فضای کشور جنبه عاطفی و تبلیغاتی پیدا کرده است/ نخبگان و مردم عادی باید جایگاه خود را مشخص کنند


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903586

محمود بابایی گفت: در جامعه ایران باید مبانی و تفکرات دوران انقلاب را تحلیل کرد. زیرا نوجوانان و جوانان ما تجربه ای را می گذرانند که به شدت احساسی شده است و باید آن فضای عاطفی را به فضای عقلانی منتقل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود بابایی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با «راه آرمان» در خصوص حوادث مرگ دختر جوان در مرکز پلیس امنیت اخلاقی تاکید کرد: حوادث اخیر نشان داده اند که جامعه ما تحلیل سیاسی ضعیفی دارد و این. این از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مشهود بود.

وی همچنین به تفاوت اقوام اولیه اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان امام حسن مجتبی (علیه السلام) که منجر به مذاکره با ظالمان شد و در نهایت با شهادت آن حضرت به پایان رسید، دلیل اصلی آن حضرت بود. ضعف جامعه در تحلیل درست مسائل سیاسی و فضای عمومی کشور بود در زمان امام حسین علیه السلام همین ضعف به حدی مشهود بود که باعث کشته شدن سپاه اسلام به دست شد. مردم جاهل که باز هم نشان از عدم تحلیل درست از اوضاع سیاسی آن زمان داشت.

بابایی تاکید کرد: عدم تحلیل صحیح سیاسی از وقایع گذشته باعث شده است که از بدو اسلام تا کنون دچار حوادث و خسارات شدیدی شویم و یکی از مهم ترین مواردی که در سازندگی جامعه باید به آن توجه شود آموزش تحلیل مالکیت سیاسی است. و جامعه جامعه است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در طول سال ها و در سخنرانی های قبلی خود حتی کوچک ترین مطالب تحلیل سیاسی را با زبانی ساده و شیوا برای مردم بیان کرده اند.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان اذعان داشت: اگر بخواهیم مقام معظم رهبری را در تحلیل سیاسی بر اساس مولفه هایی که برایمان برشمرده شده انتخاب کنیم، در مرحله اول باید به بررسی اجمالی در همه ابعاد رویداد و سپس به تفصیل توجه شود. بنابراین، بر اساس آموزه های پیشین رهبر ایران اسلامی، سخنرانی های اخیر ایشان در مجمع دانش آموختگان دانشگاه افسری نیز نمونه کامل و دقیقی از تحلیل سیاسی مبتنی بر آینده و توجه به گذشته است.

وی افزود: در بعد بین المللی بار دیگر شاهد جسارت و شیطنت در خارج از مرزها و همراهی عده ای در داخل هستیم که به دو دسته تقسیم می شوند، گروهی که مغرضانه در ایجاد اغتشاش و اعتراض نقش آفرینی کرده اند. و گروهی که وارد عرصه اساس عواطف شده اند.

بابایی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر بازیکنان تاثیرگذاری از هر دو حوزه هنری و ورزشی نیز نقش آفرینی کردند، اما رهبر انقلاب نیز تاکید کردند; که جامعه ورزش ما اصیل است، بنابراین اگر چهار نفر در هر گوشه ای حادثه ای ایجاد کنند و تغییر دهنده بازی شوند، نمی توان آن را با کل جامعه ورزش اشتباه گرفت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه جامعه ورزش ایران شجاع، مؤمن و شریف هستند، گفت: خوشبختانه همواره شاهد اخبار خوبی از جامعه ورزش بر اساس آرمان های انقلاب از جمله عدم رقابت با اسرائیلی ها هستیم. از آنجایی که ایران رژیم کودک کشی است، هنوز به رسمیت شناخته نشده است، این یکی دیگر از رفتارهای اجتماعی و اعتقادی جامعه ورزش است.

وی اذعان داشت: خواص یکی از بازیگران مهم صحنه است و با توجه به اتفاقات اخیر، خواص باید نسبت به مسائل روز کشور موضع گیری کند و اگر تاکنون موضع اشتباهی داشته اند سریعا موضع خود را اصلاح کنند زیرا این خواسته مقام معظم رهبری است

بابایی تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که در این فضا وجود دارند و تحت تاثیر شرایط قرار می گیرند و دست به اقدامات نادرست و بدون فکر می زنند باید از یاغی های اصلی و برخی بازیگران هنری و ورزشی جدا شوند.

وی ادامه داد: در جامعه ایران به یک تحلیل بنیادی و ایدئولوژیک در دوران انقلاب نیاز است زیرا نوجوانان و جوانان ما تجربه ای را می گذرانند که به شدت احساسی شده است و باید این فضای عاطفی را به فضای عقلانی سوق دهیم.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: معمولا در فضاهای تبلیغاتی و انتخاباتی شاهد فضای احساسی هستیم و چون باید سریع تصمیم گیری شود و نتیجه به سرعت مشخص شود، احساسات در روابط عادی کشورمان حاکم است. عقلا حکومت کنیم تا مشکلات کنونی بهتر تحلیل شود و جلو برود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود تاکید کردند که باید به این نکته توجه کرد که امروز بحث اصلی چیست؟؟ که اعتراضات شکل گرفته پس باید از تحقیق معلوم بشه! حالا مشکل اصلی مرگ یک دختر جوان است یا مشکل اجتماعی حجاب و بی حجابی یا اینکه هیچ کدام حل نشود و مشکل چیز دیگری است، یعنی ایران قدرتمندی که قدرتش را دوست ندارد. طعم نظام سلطه و استکبار را بچشید بیایید و نمی توانید قبول کنید.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: باید مشکلات را خیلی قوی تحلیل کرد و مشکلاتی را که قابل حل است بررسی کرد و مشکلاتی که دشمن نمی تواند بپذیرد با قوت و جدیت پیگیری شود (مانند طرح تقویت ایران) . از فضای احساسی خارج شویم و پایه فکری خود را به شکلی خوب و جامع تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید