فشار دشمن مانع پیشرفت عملکرد هسته ای کشور نمی شود/ محققان و پژوهشگران با تلاش تحریم ها را خنثی می کنند


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820680

احمد صامتی گفت: در سال های اخیر با وجود فشار حداکثری دشمن، منحنی رشد و توسعه فناوری هسته ای در کشور روندی صعودی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد صامتی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در روز 20 فروردین ماه روز انرژی هسته ای گفت: در سال های اخیر با وجود فشار حداکثری دشمنان، رشد و توسعه فناوری کشور افزایش یافته است.


وی ادامه داد: ساخت سانتریفیوژهای جدید، بهبود یافته و پرکاربرد در صنعت به ویژه در حوزه کشاورزی برای مبارزه با سموم دفع آفات و همچنین در پزشکی مرهون تلاش نخبگان ایرانی است.


صامتی افزود: در دولت قبل به دلیل اعتماد بیش از حد به غرب، تعهد در مذاکرات وجود داشت و مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با اعضای کابینه روحانی به این موضوع اشاره کردند.


این کارشناس تصریح کرد: مذاکرات در دولت سیزدهم بر اساس حفظ اقتدار و رفع کامل تحریم ها در حال انجام است.


وی گفت: امروز استکبار از پیشرفت هسته ای ایران در صنعت بسیار ترسیده و برای این پیشرفت از هیچ گونه کارشکنی دریغ نمی کند.


صامتی با بیان اینکه شکوفایی اقتصاد کشور نیازمند دانش و فناوری است، ادامه داد: در قرن جدید توجه ویژه ای به صنعت هسته ای شده و این دیدگاه ها باید برای محققان و دانشمندان مهم شناخته شود.


این کارشناس با اشاره به اینکه انرژی هسته ای نماد اقتدار و پیشرفت ایران همگام با نیروهای بین المللی در دوران تحریم بود، افزود: پیشرفت سریع ایران در حوزه هسته ای شوک بزرگی برای کشورهای توسعه یافته و کشورمان بود. آنها وحشت زده اند.


وی با تاکید بر اینکه تحریم ها در جریان مذاکرات نشان دهنده قصد غرب برای پیشرفت در مذاکرات است، تاکید کرد: محققان ایرانی ثابت کرده اند که تحریم ها قله پیشرفت برای آنهاست و از هر تحریمی محصول تکنولوژیکی ایجاد می کنند.


صامتی گفت: آنچه در عمل از سوی غرب و آمریکا مشاهده می شود، پافشاری بر حفظ ساختار تحریم ها و ندادن تضمین معتبر برای احیای مسئولیت در برجام است.


این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: سیاست خارجی دولت سیزدهم حفظ همکاری با غرب بر مبنای حفظ اقتدار کشور است و این رویه می تواند تمایزات خوبی را در سیاست خارجی به همراه داشته باشد و قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. در مورد برجام».


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید