بودم. در ورزش ، به ویژه هنرهای رزمی. کاراته.

وی با بیان اینکه هر دختری برای شادی و سلامتی باید ورزش کند، خاطرنشان کرد: ورزش در خانم ها باعث نشاط، سلامت جسم و روح در آنها می شود و حتی سرگرمی محسوب می شود که می تواند جذاب باشد.

مجیدی با اشاره به اینکه مقام های زیادی اعم از کشوری، استانی و بین المللی کسب کرده ام، گفت: تمام مقام هایی که در رشته کاراته کسب کرده ام را مدیون پدر و مادرم هستم که حمایت کاملی از من داشتند.

وی گفت: متأسفانه برخی از دختران ورزش را مانعی برای پیشرفت تحصیلی می دانند.

مجیدی ، یکی از اهداکنندگان مدال به خانواده شهدا ، یادآور شد: اصلی ترین ورزشکاران شهدای ما بودند که برای دفاع از کشورمان جان خود را فدا کردند و من مدال طلای ملی خود را به دختر شهید بابای روستا اهدا کردم. . ازباران در فریدونکنار برای ارزیابی این افسانه ها. “

کارکنان فریدونکنار زیرساخت های ورزش بانوان را فراهم کنند

این ورزشکار بر لزوم انجام فعالیت های ورزشی برای داشتن روحیه شاداب و تنی سالم تاکید کرد و گفت: از کارکنان فریدونکنار انتظار دارم زیرساخت های ورزشی این شهرستان را به ویژه برای ورزش قهرمانی بانوان فراهم کنند تا دختران شهرمان با آن مواجه نشوند. مشکلات مربوط به ورزش “

مهدی کاویان پور ، رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکرار در گفت وگو با خبرنگار ما ، در مورد تمرکز بر فرصت های ورزشی زنان اظهار داشت: در فریدونکران ، زنان در همه رشته ها از توانایی ها و استعدادهای خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ورزش بانوان فریدونکنار زیرساخت های ورزشی است خاطرنشان کرد: به دلیل نبود خانه تخصصی بانوان ورزشکاران ما در زمینه تمرین و فرصت های ورزشی مشکلات زیادی دارند.

ساختار ورزش فریدونکنار نامناسب است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونکنار گفت: ورزشکاران فریدونکنار موفق شدند در رشته های مختلف به ویژه در رشته های رزمی، توپ و … مقام های خوبی کسب کنند. از نظر تعداد و کیفیت ، همانطور که به مسابقات مختلف استانی ، کشوری و بین المللی اعزام شدند ، اما به دلیل ساختار نامناسب ورزش در این شهر ، تا کنون نتوانسته ایم نیازهای آنها را برآورده کنیم.

کاویان پور افزود: با توجه به ضعف زیرساخت های ورزشی در این شهرستان بر اساس اولویت ها با نماینده مجلس ، امام جمعه ، فرماندار شهرستان و مدیر کل ورزش و جوانان استان مکاتبه کردیم. “

وی گفت: 3000 ورزشکار سازمان یافته در فریدونکنار داریم. آنها توانستند عناوین خوب دیگری را کسب کنند.

آماده سازی زیرساخت های ورزشی مهم ترین برنامه متولی ورزش در فریدونکنار

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونکنار تهیه زیرساخت های ورزشی و اجرای برنامه راهبردی یک ساله برای مردان و زنان را مهمترین برنامه خود برای توسعه و رشد ورزش در این شهرستان اعلام کرد و گفت: بگیرید اقدامات موثر

کاویانپور گفت: برای ورزش های همگانی ، مکان هایی مانند ورزشگاه شهید کریم آزادی آماده کار پاره وقت است که در حال حاضر همان چیزی است که شهروندان به آن اشاره می کنند و همچنین طی پیشنهادی به دنبال بخشی از جاده سبز ساحلی به جاده سلامت هستیم. ارائه شده در شهرداری و با شورای شهرداری و شهرداری رایزنی می کنیم تا در جاده فیروزآباد و پارک لاله نقطه ای در نظر بگیریم تا بتوانیم با نصب وسایل ورزشی فضای عمومی را برای مردم و مربیانی که جایی برای ورزش ندارند آماده کنیم.

وی خواستار کمک خیرین و سرمایه گذاران برای تقویت زیرساخت های ورزشی شد و گفت: برای زیرساخت ها و کمبودهایی که در ورزش های این شهر وجود دارد ، همه باید کمک کنند تا در آینده نزدیک شاهد تعداد بیشتری از مردان و زنان باشیم. کسب مدال در سطح بین المللی “

به گزارش بلاغ ، متأسفانه پس از گذشت نزدیک به 15 سال از تبدیل فریدونکنار به شهر ، هنوز حداقل امکانات ورزشی بانوان در فریدونکنار وجود ندارد و زنانی که به فعالیت های ورزشی اعم از عمومی و حرفه ای علاقه مند هستند ، جایگاه خاصی ندارند. با آرامش و امنیت کامل ورزش کنید.

مسئولین برنامه ریزی و تدوین سیاست هایی برای مشارکت زنان در ورزش و نوع فعالیت و رهبری آنها باید در نظر داشته باشند که فعالیت بدنی و ورزش همیشه با ساختار فرهنگی و اجتماعی آمیخته است و اگر از ورزش زنان حمایت نشود ، از آنها حمایت خواهد شد. در جامعه و ما باید این پول را به جای هزینه برای ورزش ، صرف بیماری و آسیب های اجتماعی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید