قوه قضائیه باید برای رفع موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان اقدامات جدی انجام دهد


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821438

حمیدرضا ترگی گفت: قوه قضائیه باید برای مقابله جدی با قاچاق کالا و مافیایی که مانع رشد شرکت های دانش بنیان در کشور می شود، گام های جدی بردارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سه مخاطب اصلی در بحث اقتصاد دانش بنیان هستند که باید زمینه تحقق این شعار در کشور را فراهم کند.

وی افزود: از آنجایی که دولت گام های خوبی در جهت تقویت و حمایت از تولید برداشته و تلاش های خوبی برای راه اندازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام داده است، طبیعتا با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری 6000 شرکت دانش بنیان نیازمند افزایش پایه یک شرکت هستند. صد هزار شرکت

ترکی خاطرنشان کرد: همچنین دولت باید ساماندهی مراکز دانش بنیان را به گونه ای تنظیم کند که هم اکنون بازده سرمایه گذاری در بخش خدمات 100 درصد، در صنعت 50 درصد و در بخش کشاورزی 30 درصد باشد. توزیع مناسب شرکت های دانش بنیان افزایش 100 درصدی کشاورزی و صنعت و این امر مستلزم جدی گرفتن دولت برای توسعه شرکت های دانش بنیان و حمایت های لازم از این مراکز بر اساس قانون مصوب چند سال پیش مجلس است. .

وی گفت: طبیعی است که قوه قضاییه به اقدامات خود برای رفع موانع تولید و رفع مشکلات و معضلاتی که منجر به تعطیلی بنگاه های اقتصادی و تولیدی در کشور شده است، ادامه دهد تا موانع تحقق دانش برطرف شود. به ویژه در مبارزه با قاچاق کالا و مافیا که مانع رشد شرکت های دانش بنیان در کشور می شود، گام های جدی بردارید.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: از قوه قضاییه نیز انتظار می رود همکاری لازم را با دستگاه های اجرایی برای پرداخت سود به تولیدکنندگان داشته باشد.

ترچی افزود: مجلس نیز باید نظارت خود را بر اجرای قانون توسعه و گسترش شرکت های دانش بنیان افزایش دهد و علت اجرای ناقص و ناکافی این قانون را بررسی کند. .

وی افزود: همچنین مجلس در تنظیم بودجه های سنواتی باید جهت گیری ارتباط طرح های پژوهشی، پژوهشی و آموزشی با صنعت و کشاورزی را مشروعیت بخشد تا شاهد تحقق کامل شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری باشیم. از انقلاب.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید