قسمت جلوی مانتوها باید روی هم و دارای دکمه باشد

229295 884 خبر خاکستری

روز جدید دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده 75 درصد مردم ایران معتقد به حجاب هستند و ویژگی های عفاف و حجاب و پوشش ایرانی و اسلامی را قبول دارند. سید مجید امامی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در ساری اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در تولید و دسترسی به پوشاک ارزان قیمت بر اساس شاخص های حجاب و عفاف وجود دارد، تخلفاتی در واردات پوشاک صورت می گیرد که منجر به این شد که مقوله عفاف و حجاب منحرف شود. بیش از حد در پوشش

وی گفت: اولویت اول کشور در بحث پوشش تجاری و پوشش اجتماعی بانوان به ویژه طراحی مانتو و تهیه چادر درجه یک برای هر دو نوع پوشش بانوان، برنامه حمایتی بزرگی را آغاز کرده است. سخت است و تولید داخلی در این بخش فرعی تلقی می شود، وی تاکید کرد: تولید چادر مشکی درجه یک باید در کشور ارزان شود و بر اساس این رویکرد با همکاری دولت و دستورالعمل های قانونی مجلس، واردات … پارچه چادری کالاهای درجه چهار تغییر یعنی تعرفه واردات صفر.
دبیر شورای عمومی فرهنگی گفت: امروز آسیب های اجتماعی کشور در حوزه عفاف و حجاب بسیار جدی شده است و به همین دلیل دولت پوشش اسلامی و ایرانی را در دستور کار کارکنان خود قرار داده است. در اولین گام برای رفع این مشکلات گفت: لباس های زیبا، سالم و ارزان باید در دسترس عموم باشد.

امامی گفت: متأسفانه جو و قاچاق پوشاک باعث شده حتی البسه تولیدی در کشور با ترفندها و برچسب های برندهای خارجی عرضه شود و این وضعیت پوشاک و پوشاک در کشور به طرز خطرناک و فاجعه باری رو به انحطاط گذاشته است. بازار پوشاک چند صد هزار میلیارد تومانی است و این چرخه سخت اقتصادی به صورت سیستماتیک بازار پوشاک را اجاره می کند و آثار نامتعارفی را بر پوشاک نامتعارف تحمیل می کند و جامعه را با چالش جدی مواجه می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از نقاط ضعف صنعت پوشاک داخلی را نبود سیستم سایزبندی برای استانداردسازی کشور دانست و گفت: اکنون قانون مشخص و یکپارچه ای وجود دارد که بر اساس آن مانتوها قد بالای زانو هم جلوی مانتو ممنوع است.» حتما باید دکمه باشد.

عیامی با اعلام اینکه برنامه شورای فرهنگ عمومی سازمان جامع حوزه های تحول فرهنگی است، گفت: در این سازمان حوزه هایی مانند پوشش، حجاب، اسباب بازی، زبان و هویت در نظر گرفته شده است. وی این کار را فراتر از یک تقابل دانست و گفت: دولت سیزدهم مردم نیز به رویکرد شورای فرهنگ عمومی کشور اعتقاد دارد.

امامی تذکر به مردم و جامعه را راهکاری مهم و اساسی برای دستیابی به اهداف فرهنگ ایرانی و اسلامی عفاف و حجاب دانست و گفت: تعریف رنگ سبز به عنوان رنگ امسال نیز از برنامه های شورای فرهنگی عمومی است که استقبال کرد. وی بر برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، عفاف، حجاب، مد و لباس در کشور تاکید کرد و افزود: جشنواره های فرهنگی می تواند الگوی پوشش ایرانی-اسلامی را ترویج دهد.

عیامی بر اهمیت بخشیدن به یک رویداد فرهنگی و هنری با کالاهای مهم به ویژه مد و لباس تاکید کرد و گفت: اینکه بازیگران مطرح ایرانی برای عبور از فرش قرمز جشنواره کن مجبورند از فراماسون های خاص پاریس لباس بخرند. از استراتژی های استریم یک پوشش است و می توان این سوال را مطرح کرد که چرا این بازیگران لباس های خود را از فراماسون های ایرانی نمی خرند؟

وی گفت: 10 سال است که جشنواره را برگزار می کنیم اما تغییری در وضعیت پوشاک در کشور ایجاد نشده است. متأسفانه، طراحان داخلی تقویت نشدند و با تولید کنندگان تماس نگرفتند. تعداد کمی از تولیدکنندگان ما طراح دارند، اما بیشتر آنها توسط فضای مجازی طراحی شده اند. وی سپس در برنامه پرسش و پاسخ خبرنگاران در ساری شرکت کرد. .

دیدگاهتان را بنویسید