قدرت امنیتی، دفاعی و نظامی؛ هدیه انقلاب اسلامی/ قدرتی که دشمنان را وادار به اعتراف کرد


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806923

اقتدار و امنیت کشور به برکت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است که ایران اسلامی را به امن ترین کشور منطقه تبدیل کرده است.

وی افزود: امنیت یکی از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت است و کشورهای مختلف برای دستیابی به توسعه به دنبال امنیت پایدار و دفاع قوی هستند.

امروزه امنیت یکی از مهم ترین دغدغه های دنیا محسوب می شود و در همین راستا است که برخی کشورها برای تامین امنیت خود به دنبال امنیت وام و اجاره هستند، یعنی چنین کشورهایی از امنیت خود از دخالت سایر کشورها استفاده می کنند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد امنیت یک وام در کشور خود بودیم و امنیت در گرو قدرت کشورهای خارجی به ویژه آمریکا بود و نیروهای مسلح ما قبل از انقلاب اسلامی علیرغم حضور مستشاران خارجی می توانستند. حتی بدون اجازه آنها هیچ کاری نکردند، در واقع نیروهای مسلح ایران در آن زمان نیروهای متحد بودند.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کاغذ برگشت و کشوری که تا سال 57 عملاً وابسته به بعد نظامی بود، به برکت انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه ائمه انقلاب و جوانان و متخصصان ایرانی پیشرفت چشمگیری داشت. راکت های نقطه زن در ایران تولید می شوند.

این پیشرفت و قدرت نظامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حدی بود که حتی دشمنان نیز مورد تقدیر و تمجید قرار گرفتند و در مورد اخیر کنت مکنزی فرمانده مرکز فرماندهی تروریست های آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام با اشاره به قدرت نظامی ایران، آمریکا آن را مانعی برای برتری کامل (دفاع) آمریکا در هوای منطقه می‌دانست.


قدرت نظامی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های خوبی در حوزه صنایع دفاعی و نظامی داشته ایم و به همین دلیل امروز در منطقه حضور داریم. به عنوان یک دولت قدرتمند.”

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران مسئله استقلال است که بیش از چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی حفظ شد، افزود: دستاوردهای دیگری نیز در عرصه های دیگر داشته ایم از جمله. علم و فناوری در صنعت، دفاع، نظامی، پزشکی و فناوری‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و در برخی موارد توانسته‌ایم جزو کشورهای پیشرو در منطقه باشیم.

وی گفت: همین تحولات منجر به استقلال کشور شد که باعث شد حضور ایران در منطقه را نیرویی ببینیم که هیچکس نمی تواند به آن حمله کند. اگر ما امروز قوی نبودیم، داعش و اربابانشان هرگز اجازه نمی دادند کشور. ما آرام و امن هستیم.

حجت‌الاسلام معتحد شبستری گفت: اقتدار نظامی ما و افتخاراتی که دانشمندان ما در صنایع نظامی و موشکی ایجاد کرده‌اند، این اقتدار و امنیت را برای کشور ایجاد کرده است که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن جز امنیت است. اکثر کشورهای منطقه است.


توان دفاعی عاملی برای اعتبار کشور است

امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برخی کشورها به دنبال اوراق قرضه ای و اجاره ای هستند، گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران بر خلاف این کشورها; درون زا است و دارای نیروهای قدرتمند نظامی و انتظامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه پدافند محلی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: و نیروی مسلح قدرتمند متکی بر اندیشه و عقلانیت در همه مناطق مرزی و کشور داریم.

وی گفت: ما هر روز بر قدرت و اقتدار خود خواهیم افزود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز به برکت تفکر جهادی و انقلابی نیروهای مسلح کشورمان در عرصه های مختلف و تسلیحات نظامی به آخرین فناوری دست یافته اند، افزود: ساخت انواع موشک، بالگرد، تانک و قایق و . در زمینه فعالیت نظامی، دفاع و خودکفایی در تولید انواع تجهیزات نظامی و همچنین صادرات به 32 کشور جهان از توانمندی های نظامی و دفاعی ایران اسلامی است.


اقتداری که لرزه بر اندام دشمنان انقلاب اسلامی انداخت

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی و جهادی، مدرن ترین پهپادهای امروزی در اختیار ارتش و سپاه ماست، گفت: اما امروز به جایی رسیده ایم که پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. عمق مواضع و اهداف دشمن را رصد کنید.

مهدی عیسی زاده گفت امروز اگر ایران بخواهد می تواند حیفا و تل آویو را در همین خاک نابود کند. آنها نمی ترسند.

وی با تاکید بر اینکه امروز سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما قدرتمندترین نیرو در منطقه هستند، گفت: و ناظر و در نهایت آماده و مدافع ملت و سرزمین ایران و انقلاب اسلامی هستند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به برکت رهبری مقتدر در راس قدرت هستیم، افزود: امروز دشمنان اقتدار و اقتدار ایران اسلامی را می شناسند و اذعان دارند.

عیسی زاده گفت: قدرت بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران که کشورمان را به یکی از کشورهای پیشرو در جهان تبدیل کرده است، در سایه تحریم های نظامی در دنیای غرب برای کشورمان به دست آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید