فواید قهوه اسپرسو چیست؟

فواید قهوه اسپرسو چیست؟

روز جدید : اسپرسو بیشتر به خاطر فنجان های کوچک پرانرژی اش شناخته می شود. این نوع قهوه به ما کمک می کند تا زمانی که احساس خستگی می کنیم و به انرژی نیاز داریم التیام پیدا کنیم. اکثر مردم حتی فکر نمی کنند که نوشیدن اسپرسو راه خوبی برای حفظ سلامتی است. اگرچه اسپرسو فهرست بلندبالایی از فواید مختلف دارد که نباید نادیده گرفته شوند، این مقاله درباره کافه ها به شما کمک می کند تا همه چیز را یاد بگیرید.

1 بهبود حافظه بلند مدت یکی از خواص اسپرسو است.

نوشیدن یک فنجان اسپرسو زمانی ارزشمند می شود که متوجه شوید با نوشیدن اسپرسو و نوشیدن کافئین کافی، می توانید فعالیت حافظه بلند مدت را بهبود بخشید.

مایکل یاسا، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، نشان داده است که نوشیدن دو فنجان اسپرسو فعالیت مغز را افزایش می دهد. این فرآیند فعالیت حافظه بلند مدت را بهبود می بخشد.

اگر می‌خواهید بهبود بیشتری ببینید، فقط مقدار توصیه شده را انجام دهید، زیرا این مطالعه به شما یادآوری می‌کند که فنجان‌های اسپرسو بیشتر یا کمتر فوایدی ندارد.

2. توجه را افزایش می دهد

بسیاری از مردم روز خود را با یک فنجان اسپرسو شروع می کنند و جای تعجب نیست. کافئین علائم خستگی را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث افزایش توجه و هوشیاری می شود. کافئین باعث غلظت های موضعی می شود، به ویژه در قسمت هایی از مغز که با توجه مرتبط هستند. به خاطر داشته باشید که این فواید ممکن است کوتاه مدت باشند و باید از انجام مکرر آنها خودداری کنید. کافئین بیش از حد می تواند شما را وحشت زده و عصبی کند و تمرکز را برای شما دشوار کند.

3. کمک به کاهش وزن یکی از خواص قهوه اسپرسو است

چیزی که اسپرسو را از سایر نوشیدنی های کافئین دار متمایز می کند، کالری کم آن است. اسپرسو حاوی تنها سه کالری در هر اونس است، زیرا شکر یا خامه اضافه نمی کنید.

اما علاوه بر کم کالری بودن، می تواند تمرینات و فعالیت بدنی شما را بهبود بخشد. مقاله ای که در مجله Journal of Medicine and Sports Science منتشر شده است، نتیجه می گیرد که کافئین شدت ورزش را کاهش می دهد و باعث می شود در حین ورزش کمتر خسته شوید.

کافئین علاوه بر آسان‌تر کردن ورزش، درد عضلانی حین ورزش را نیز کاهش می‌دهد. خوردن دو یا سه فنجان کافئین یک ساعت قبل از تمرین 30 دقیقه ای، همراه با کاهش درد عضلانی، به شما این امکان را می دهد که فشار بیشتری به خود وارد کنید.

4. کاهش ضربان قلب یکی دیگر از خواص قهوه اسپرسو است

در یک مطالعه سوئدی توسط سوزانا لارسون، محققان دریافتند که نوشیدن حداقل یک لیوان در روز می تواند به کاهش حملات قلبی کمک کند. این نتایج ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اسپرسو باشد.

این مقاله بر روی گروهی از زنان در یک دوره 10 ساله تمرکز دارد. آنها ادعا می کنند که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه در روز حملات قلبی را تا 25 درصد کاهش می دهد. در مطالعه دیگری، مردانی که به روشی مشابه سیگار می‌کشیدند دریافتند افرادی که هشت فنجان یا بیشتر اسپرسو در روز می‌نوشیدند، ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی بودند.

5. کاهش خطر ابتلا به دیابت یکی دیگر از فواید قهوه اسپرسو است

در مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد، محققان دریافتند که مصرف کافئین بیشتر احتمال دارد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. این مطالعه مصرف کافئین را در مردان و زنان در یک دوره 4 ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

آنها دریافتند کسانی که مصرف روزانه قهوه خود را بیش از یک فنجان افزایش دادند، خطر ابتلا به دیابت را تا 11 درصد کاهش دادند. البته نوشیدن بیشتر قهوه تنها یکی از عواملی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و وزن خود را کنترل کنید.

اسپرسو فواید زیادی برای سلامتی دارد، بنابراین لازم نیست در مورد اعتیاد به کافئین احساس گناه کنید. حتی اگر شما یکی از بزرگترین طرفداران اسپرسو نیستید، نوشیدنی های قهوه با تنوع زیادی وجود دارد که مطمئنا یکی از آنها با ذائقه شما مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید