قلعه نویی: سازه سپاهان را ساختم/ نویدکیا: تساوی نتیجه عادلانه ای بود


ساعت: 20:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816356

سرمربیان تیم های فوتبال گل گهر و سپاهان پس از پایان این دیدار اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر گله نویی سرمربی گل گهر پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سپاهان گفت: بازی امروز بازی بسیار خوبی بود. ما دو برنامه داشتیم. در برنامه اول خوب کار کردیم اما در برنامه دوم بازیکنان ذخیره نتوانستند خوب کار کنند. شرایط خوبی هم داشتیم که اجازه نداد تظاهرکنندگان دروازه را باز کنند. در مجموع شاهد بازی خوبی از هر دو تیم بودیم.

وی درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه ها گفت: سرمایه واقعی ورزش، هواداران هستند و هواداران را از سراسر دنیا جذب می کنند تا به ورزشگاه ها بیایند اما چرا همه جا تماشاگر است اما در فوتبال نیست. مخاطب امروز خالی بود و نگاه باید عدالت محور باشد و این کار باید انجام شود.

سرمربی گل گهر با بیان اینکه در دو مرحله به اصفهان آمدم و فداکاری کردم، گفت: آقای ساکت هم می توانست جواب بدهد. سالی که به سپاهان آمدم گفتند 20 درصد بودجه ما کم شد و همان سال آمدیم و تیم را هدایت کردیم. دوره بعد که به سپاهان آمدم این تیم اصلا شرایط خوبی نداشت چون چندین سال نتایج خوبی کسب نکرد. در آن زمان به تیم دوم جدول و تیم چهاردهم دادم و مدارک موجود است.

وی ادامه داد: امسال که دوم شدیم حق قهرمانی داشتیم و سال بعد با ستاره های آزادی پرسپولیس را شکست دادیم. به سپاهان ادای احترام کردم و فداکاری کردم. چگونه برخی از تماشاگران علیه سرمربی که پشت میز دوم است شعار می دهند. برای من سخت است که با وجود فداکاری، این اتفاقات افتاد. برو آمار رو ببین تصمیماتی گرفته شد و ما خیلی ضرر کردیم.

مربی گهر همچنین گفت: سوال من این است که چرا با من این کار را می کنند. ما سال گذشته و امسال بهترین بازی ها را در گل گهر انجام دادیم و حالا با تیم بسیار خوبی بازی کردیم و خیلی خوب بودیم. سپاهانی ها جلوی هر تیمی بازی می کنند، موقعیت های زیادی دارند اما در این دیدار فقط یک موقعیت داشتند. ما نهال پرورش می دهیم و این زمانی اتفاق می افتد که می خواهیم میوه های آن را بخوریم.

وی ادامه داد: آن زمان به هیات مدیره سپاهان گفتم می خواهیم دو بازیکن قهرمان شوند. یکی اسماعیل اسماعیلی فر و دیگری شهریار مقانلو که البته مقانلو را نمی شناخت. ببینید این دو بازیکن چقدر خوب هستند. وظیفه ماست که خدمت کنیم اما ثمره اش به من نمی رسد. آنها شرایط را فراهم کردند تا من بروم. ما سه مدافع خوب را در چند هفته از دست دادیم، اما می دانم چرا. مدیران به ما فرصت کار ندادند. من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم.

قلعه نویی افزود: تیم ما دوم جدول بود و جزو چهار تیم برتر جام حذفی بود. چرا من را از کار منع کردند؟ الان برای نویدکیا آرزوی موفقیت دارم. در مدت حضورم در سپاهان چندین بار به او گفتم به سپاهان بیا چون تیم متعلق به امثال اوست. امیدوارم در کارش موفق باشد. معمولا هافبک های بازیساز مربی خوبی می شوند. این تیم همان بازیکنانی را دارد که من آوردم و ساختار سپاهان را مرتب کردم.

وی برای اینکه به تیم ملی نروم گفت: اخلاق و اصول را انجام دادم، به تیم ملی نرفتم و هرگز اصول را زیر پا نمی گذارم. در آن زمان مسئولان تیم ملی به اصفهان آمدند و با هم صحبت کردیم. با تیم ملی تمام کردم اما تنها شرطم این بود که مدیران سپاهان راضی باشند.

سرمربی گل گهر همچنین گفت: محرم شاگرد من نیست و دوست من است. تشکر از مدیران وقت که کنار مربی خود ماندند و دست از تلاش برنداشتند. به نظر من محرم باید ابتدا دو سال تجربه کسب می کرد و بعد سرمربی می شد. این تیم باید در آسیا گل می زد. این سپاهان باید قهرمان می شد چون تیم خیلی خوبی است. گهر برهنه حفظ و سرکوب شد، اما خدا را شکر که برگشتیم. پروژه سپاهان باید ادامه پیدا کند و تا محرم ادامه پیدا کند. البته محرم خیلی باحاله (با خنده).

نویدکیا: قرعه عادلانه ای بود

محرم نویدکیا پس از تساوی تیمش مقابل گل گهر گفت: فرصت بسیار خوبی داشتیم که از آن استفاده نکردیم. به طور کلی، مقدار بیش از حد توپ در هوا در سمت گلگوتا وجود داشت. اگر امروز نوع فوتبال متفاوت بود، شاید شاهد بازی بهتری بودیم. در این دیدار توپ در هوا بود و آنها سعی داشتند از کیروش استفاده کنند. بازی غیرعادی بود، اما یک تساوی منصفانه بود زیرا بازی عالی نبود.

وی ادامه داد: البته نیمه دوم تیم ما خوب بود و بازی خیلی بهتری داشت. این مشکلات در فوتبال وجود دارد و هر تیمی حق دارد هر طور که می خواهد بازی کند، اما باید از فرصت های خود بیشتر استفاده کنیم. نتوانستیم بازی مورد نظرمان را انجام دهیم و با وجود اینکه در نیمه دوم بهتر بودیم، نتوانستیم بازی مورد نظرمان را انجام دهیم. باید تنوع تاکتیکی را افزایش دهیم و بتوانیم در زمین حریف بیشتر پاس بدهیم. ما نمی توانیم دیگران را مقصر بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید