قبرستانی مجلل به سواحل خلیج فارس رسیده است

اما در چند سال اخیر و به ویژه پس از تکمیل ظرفیت آرامستان بهس صادق، مردم آن محله ها گفته اند از ترس ازدحام جمعیت، دیگر اجازه دفن افراد غریبه را نمی دهند.

لازم به ذکر است فاصله صفر تا صد در بوشهر نیم ساعت است. در سایر شهرها بر خلاف بوشهر این فاصله بسیار کم و نزدیک است اما یکی از دلایلی که مردم تمایلی به دفن در قبرستان عمومی دارالرحمه ندارند همین مسافت است!

قبرستانی مجلل به سواحل خلیج فارس رسیده است

بی میلی مردم از دفن اموات در زیارتگاه های عمومی

برای افرادی که می گویند نمی خواهند عزیزانشان در خارج از شهر دفن شوند، یافتن یک خانه مقرون به صرفه می تواند آسان تر از یک قبر در مرکز شهر باشد. اگرچه تا چند سال پیش تنگات محله ای دورافتاده بود، اما واقعیت این است که اکنون بسیار مرفه است و جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند.

جدا از این موضوعات، موضوع اصلی گزارش، اماکن متبرکه با چشم انداز دریا (جنب پایگاه هوایی) است که در یکی دو سال اخیر کاندیداهای زیادی برای تدفین دارد. «امام زاده قاسم» روبروی چرخ و فلک معروف بوشهر و پارک شغاب قرار دارد. جایی که مردم خوش می گذرانند و خوش می گذرانند.

حال تصور کنید که اکنون با بهبود شرایط تاج، گذراندن لحظات شاد مردم در ساحل همراه با هق هق و بدبختی گروهی که قصد دفن عزیزشان را دارند و یا خروج چرخ فلک نوروز 1401 دعواگر به او نگاه می کنند دریای زیبا و از یک سو مراسم عزاداری را تماشا می کنند.

حس صومعه وادی الرحمه خوب نیست!

برادر یکی از متوفیان امامزاده کاسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا می خواهد برادرش را در جوار امامزاده قاسم دفن کند، گفت: ما قاسم را دفن کردیم.

وی در خصوص نحوه دفن نیز گفت: با پرداخت هزینه و گرفتن مجوز، هزینه دفن برادرمان را در آنجا دادیم. من از پرداخت اطلاعی ندارم، پسر عموی ما کار را انجام داد.

مسئولان ارشد بوشهر به ما فشار می آورند

مدیرکل نذورات و امور خیریه بوشهر به ایسنا گفت: اصل بر این است که اموات در قبرستان های عمومی دفن شوند. دفن اموات در جوار امامزاده قاسم (رو به روی شگاب) با اصرار مردم و بعضاً با حمایت مسئولان ارشد استانی انجام می شود و توصیه و اصراری برای دفن در این امامزاده نداریم.

شاهزاده نژاد دریا ادامه داد: وقتی با دفن اموات در حرم ها مخالفیم وزیر می گوید; شما تعامل خوبی ندارید و حرف خود را به دهان هیئت امنای ائمه اطهار (ع) می گذارید که دفن اموات را نپذیرید.

وی با بیان اینکه برخی به دلیل موقعیت و موقعیت اجتماعی خود می دانند چگونه به ما فشار بیاورند و به خواسته خود برسند، افزود: برخی به دروغ اعلام می کنند که متوفی قصد دفن در این حرم را دارد و برخی دیگر قصد دعوا دارند. . آنها می خواهند به آنچه می خواهند برسند.

مدیرکل نذورات و امور خیریه استان بوشهر گفت: عده ای اقوام و خانواده های ما را پیدا می کنند و از آنها می خواهند که به ما فشار بیاورند.

دریانژاد گفت: دفن در جوار امامزاده منع قانونی ندارد اما توصیه اکید ما این است که اموات در ضریح عمومی دفن شوند.

وی با بیان اینکه امامزاده متعلق به مردی نیست، هویت امامزاده نباید تخریب شود و از آنجا قبرستان خوانده شود، خاطرنشان کرد: قانونی وجود ندارد که فقط افراد محلی، یعنی برخی افراد، در امامزاده دفن شوند. در محله های امامزاده، امامزاده شخصی و بومی محسوب می شود. ما معتقدیم اگر غیر محلی نمی تواند آنجا خاک شود، محلی نباید خاک شود.

قیمت هر قبر از یک میلیون تا دو میلیارد تن است

مدیرکل نذورات و امور خیریه بوشهر با تاکید بر اینکه کار ما قبور فروشی نیست، تصریح کرد: پروژه های متعددی برای تکمیل داریم اما باید هر روز زمان زیادی را صرف مذاکره برای دفن افراد در امامزاده ها کنیم.

دریانژاد در خصوص هزینه های قبور گفت: هزینه ها از خانواده متوفی دریافت می شود و به حساب هدیه همان معبد واریز می شود که این هزینه متفاوت است و از یک میلیون تومان شروع می شود.

تجمل به قبرها محدود نمی شود. از نگین تا پوشیدن لباس های خاص، این یکی از مواردی است که همه دستگاه ها باید به آن توجه داشته باشند و مسئولان فرهنگی استان به آن توجه کنند تا عده ای بدانند که مرگ ارزان به دنبال ارزانی نیست. در حال حاضر در.

دیدگاهتان را بنویسید