قانون پایانه های خرید از اول اکتبر اجرایی می شود


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897407

مشاور مالیاتی اتاق اصناف می‌گوید: قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف با اشاره به آخرین وضعیت قانون پایانه های تجاری گفت: اما اجرای این قانون مستلزم انجام یکسری زیرساخت ها از سوی مراجع ذیربط است که از جمله می توان به آن اشاره کرد. سازمان فناوری اطلاعات، وزارت حراست، معادن، بانک مرکزی و اصناف که از اجرای قانون فروشگاه های پایانه اطمینان حاصل می شود. چیزی که هنوز آماده نشده است.

وی افزود: زیرساخت های قانون پایانه های تجاری باید آماده شود به ویژه ماده 2 قانون که مردم را موظف به اجرای قانون بر اساس اولویت ها کرده و به صورت گام به گام اصناف ایران و تهران آمادگی کامل دارند. برای اجرای قانون از آنجایی که می دانیم این قانون از اول مهرماه در کشور اجرایی و لازم الاجرا می شود، باید هر چه سریعتر آماده سازی برخی از این زیرساخت ها انجام شود تا زمینه برای اجرای هر چه سریعتر و راحت تر این قانون فراهم شود. امکان پذیر است.

مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی گفت: علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات مالیاتی باید زیرساخت های لازم را فراهم کند. مهمتر از آن سازمان امور مالیاتی کشور است که بزرگترین رسالت آن آموزش و توانمندسازی مودیان است. اتاق اصناف ایران نیز متعهد به آموزش اصناف و اطلاع رسانی لازم برای اعضای خود می باشد.

جعفریان تصریح کرد: قانونگذار زیرساخت های این قانون را در سوم آذرماه 1397 داد و قرار بود در اردیبهشت 1400 اجرا و به بهره برداری برسد اما به دلایل متعددی از جمله عدم اجرای کامل زیرساخت ها، اجرا و اجرای این قانون به تاخیر افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید