کرمانشاه میزبان بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی شد

بر اساس اعلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

محمد خیاط زنجانی در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی راوی وی بیان کرد: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گو برای اولین بار در بخش علمی بدون توجه به بومی برگزار شد که در این جمع بندی آثار برتر ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان بخش بومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی پیش از این در استان یزد معرفی و تجلیل شده اند، افزود: طی جلساتی که در روزهای گذشته با حضور صاحب نظران حوزه قصه گویی برگزار شد. امیدواریم نتایج این نشست و جشنواره موجب ظهور پژوهشگران و صاحب نظران حوزه قصه گویی در کشور شود.

مدیر کل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: قصه گویی روشی موثر در یادگیری و همچنین بهترین روش برای انتقال مفاهیم به زبان ساده تر است که خانواده ها باید برای آموزش شیوه زندگی به فرزندان خود از آن استفاده کنند.

خیاط زنجانی در ادامه به اهمیت قصه گویی در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم به عنوان کامل ترین کتاب آسمانی در قالب داستان و توجه خداوند به اهمیت قصه گویی در قرآن کریم بیان شده است. به وضوح دیده می شود که نشانه ای از کارکردهای متعدد داستان هاست که در پرورش شخصیت افراد است.



آیا این خبر مفید بود؟