قصه گویی نقش بسزایی در انتقال ارزش و مفاهیم غنی ایرانی و اسلامی دارد

استاندار کرمانشاه:

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای انتقال ارزش ها و مفاهیم، ​​توجه به قصه گویی و ترویج در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

محمد طیب صحرایی در مراسم اختتامیه بیست و پنجم جشنواره همایش بین المللی قصه گویی کرمانشاه به اهمیت قصه گویی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین گام ها برای انتقال ارزش ها و مفاهیم، ​​توجه به قصه گویی و اشاعه آن در جامعه است، زیرا قصه گویی بازتابی از فرهنگ و تمدن یک ملت و ماهیت هر کشور و جامعه ای از طریق قصه گویی و زنده نگه داشتن آنهاست.

وی افزود: قصه گویی سابقه طولانی دارد که از گذشته تا به امروز ادامه دارد و جشنواره های این حوزه بهانه خوبی برای سوق دادن فضای فرهنگی جامعه به سمت قصه گویی خواهد بود.

استاندار کرمانشاه وی مخاطبان اصلی داستان ها را کودکان و نوجوانان می داند و بیان می کند: اما با توجه به حوزه قصه گویی می توان از این فرصت به عنوان فرصتی ارزشمند در راستای آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به جوانان استفاده کرد. آینده، به عنوان کودکان و نوجوانان امروز تأثیر زیادی بر داستان گویی دارد.

صحرایی بیان کرد: با برگزاری جشنواره های فرهنگی و قصه گویی می توان ارزش های والای فرهنگی، دینی و انقلابی را به راحتی از زبان قصه به کودکان و نوجوانان منتقل کرد و جوانان مطالبه گر را در آینده تربیت کرد.

وی با تاکید بر آموزش کلاس تفکر از طریق قصه گویی برای نسل آینده گفت: با توجه به اهمیت قصه گویی در جهت تربیت نسلی بصیر، می توان در راستای تحقق ارزش های مندرج در بیانیه گام دوم قانون اساسی حرکت کرد. انقلاب و تداوم آرمان های امام راحل و این خون شهدا بود.

استاندار کرمانشاه محتوای داستان ها را یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر جامعه هدف دانست و بیان کرد: هر چه محتوا و قالب داستان ها مناسب تر باشد، مخاطب را بیشتر جذب می کند و باید توجه داشت که قصه گویی است. ویژگی اصلی و اصیل ایران که برگرفته از داستان های قرآن است، این رویه بوده و باید ادامه یابد.

صحرایی در پایان تاکید کرد: با توجه به تاثیر تاریخ بر جامعه و تربیت فرزندان، نقش مهمی در هدایت افراد داشته است، بنابراین باید در ایجاد مفاهیم آموزنده به ویژه برای نسل جوان امروزی تلاش کرد. در نهایت به برگزیدگان این جشنواره معرفی و جوایزی اهدا شد.



آیا این خبر مفید بود؟