فواید جالب قهوه برای مو، اما با یک هشدار

در زیر به فواید احتمالی استفاده از قهوه برای مو، عوارض احتمالی و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت. شایان ذکر است اطلاعات کامل مربوط به تاثیر قهوه بر سلامت مو از طریق مقالات منتشر شده توسط انتشارات جان وایلی و پسران قابل دسترسی است.

فواید استفاده از قهوه برای مو

پژوهش چه می گوید؟
تحقیقات زیادی برای حمایت از فواید قهوه برای مو وجود ندارد. با این حال، طبق مطالعات انجام شده، قهوه، به ویژه کافئین موجود در آن، می تواند ظاهر و بافت مو را از راه های مختلفی بهبود بخشد.

راز موفقیت بزرگان: به اشتراک گذاری راه حل مناقصه برای سازمان های بزرگ

– رشد مو را تقویت می کند

ریزش مو اختلالی است که با افزایش سن بروز می کند و هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. استفاده از قهوه به صورت موضعی روی مو و پوست سر می تواند ریزش مو را متوقف کرده و به رشد مجدد مو کمک کند.

در مورد طاسی با الگوی مردانه، ریزش مو معمولاً زمانی اتفاق می افتد که هورمون جنسی دی هیدروتستوسترون (DHT) به فولیکول های مو آسیب برساند. زنانی که DHT بیش از حد بالایی دارند نیز می توانند ریزش موی مشابهی را تجربه کنند. آسیب به فولیکول مو به تدریج رخ می دهد و در نهایت منجر به طاسی می شود. اما بر اساس تحقیقات قابل اعتماد، کافئین موجود در قهوه می تواند به تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2007 نشان داد که کافئین به جلوگیری از اثرات DHT بر روی فولیکول‌های موی مردان کمک می‌کند. این مکانیسم باعث افزایش طول مو می شود و در نتیجه ریشه مو بلندتر و پهن تر می شود. کافئین همچنین مدت زمان آناژن، مرحله رشد مو را افزایش می دهد.

این مطالعه همچنین تأثیر کافئین بر فولیکول های موی زنان را بررسی کرد و نشان داد که در این زمینه اثر تقویت کننده رشد مشابهی دارد. از آنجایی که کافئین یک محرک است، گردش خون را در فولیکول های مو افزایش می دهد. این ویژگی همچنین می‌تواند به رشد سریع‌تر و قوی‌تر مو کمک کند و موهای پرپشت‌تر و پرپشت‌تری به ما بدهد.

– موها را نرم و براق می کند

اگر موهای شما کدر، شکننده و خشک به نظر می رسند، استفاده از محصولات مرطوب کننده می تواند ظاهر آن را احیا کند. با این حال، با کمال تعجب، آبکشی مو با قهوه می تواند تیرگی مو را بهبود بخشد، زیرا قهوه حاوی ترکیبات فلاونوئیدی (آنتی اکسیدان هایی است که به بازسازی مو کمک می کند). در این حالت موها صاف و براق می شوند. در نتیجه وز مو از بین می رود و گره های مو راحت تر باز می شوند.

از آنجایی که کافئین اثر مدر یا مدر بر بدن دارد، ممکن است فکر کنید که استفاده موضعی از آن روی موهایتان باعث خشکی آن می شود. با این حال، کافئین چربی مو را از بین نمی برد. از طرفی این ترکیب به حفظ رطوبت در ساختار مو کمک می کند و درخشندگی طبیعی ایجاد می کند. افزایش گردش خون همچنین به انتقال مواد مغذی به ریشه مو کمک می کند و در نتیجه موهایی سالم تر و درخشان تر به ما می بخشد.

– به طور طبیعی ما را از شر موهای سفید خلاص می کند

اگر می خواهید موهای خاکستری خود را رنگ کنید یا رنگ موهای طبیعی خود را تیره کنید، آبکشی مو با قهوه روشی مفید و آسان است. رنگ آن قهوه ای تیره است بنابراین به عنوان یک لکه روی مو عمل می کند. اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید، این یک راه حل سریع برای پنهان کردن موهای خاکستری است. برای بهترین نتیجه، از قهوه قوی مانند اسپرسو استفاده کنید.

فواید استفاده از قهوه برای مو

طرز تهیه محلول شستشوی قهوه
خواه برای جلوگیری از ریزش مو، رنگ کردن مو یا بهبود بافت مو، تهیه محلول شستشوی قهوه بسیار آسان است.

چه چیزی نیاز داریم:

– 2 تا 4 فنجان قهوه دم کرده و کاملا خنک شده

– بطری اسپری یا با اپلیکاتور

– کلاه دوش پلاستیکی

روش استفاده:

– بسته به طول موهایتان به ۲ تا ۴ فنجان قهوه دم کرده نیاز دارید. اجازه دهید قهوه کاملا خنک شود و سپس آن را در یک بطری اسپری یا اپلیکاتور بریزید.

– موهای خود را طبق معمول بشویید. در حالی که موهایتان هنوز خیس است، قهوه دم کرده را به موهایتان اسپری کنید یا بمالید و مطمئن شوید که هر تار مو از قهوه اشباع شده باشد.

پس از استفاده، قهوه را به مدت چند دقیقه روی موها و پوست سر ماساژ دهید. سپس کلاه دوش بگذارید و اجازه دهید محلول حدود 20 دقیقه روی موها و پوست سرتان بماند.

– بعد از 20 دقیقه قهوه را با آب سرد یا ولرم از روی موهای خود بشویید و سپس خشک کنید.

– اگر از قهوه برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد آبکشی را تکرار کنید تا به رنگ دلخواه برسید.

چرا استفاده موضعی از قهوه برای تقویت مو بهتر است؟
برای اینکه آبکش قهوه مانع ریزش مو و تحریک رشد مجدد آن شود، باید به صورت موضعی استفاده شود.

اگر هر روز قهوه می نوشید، ممکن است فکر کنید که فنجان روزانه شما برای تحریک رشد یا بهبود بافت و ظاهر موهای شما کافی است. اما برای رسیدن به همان اثر تحریک کننده محلی مانند نوشیدن قهوه، باید روزانه حدود 50 تا 60 فنجان قهوه مصرف کنیم!

یک فنجان قهوه به طور متوسط ​​بین 80 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. در همین حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنها به چهار تا پنج فنجان قهوه معمولی در روز اجازه می دهد. در مجموع حدود 400 میلی گرم.

مصرف 1200 میلی گرم کافئین برای ایجاد تشنج کافی است، بنابراین 50 فنجان قهوه در روز قطعاً از لیست خارج می شود. بنابراین ایمن ترین راه برای استفاده از قهوه برای تحریک رشد مو و بهبود سلامت آن استفاده موضعی و ماساژ روی مو و پوست سر است.