قدرت ایران از خاک به دست مدافعان خلیج فارس سپرده شد/ شکوه حضور مردم در بهمن بزرگ بی نظیر بود


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808175

22 بهمن امسال را می توان یکی از زیباترین جشن های حضور مردم در کشور نامید چرا که با جلوه های خاص و متنوعی از حضور خودروها و موتورسیکلت ها همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شب پنج شنبه و فریاد باشکوه الله اکبر نوید بخش روز بخیر فرا می رسد، این فریاد نام زیبای خداوند متعال در ایران اسلامی حاوی نقطه ای است و آن پیروزی باشکوهی است که هر شب در 21 باخمن تایر بیداری تکرار می شود. در راهپیمایی جمعی شرکت کنید
بله، عکس های خوبی در آن شب از مردمی با آن صدای زیبا بر فراز آسمان ایران طنین انداز شد.

صبح است حوالی ساعت 7 تصمیم گرفتیم با همین تیم رسانه دوستانه ای که در سیل میناب و رودان حضور موثری داشتند این بار با حضور در راهپیمایی باشکوهی تصاویر غرور آفرینی را ثبت کنیم.
ساعت 8 صبح است، سر کار به هم می پیوندیم تا به نقطه شروع پیاده روی برسیم. علی با ماشین آمد، من با موتور آمدم. برای شرکت در بیست و دومین باخمن.

تقسیم را انجام می دهیم، من و عباس با موتور سیکلت و علی با ماشین به مقصد می رویم، وسایلی را داخل ماشین علی می گذاریم، بخشی از مسیر به محاصره می رسیم، ماموران ما می گویند این مسیر پیاده روی است و نمی توانید سفر کنید، اما وقتی پوشش خبری ما را می بینند، می گویند شما یک روزنامه نگار هستید؟ در پاسخ می گوییم بله و با این جمله کوتاه شرایط را برای ادامه سفر فراهم می کنند.

علی سوار ماشین می شود شیشه را پایین می اندازد و می گوید دارم چه کار می کنم که من به آن سمت می روم و عباس با صدای بلند از روی دوچرخه اش می گوید یک دنیا روزنامه نگاری است.

با رسیدن به نقطه شروع مراسم، به نظر می رسد شور و شوق راهپیمایی امسال برای مردم فراتر از سال های دیگر است، مردم بیش از آنچه فکر می کردیم روشن فکر بودند، انتظار داشتیم این آیین ملی دیر شروع شود تا سایر همشهریان بیایند، اما دید بسیاری از جمعیت این فرضیه ها را رد کرد.


d6bebae7 d172 46c2 88d4 152d04b5d708 خبر خاکستری



تاج و جنبه های جدید آن مانع حضور افراد از پیر و جوان، کودک و نوجوان از هر قشری نمی شود. شاهد بودیم، اما این بار حجم مجموعه خودروها و موتورسیکلت ها و نحوه برگزاری اسفند امسال پرشور است.

عباس عکاس خوش ذوق ما نیز از حضور این حجم از خودرو و موتور سیکلت شگفت زده شده است.

وارد جمعیت می شویم، صدای دوربین عباس را می شنویم، سرعت عکس هایش نسبت به قبل بیشتر شده و انگار مثل مردم هیجان زده است.

با عباس تماس می گیرم و از او می خواهم که میکروفون را به من بدهد تا بتوانیم اولین جوخه های این حضور حماسی انسانی را ضبط کنیم. او می گوید: «چنین باش افلاطون تا تصویری از تو داشته باشم و این یکی از حاشیه های این روز تاریخی برای ما خواهد بود».


54260956 2f6c 4a08 adc2 e0e723930bb6 خبر خاکستری



پس از ثبت نام پلاتو، حضور خانواده پنج نفره ای که با موتورسیکلت به این راهپیمایی آمده بودند، به سراغ آنها می رویم و برای حضور خانوادگی با آنها مصاحبه می کنیم، مرد خانواده دلیل حضور آنها را در یک جمله خلاصه می کند. من به عشق رهبرم و کشورم آمده‌ام و این جمله کوتاه قوت قلب برای ادامه مصاحبه‌های ما می‌شود.


50c9f324 c9ff 4236 aa00 82f7fbaaa210 خبر خاکستری



رقص زیبای پرچم زیبای سه رنگ کشورمان در دستان دو برادر و خواهر بندرعباسی که لبه درب ماشین نشسته اند توجه ما را به خود جلب می کند، به سراغ نوجوان می رویم و از او علت حضورش را جویا می شویم. ، از او می پرسیم چرا امروز این مکان آمده است و او هم می گوید من برای پیشرفت کشور و دین مبین اسلام آمده ام، سوال بعدی را می پرسیم که آیا ایران اسلامی با شما در حال پیشرفت است؟ او با قاطعیت می گوید: بله، سوال آخر را می پرسیم، پیام شما به دشمنان این مرز و بوم چیست؟ اما این جواب دندان درآورده با قد این نوجوان در تخیلات ما نمی گنجد، او می گوید دوران تمام شده و در تمام شده است. گفتن این جمله هوش را از ما می گیرد و ماشالا که می گوییم به روز کاری خود ادامه می دهیم.


5ab6a21b ae42 4a2a b958 f63b65c56227 خبر خاکستری



با فعال کردن بلندگوها شروع مراسم و حرکت وسایل نقلیه را نشان می دهد، به گوشه خیابان می رسیم و شروع به ضبط تصاویر می کنیم، انعکاس لحظه را در برنامه قرار می دهیم، امروز فضای مجازی را با تصاویری از این حرکت خودجوش پر می کنیم. مردم.

عباس از من می خواهد که او را به نزدیک ترین پل هوایی ببرم تا بتواند از بالای آن پل عکس های خوبی بگیرد. .
این عکاس توانا به نظم حرکت در این راهپیمایی پر شور در حاشیه خلیج فارس اشاره می کند. چیدمان موتورسیکلت ها و خودروها تمام فضای لازم را برای یک عکس خوب فراهم کرده است. چند دقیقه بعد دوباره به محل جمع آوری خودرو می رویم. و از مردم درخواست مصاحبه می کنیم که در بین ماشین ها قدم می زنیم، شهروند بندرعباسی شیشه ماشین را پایین می آورد تا میکروفون را جلویش بگذاریم، او همچنین از حضور باشکوه بندرعباسی ها می گوید و اینکه تاج او با این حضور خللی وارد نمی کند، چند ماهه به فرزندش اشاره می کند که نسل جدید انقلاب نیز برای آشنایی با اقتدار مردمی ایران اسلامی از سنین پایین در این آیین شرکت کردند.


e836801c 33dd 439c bd00 ee7a7c965158 خبر خاکستری



پس از این مصاحبه متوجه حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان می شویم، به سمت خودروی وی حرکت می کنیم و پس از احوالپرسی کوتاه با وی مصاحبه می کنیم، مختار سلاشور نیز از این حضور دیدنی تمجید و قدردانی می کند. این تلاش مردم است.


249799f4 f076 4d69 894d 3cd4463ace25 خبر خاکستری



کم کم به انتهای مسیر پیاده روی نزدیک می شویم، ایجاد مکانی زیبا برای سخنرانی، پاراگلایدر و پرواز هلیکوپترها بر فراز بندر، شکوه بهمن تماشایی امسال را اضافه کرد.

بچه های بندرعباسی را می بینیم که به همراه پدر و مادرشان حضور داشتند و بر روی صورت و لباس آنها نقش بزرگی از پرچم سه رنگ کشورمان به تصویر کشیده شده است.


9f0275cf 6ddf 46af b513 d2797e4008f2 خبر خاکستری



ما شاهد شور و شوق مردم هستیم، این شور و شوق به لطف یک آیین بزرگ ایجاد شد تا بخشی از دردهای مردم در سختی های مبارزه با ویروس معروف Crown پشت خنده های امروزی فراموش شود و این بهمن دیدنی در تاریخ ثبت شود.

نویسنده: محمد امین علیپور

دیدگاهتان را بنویسید