قوه قضائیه؛ مرکز صلح و حمایت از مستضعفان/ شخصیت دادا سالاری از نسل شهید سلیمانی است.


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904415

وی در جریان تعویق و معارفه دادستان و انقلاب مرکز استان کرمان پرورش یافت.

پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه دادستان و انقلاب مرکز استان کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دادستان کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. قیم قانونی استان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، اعضای شورای تامین استان، اعضای شورای اداری استان و جمعی از بزرگان طوایف مناطق جنوب و شرق استان.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: دستگاه قضایی کانون آرامش و حمایت مظلومان و کسانی است که احساس می کنند شخصی به هر دلیلی حقشان را تضییع کرده است. بنابراین، کسانی که در دستگاه قضایی خدمت می کنند، مسئولیت بسیار مهمی در حفظ حقوق مردم و مستضعفان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: کسانی که در راه دفاع از کشور و اسلام خدمت می کنند، هر چه مناصب بالاتر باشند، مسئولیت سنگین تر است و جای قدردانی از هزاران خدمتگزار و مجاهد در این عرصه وجود دارد.

وی بیان کرد: وقتی فردی در جایگاهی قرار می گیرد و مأموریتی می شود در حال انجام مأموریت است، در نزد خداوند لحظه حساسی است که ببینیم در حین انجام مأموریت تا چه اندازه در حال انجام وظیفه الهی هستیم.

این مسئول ادامه داد: امروز تجلیل از فردی است که دو دهه است می شناسم. مردی شجاع، وظیفه شناس، با دانش لازم در عرصه مأموریت و مردی مخلص، پاک و پاکدامن که از یاران شخصی شهید سلیمانی است و سینه اش سرشار از روحیه و سیره است. یک شهید

محمدمهدی فداکار با تاکید بر اینکه نظام قضایی در تمام دنیا جایگاه بسیار مهمی دارد، گفت: اما نظام قضایی در کشور ما جایگاه ویژه ای دارد زیرا قوانین برگرفته از شرع و اسلام است.

استاندار کرمان ادامه داد: امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه هیچ طبقه ای را به عنوان صنف قضا و جایگاه آنان مورد تأکید قرار نداده و امام علی علیه السلام در این زمینه هشت صفت فرموده است. این نشان می دهد که این موقعیت عالی است. و کار داوران کار بسیار سخت و بزرگی است.

وی افزود: سال هاست که آقایان سالاری و بخشی را می شناسم و همواره از نظرات کارشناسی و کاربردی آقای سالاری در هیات تدارکات استفاده کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: آقای دادخدا سالاری در طول هشت سال مسئولیت خود در مرکز استان با روحیه جهادی و بسیجی خدمات ارزنده ای به دستگاه قضایی ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ایشان نه تنها در دادسرا، بلکه در حوزه های مختلف منشاء خدمات بسیاری پیش از این دادسرا بوده اند و استان و دستگاه قضایی همچنان از این خدمات آقای سالاری استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: حدود پنج ماه است که در استان هستم و با آقای دادا سالاری ارتباط نزدیک داشتم و این ارتباط نزدیک با ایشان ارادت مرا به ایشان بیشتر کرد.

این مسئول تصریح کرد: با تلاش هایی که از دادستان سابق و انقلاب مرکز کرمان دیدیم، ایشان در انجام وظایف قضایی خود برای ارتقای نظام قضایی استان، سخت کوش، بی مطالبه و کوشا بودند.

حمیدی گفت: آقای سالاری با سردار سپهبد شهید سلیمانی آشنایی و رفاقت دیرینه دارد و روحیه ایشان متأثر از روحیه جهادی شهید حاج قاسم است و اندیشه و شخصیت آقای سالاری برگرفته از شخصیت شهید سلیمانی است که با همین روحیه. روح، خدمات ارزنده ای ارائه می دهد

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: آقای بخشی امروز با حکم دادستان کل کشور سمت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان را بر عهده می گیرد و همچنین از همکاران مجرب، با دانش، خوب است. دانش، انگیزه خدمت و روحیه جهادی را بر عهده خواهد گرفت.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید