قوم گرایی و وابستگی حزبی وحدت ملی را تهدید می کند


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901799

آیت الله عبدالکریم عابدینی بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: تعصبات قومی، قبیله ای و روابط حزبی و جناحی وحدت مردم و اقتدار کشور را تهدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد النبی (ص) برگزار شد، گفت: تقوای الهی زیرساخت، سرمایه و ریشه وحدت، زیرساخت امنیت ملی و عزت ملتها تقوای الهی است.

وی ادامه داد: تقوای الهی در همه عرصه ها زیربنا است; در اقتصاد اگر مسئولان به درستی عمل کنند، بی شک به موفقیت های زیادی دست خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) گفت: امام حسن عسکری (عج) زمینه را فراهم کردند تا غیبت امام زمان (عج) باعث کفر نشود. و جدایی از دین برای مردم، یعنی. مردم باید توجیه شوند و بفهمند که در زمان غیبت چه باید بکنند. امام عسکری علیه السلام مردم را برای پذیرش غیبت آماده کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالمطلب افزود: البته این تمهید را رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) در طول تاریخ نیز انجام دادند، اما امام عسکری (علیه السلام) این کار را تا حد زیادی انجام داده است که حضرت پای این غیبت و تهمتی بود که بعد از امامت ایشان شروع شد، حضرت عبدالمطلب نیز زمینه ساز بعثت و ظهور رسول گرامی اسلام (ص) شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز سالروز ازدواج رسول خدا (ص) با حضرت خدیجه کبری (س) است که این ازدواج 15 سال قبل از بعثت انجام شده و الگویی از ازدواج آسان، آسان و ازدواج مبتنی است. در مورد توکل به خداوند متعال و ارزش های متعالی این کار انجام می شود، مساجد، روحانیون و خطبه ها باید در این زمینه برای مردم صحبت کنند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: روز روستا و عشایر در راه است، این روز باید برای ما مهم باشد، روستاها و عشایر ما در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به خوبی نشان داده اند که سرمایه زیرساخت های امنیتی کشورمان هستند. خطر همین عشایر با اسلحه در دست با دشمنان، منافقان خبیث، کاموله و امثال آنها مواجه شد.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: همین روستاها منبع تولید ثروت هستند، فرصت هایی که این عزیزان در روستاها دارند را بشناسیم، موانعی که بر سر راهشان است را برداریم و روستاها و عشایر را بیش از پیش فعال کنیم. قبل از تولید ثروت و مشارکت در امنیت ملی.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این عوامل آمریکایی که در کشور و دانشگاه ها آشوب می کنند و سطل های زباله را در خیابان آتش می زنند بدون اینکه متوجه شوند همان چیزهایی را که اربابان غربی به آنها القا کرده اند و امنیت را به خطر می اندازند. و آسایش مردم در خطر است، آیا آنها درک می کنند که جامعه ما را به کجا می برند؟ آنها به دنبال جامعه ایده آل آمریکا هستند در حالی که آمریکایی ها این همه کودک کشی را در سراسر جهان به راه انداخته اند و به دام افتاده اند.

آیت الله عابدینی با اشاره به روز کودک گفت: در دین مبین اسلام چه قبل از تولد فرزند، چه در دوران بارداری و چه بعد از تولد فرزند دستورات خاصی وجود دارد و توجه به آنها برای اطمینان لازم است. فرزندان سالم به جامعه

وی افزود: از بدو تولد، نامگذاری، تغذیه، تربیت و اخلاق، نظام و معارف دینی به این امور توجه ویژه دارد و در دین ما برنامه های گسترده و مفصلی تدارک دیده شده است، اما در نگاه بیگانگان، برنامه های 2030 برای کودکان. تدوین شده و افراد ساده لوح تلاش کردند این سند را در مدارس ما نیز اجرا کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه به فرزندان فرهیخته کشورمان که دارای درک عمیق بین المللی هستند افتخار می کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جوانان به هر فضایی که وارد می شوند پیام امید، تجدید و نو شدن را به همراه دارند. نوآوری.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بسیاری از دستاوردهای ما در حوزه فناوری از جمله صنایع فضایی، دفاعی و موشکی حاصل تلاش جوانان این خطه است و این مایه مباهات است.

گفت: ایام شهادت رشید اسلام حاج حسین همدانی است. این شهید والامقام به عنوان نابغه جنگ های نامنظم در جهان شناخته می شود و این مرد بزرگ نگذاشت سوریه به دست مستکبرین بیفتد و از بشار اسد حمایت کرد و اجازه خروج از سوریه را نداد و در نهایت امنیت را تامین کرد. در سوریه به عنوان سردار سلیمانی

آیت الله عابدینی تصریح کرد: به آغاز هفته وحدت نزدیک می شویم. رهبری فرمودند دو عامل مهم مخالف وحدت ماست و باید این دو عامل را درک و تصدیق کنیم. یکی عامل داخلی است که شامل تعصب قومی و وابستگی حزبی و جناحی است.


تعصبات «قومی و قبیله ای»، «حزبی و جناحی» مخالف وحدت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: باید بفهمیم که اگر حزب، جناح، لهجه، زبان، مکان و منطقه ای داریم، قبل از هر چیز مسلمان هستیم، قبل از هر چیز بنده خدا هستیم. انجام دهید، ما باید «واعثموا بحبل الله جامعه» را محور همه چیز قرار دهیم، این باید برای ما اصل باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اولین عامل، عامل درونی است. منافع شخصی، حزبی، جناحی، قومی، قبیله ای و محلی را درک کنیم و این معنا را بر دوش خود نگذاریم، کسانی را که زیر بار آن هستند نجات دهیم.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: عامل دوم عامل بیرونی است، یعنی دشمنان تفرقه افکن، کسانی که می آیند تا شیعه را در مقابل اهل سنت و اقوام را در مقابل هم قرار دهند و در هر شرایطی بین مردم اختلاف ایجاد کنند. . آنها این تفاوت ها را از بیرون تغذیه می کنند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: باید زیرک و بصیر باشیم، نه به دنبال اختلافات داخلی برویم و نه اجازه دهیم دشمن اختلاف را در گوش ما زمزمه کند.

وی تصریح کرد: روز کاهش عواقب و بلایای طبیعی داریم، باید قدر نعمت الهی را در این زمینه بدانیم، در کشورمان هرجا سیل، زلزله، بلا و بلای مردم اتفاق افتاد، مردم بسیج شدند، خاطرات تاریخی زیادی داریم. در این زمینه، هر بار که یک بلای طبیعی اتفاق افتاد، مردم بسیج می شدند، کمک می کردند و کسانی را که گرفتار آن بلای طبیعی شده بودند نجات می دادند، خدا را شکر می کنیم به خاطر این نعمت ها.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: به سالگرد اولین نماز جمعه در تاریخ اسلام نزدیک می شویم، اولین کاری که رسول گرامی اسلام (ص) در هنگام هجرت از مکه به مدینه قبل از رسیدن به مدینه انجام دادند. نزدیک مدینه بود که نماز جمعه را شروع کردند، همین که رسول الله (ص) نماز جمعه را شروع کرد اولین واکنش منافقین که تازه سرشان را پیدا کرده بودند نشان داد.

امام جمعه قزوین افزود: منافقین مسجد حرار را ساختند تا نماز جمعه را به هم بزنند، الان از هر طرف تبلیغات می شود که نماز جمعه را به هم بزنند، بروید در فضای مجازی ببینید چه منفی بافی می کنند که نماز جمعه را ضعیف کنند.


«منافقین» اولین گروهی بودند که «نماز جمعه» را ضعیف کردند.

وی تصریح کرد: اولین کسانی که از نماز جمعه عصبانی شدند منافقین بودند که با ساختن مسجد مضر خشم خود را نشان دادند و البته رسول گرامی اسلام(ص) مسجد آنها را تخریب و پایگاه آنها را ویران کرد. روز جمعه هر کاری می کنند قطعا کار منافقین را انجام می دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: البته همانطور که دشمنان بیرونی نسبت به نماز جمعه بسیار حساس هستند، منافقان داخلی نیز نسبت به آن حساس هستند، اما مومنان و جوانان ما همیشه در نماز جمعه بوده و هستند. نماز جمعه ما بهتر از گذشته باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: چه بسیار ائمه در روز جمعه کشته شدند، شهدای محراب کسانی هستند که در محراب نماز کشته شدند و غیر از آنها امامان زیادی بودند که کشته شدند و بسیاری از آنها کشته شدند تا غایب شوند. از نگاه و این نشان می دهد که می خواهند این سنگر را بشکنند و به همین دلیل رهبری فرمودند این سنگر را پایگاه فرهنگی و قلب تپنده هر شهر نامیدند.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین و همکاران گرانقدر انتظامی در حفظ امنیت تلاش کردند و جان خود را فدا کردند و عزیزان در این راه کشته شدند و قدردانشان هستیم و می دانیم و می دانیم از خداوند برای همه عزیزان عزت و سربلندی بخواهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید