شعار «زندگی آزادی زنان» فاقد بینش ارزشمندی نسبت به نهاد خانواده است + فیلم


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903604

شعار “زن زندگی آزاد” که برای اولین بار توسط زنان کرد اعضای “گروه تروریستی موسوم به P. KK در کردستان ترکیه تحت رهبری عبدالله اوجالان استفاده شد، آزادی بی قید و شرط زنان را می خواهد و فاقد هرگونه نکته مثبت است. و نگاه ارزشمند به نهاد خانواده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازای به نام «زن زندگی آزادی» جمله ای است که این روزها زیاد شنیده می شود و شعاری است که آگاهانه یا ناآگاهانه زبان یاغی هایی شده است که در تجمعات خود به دنبال تجزیه طلبان و تجزیه طلبان ایران هستند. حتی برخی از آنها می دانند که چیست و از کجا آمده است.

این شعار که اولین بار توسط زنان کرد عضو گروه تروریستی موسوم به P. KK در کردستان ترکیه به رهبری عبدالله اوجالان مطرح شد، خواستار آزادی بی قید و شرط زنان است و فاقد هرگونه دیدگاه مثبت و ارزشی نسبت به این موضوع است. نهاد خانواده

در همین راستا با غلامحسین زارعی نژاد، استاد دانشگاه شیراز و فعال سیاسی گفت وگو کرده ایم.

وی با بیان اینکه وقایع پس از درگذشت مهسا امینی که منجر به اغتشاشات شد، از جنبه ها و ابعاد مختلف قابل تحلیل است، گفت: زن یک زندگی آزاد است.

زارعی نژاد اضافه کرد: برای کسانی که مدعی تشکیل «انقلاب زنان» برای مقابله با نظام و براندازی آن بودند، این شعار باید برجستگی خاصی داشت و برای این منظور با حمایت رسانه های غربی، عربی، تمام تلاش خود را به کار گرفتند. و عبری

این فعال سیاسی افزود: در رابطه با این شعار شاید بتوان به دونکت اشاره کرد; اولین نکته این است که این شعار ریشه در مبانی معرفتی و خاستگاه اجتماعی لیبرالیسم دارد، مکتبی که نگاهی ابزاری به انسان به ویژه زنان دارد و رصد جایگاه جوامع غربی نسبت به جایگاه زن نشان از انحطاط دارد. کرامت انسانی و تنزل جایگاه زن با شعار آزادی زن.

وی ادامه داد: شعار آزادی در این جوامع در عمل چیزی جز مهجوریت و برده داری و زوال ارزش های انسانی را نشان نمی دهد و تاکید بر آزادی زنان به سبک غربی و ترویج گسترده آن در شرایط کنونی بیش از آن بیانگر دشمنی است. تلاش برای اجرای استراتژی اندلس شدن ایران.

استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه البته دشمنان می دانند که زن مسلمانی که در مکتب اسلام تربیت شده و دارای مبانی معارف دینی، کرامت انسانی است و قداست خود را حفظ خواهد کرد، گفت: زنان مسلمان از آزادی و زندگی مشترک برخوردارند. نور آموزه های حیات بخش اسلام به دنبال خواهد داشت

این استاد علوم سیاسی همچنین با طرح سوالی به نکته دوم شعار مذکور اشاره کرد و افزود: آیا این شعار از پیش تعیین شده بوده یا تحت تاثیر اتفاقات اخیر مطرح شده است؟

زارعی نژاد معتقد است: از آنجایی که شواهد و شواهد بسیاری نشان می دهد که آنچه پس از درگذشت امینی رخ داد، پروژه و برنامه ای از پیش تعیین شده برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی بوده است، شعار «زنی با زندگی آزاد» قطعاً از پیش تعیین شده است و در گواه همین گفته کافی است. فیلمی را ببینید که گلشفتتا فراهانی مدت ها پیش نقش یک زن کرد را بازی می کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته مهم این است که اگر منظور از “زن آزاده” زندگی شرافتمندانه در کنار حفظ کرامت انسانی زن و رعایت آزادی های انسانی، معقول، منطقی و قانونی است، این یک امر است. هدیه ای که انقلاب اسلامی به زنان سرافراز ایران داد. اما اگر منظور از این شعار کشاندن زنان به ورطه است (که واضح است) دشمنان انقلاب و نظام به خوبی می دانند که هیچ زن مسلمان پاکدامنی فریب آنان را نخواهد خورد، مگر عده معدودی که دلشان گره خورده است. به آنها به غرب.


خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید