فیلم گفتگو با جوانان درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی چگونه تهیه شده است؟

فیلم گفتگو با جوانان درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی چگونه تهیه شده است؟

چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که با تعدادی از جوانان درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی صحبت می شد که واکنش ها و واکنش های گسترده اقشار مختلف مردم را در فضای مجازی به دنبال داشت. مصاحبه شوندگان در این ویدئو به صراحت می گویند اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد، انتخاب بین بد و بدتر بود و اگر این اتفاق نمی افتاد، 6000 نفر در ایران و بین 200 تا 5000 نفر کشته می شدند. قطعا انتخاب ما 200 نفر است. یکی از افرادی که در این ویدئو حضور داشت در گفت و گو با دیده بان ایران از ابعاد جدید تولید این ویدئو می گوید.
فیلم گفتگو با جوانان درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی چگونه ساخته شد؟

چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که با تعدادی از جوانان درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی صحبت می شد که واکنش ها و واکنش های گسترده اقشار مختلف مردم را در فضای مجازی به دنبال داشت. مصاحبه شوندگان در این ویدئو به صراحت می گویند اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد، انتخاب بین بد و بدتر بود و اگر این اتفاق نمی افتاد، 6000 نفر در ایران و بین 200 تا 5000 نفر کشته می شدند. قطعا انتخاب ما 200 نفر است.

شقایق امینی در گفتگو با دیده بان ایران؛ یکی از افرادی که در این ویدیو حضور داشت ابعاد جدیدی برای این ویدیو می گوید.

مشروح این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

* خانم امینی! این مصاحبه توسط شما چگونه انجام شد و از شما خواسته شد در این مصاحبه چه بگویید؟

من در مورد کسانی که در دانشگاه ما بودند صحبت کردم و دانشگاه ما برای این موضوع عزادار است. در حوالی خیابان انقلاب منتظر دوستم بودم که چند نفر جلوی من را گرفتند و گفتند به مناسبت سالگرد هواپیمای اوکراینی در حال تهیه مصاحبه تصویری با مردم هستیم و در صورت امکان به چند سوال پاسخ دهید. قبول کردم چون منتظر دوستم بودم و وقت کافی داشتم. تبلتی به من دادند و از من خواستند که یک ویدیو پخش کنم و به من گفتند فرض کن که جای این فرد هستی و بگو در آن لحظه چه تصمیمی گرفتی؟ حالا فیلم طوری بود که وقتی نقطه قرمزی روی رادار می بینید و آن را خطر می دانید، حالا باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را هدف قرار دهید یا نه! اگر روی برخی مشکلات تمرکز کنید و اگر روی برخی مشکلات تمرکز نکنید، افراد بیشتری برمی خیزند و کشته می شوند. حالا شما باید تصمیم بگیرید که کشتن 200 نفر معقول تر است یا کشتن 5000 نفر؟!

* پاسخ شما چه بود؟

گفتم اصلا چرا باید 200 نفر کشته شوند؟! من هم گفتم راکت اول خطای انسانی بود اما موشک دوم چطور؟ آیا پاسخی برای این قضیه دارید؟ چرا حرف هایی که زدیم در این مصاحبه نیامده و فقط قسمت هایی که اصرار به گفتن داشتند درج شده است؟! من بارها تاکید کرده ام که اگر در همین شرایط جان چند میلیون نفر دیگر به خطر بیفتد، کمی منطقی تر خواهد بود. جالب اینجاست که این افراد اصرار داشتند که بگوییم اگر آنجا بودیم به هواپیما موشک شلیک می کردیم! و من گفتم کشتن 10 میلیون نفر دیگر کمی منطقی تر است، اما این افراد اصرار داشتند که شما همان جمله ای را که ما می گوییم نگویید.

*چه حسی داری؟

من از این ماجرا خیلی متاثر شدم و الان باید جواب خیلی از نزدیکانم را بدهم که می پرسند شما چه گفتید. من صریحاً می گویم که این افراد همه مصاحبه ها را تکه تکه کرده اند و با تمام داستان ها و تئوری ها آنچه را که می خواهند به زور و اصرار از زبان ما بیرون کشیده اند. من هیچ علاقه ای به این افراد ندارم و تمام گزارش هایی که از سوی ما تهیه شده را قاطعانه تکذیب می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید