فقط صد کلاس درس برای خداحافظی با بخاری های غیر استاندارد در چهارمحال و بختیاری

ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780252

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منطقه اعلام کرد؛

کامران راهی گفت: 95 درصد بخاری های نفتی و غیراستاندارد از 2 هزار و 200 کلاس درس در مدارس استان که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری مستقر هستند، مونتاژ می شود. مجموعه بخاری های غیر استاندارد از حدود 100 کلاس درس بلافاصله پس از گازرسانی به این مناطق باقی مانده است که جمع آوری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران راهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: تعداد کل مدارس استان یک هزار و 761 مدرسه است که از این تعداد 152 مدرسه در مناطق عشایری و 700 مدرسه در روستاها واقع شده است.

وی افزود: تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری 8 هزار و 300 نفر و در مناطق روستایی این استان 55 هزار و 290 دانش آموز در روستاها تحصیل می کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرانه استاندارد آموزش در کشور برای هر دانش آموز 8.4 متر مربع است که در این استان برای هر دانش آموز 6.2 متر مربع است.

راهی در خصوص نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 35 درصد از کل مدارس این استان نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و اعتبارات مصرف شده در این زمینه استانی و ناکافی است.

وی گفت: از حدود 60 طرحی که در سال گذشته در دست اجرا بود، 40 پروژه با وام 50 میلیارد تومانی در مناطق روستایی و عشایری واقع شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: از تعداد مدارس ساخته شده توسط خیران در استان، 20 مدرسه در مناطق روستایی و عشایری و 90 درصد مدارس توسط خیران در مناطق ساخته شده است. آنها را روستایی و عشایری می دانند.

راهی افزود: 20 میلیارد تن وام مورد نیاز برای ساخت مدرسه در مناطق روستایی و عشایری مورد پذیرش خیران قرار می گیرد و مابقی از طریق وام های ملی تامین می شود.

وی گفت: 95 درصد بخاری های نفتی و غیراستاندارد از 2 هزار و 200 کلاس درس در مدارس چهارمحال و بختیاری که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند جمع آوری می شود. مجموعه بخاری های غیراستاندارد باقی مانده از حدود 100 کلاس درس تحویل داده شده در این مناطق مونتاژ می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در زمینه تامین و تجهیز لوازم مدارس سال گذشته حدود 10 میلیارد تن وام استانی و ملی برای خرید این تجهیزات هزینه شد که تامین خواهد شد. به مدارس بر اساس اولویت های آموزشی.

راهی افزود: 84 پروژه برای محرومیت زدایی در مناطق عشایری و روستایی در چهارمحال و بختیاری تعریف شده است که به محض اعلام اعتبارات، اقدام بسیار خوبی برای ساخت مدرسه در مناطق فقیرنشین خواهد بود.

وی ادامه داد: 8 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در مناطق عشایری و 33 درصد مدارس در روستاهای این استان واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید