قوای محرکه ماشین P90 در مگاموتور تولید می شود


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1918462

پروژه توسعه، تحویل و توسعه پیشرانه P90 در سال جاری با تاکید بر حداقل وابستگی خارجی و استفاده از نیروی متخصص داخلی در مگاموتور بازتعریف و پیگیری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایپان نیوز، مدیر پروژه توسعه، تامین و توسعه نیروگاه P90 ضمن تشریح جزئیات این پروژه گفت: با وجود زیرساخت های مناسب در گروه خودروسازی سایپا به ویژه شرکت مگاموتور، این پروژه در راستای تولید راه اندازی شد. یک محصول جدید، که مطابق با استانداردهای مشخص شده است.

مجتبی احمدی راد افزود: بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در شرایط تحریم فعلی و حداکثر عمق تولید داخلی، تصمیم گرفته شد موتور ME16 و گیربکس 5F18PE برای قوای محرکه این پلت فرم جدید استفاده شود.

وی با تاکید بر استفاده از توانمندی های بومی در تولید موتور، گیربکس و محور برای این پروژه گفت: هم اکنون ساخت داخل و راه اندازی خط مونتاژ موتور ME16 در مگاموتور و در رابطه با گیربکس 5F18PE (گیربکس کارکرده) در حال انجام است. در خودروی شاهین با تغییراتی به دلیل شرایط قرارگیری در خودروی P90) شکل قطعات تغییر یافته را دنبال می کنیم. در زمینه قطعات محور و ترمز با توجه به جدید بودن طراحی و نیاز به انجام فعالیت های گسترده و متنوع در این زمینه، از طریق همکاری با شرکت های مطرح داخلی در زمینه تولید قالب، مونتاژ و راه اندازی زنجیره تامین قطعات ترمز عقب و جلو، پوسته. محور عقب و ساب فریم با همکاری واحد قدرت مگاموتور راه اندازی می شود.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای این پروژه گفت: حداقل وابستگی خارجی در تولید، ایجاد بستر و محصول جدید در گروه سایپا، جذب سرمایه گذاری و فرصت توسعه محصول از جمله دستاوردهای این طرح است که بر تجهیزات و نیروی انسانی تکیه دارد. در داخل کشور انجام می شود.

مجری طرح توسعه، تامین و توسعه موتور P90 با بیان اینکه این پروژه از مهرماه 1398 آغاز شده است، گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در تعریف موتور این پروژه، از ابتدای سال جاری با تعاریف جدید، به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به گستردگی این پروژه، شرکت های پارس خودرو، سازه گستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و قالب های صنعتی سایپا درگیر پروژه هستند و امیدواریم با همکاری همگان بتوانیم شاهد تولید انبوه این محصول باشیم. محصول تا پایان سال 2012

دیدگاهتان را بنویسید