حداقل امکانات ورزشی در جنوب زنجان وجود دارد


ساعت: 14:33
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920645

شهردار زنجان با بیان اینکه در محلات کم برخوردار مشکلاتی از جمله فرسودگی شدید شبکه های فاضلاب وجود دارد گفت: این شبکه ها باید قبل از هر نوسازی شهری بهسازی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; علیرضا فیروزفر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اظهار داشت: 1100 میلیارد ریال در حوزه سبزه میدان و اطراف از جمله بازار هزینه شده است. برای عسگریه و بابایان 200 میلیارد ریال، نجف آباد 160 میلیارد ریال، اسلام آباد و سایان هر کدام 40 میلیارد ریال و سایر مناطق هدف 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: 100 میلیارد تومان برای سبزه میدان که بخشی از بازآفرینی شهری است هزینه شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه از 156 میلیارد تومان مذکور، 21 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت برای کمک و بازسازی تامین شده است، اذعان داشت: در سال جاری جلسه بازآفرینی شهری برای شهر زنجان فعال شد و سه منطقه نیز فعال شد. برای این منظور انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در مورد نجف آباد یا بی سیم نیاز به حمایت جدی از طریق استانداری داریم تا بتوانیم از درآمد زمینی به نام هاشمی نژاد که متعلق به بنیاد است برای بازسازی این منطقه کمک کنیم.

فیروزفر با بیان اینکه اگر امسال بتوانیم سازمان را راه اندازی کنیم و تملکاتی داشته باشیم مشکل بزرگی حل می شود، افزود: این موضوع در دستور کار بازآفرینی شهری قرار گرفته است.

شهردار زنجان تصریح کرد: مشکل دوم مربوط به کوی وحدت است و مشکل اصلی قرار گرفتن منازل مسکونی روی خط راه آهن است. در این زمینه به دنبال تصمیم گیری از مدیرکل راه آهن بوده ایم، اما علیرغم اقدامات و تلاش های بعدی، به دلیل اینکه موضوع راه آهن یک موضوع ملی است، نتیجه ای نداشته است.

وی ادامه داد: اما به صورت موردی می توانیم مجوز تعمیرات لازم را به ساختمان ها بدهیم اما در این حوزه مشکلاتی برای شهرداری به وجود آمد. با این حال از ستاد بازسازی خواهشمندیم یا فرصتی برای نوسازی این محله ها فراهم کند یا ترتیبی برای جابجایی افراد بدهد.

شهردار زنجان با بیان اینکه حضور حسینه اعظم علاوه بر آثار مثبت باعث احیای شهری شد، گفت: 82 خانه در این مکان خریداری و به محوطه حسینه اضافه شد و این امر به احیای این منطقه کمک کرد.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب محلات قدیمی گفت: درخواست ما از آبفا این است که با توجه به فرسوده بودن شبکه نجف آباد و اصغریه قبل از هر گونه بازسازی، شبکه آب و فاضلاب را اصلاح کنند.

فیروزفر با بیان اینکه انتصاب امام جماعت در برخی از مناطق کم برخوردار اصلا مناسب نیست اما حداقل امکانات به این مناطق اختصاص داده نمی شود، گفت: کمترین امکانات ورزشی را در جنوب شهر داریم اما در حسینه زمین. ما این کار را انجام داده ایم اما برای تحقق آن نیازمند حمایت سایر سازمان ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید