قوه قضائیه باید به مشکلات مالیاتی و خودکفایی احشام در کشور بپردازد/ برای مشکل آب یزد فکری جدی شود.


ساعت: 12:20
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894337

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: دستگاه قضایی باید به موضوع خودکفایی کشور در حوزه دامپروری ورود کند و این موضوع باید با تاکید همه نیروها بر جهاد کشاورزی و برنامه ریزی برای آن محقق شود. ” “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مردم رئیس قوه قضائیه در سفر به استان یزد، اظهار داشت: همه ما وظایف سنگینی در قبال مردم داریم که باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: برخی از برنامه ها و امور در کشور ما متولی ندارد که از جمله آنها می توان به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد که با در نظر گرفتن جایگاه می توان به این مسائل پرداخت.

ناصری تصریح کرد: قرآن این جایگاه را تعریف کرده است و در کشور ما هم قانون اساسی به آن اشاره کرده است و امام راحل نیز بر این نکته تاکید کرده اند اما متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در جامعه امروزی این موضوع بسیار ضروری است و با توجه به اینکه اساس حکومت در بحث قضاست، قوه قضاییه باید برای این مشکل چاره اندیشی کند.

وی گفت: قوه قضائیه باید امروز بیرون بیاید و با توجه به اینکه در حکومت اسلامی همه اقدامات باید شرعی باشد، باید مواظب تحقق این امر باشد.

ناصری تصریح کرد: دستگاه قضایی یک نظام اساسی و اساسی در جمهوری اسلامی است بنابراین معتقدم دستگاه قضایی باید در تمام امور کلان کشور حضور داشته باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دخالت قوه قضائیه در برخی امور در سال های گذشته قابل تقدیر است و قوه قضاییه هم اکنون باید حضور داشته باشد و در همه امور صاحب نظر باشد.

ناصری ادامه داد: اکنون قوه قضاییه نیز باید در امور مالیاتی و بسیاری از مسائلی که مردم را نگران می کند ورود کند و یا کم کاری ادارات را در نظر بگیرد و با خلاءها و کم کاری ها برخورد جدی کند.

وی به مسائل مهمی از جمله ورود همه نیروها به خودکفایی در علوفه دام اشاره کرد و گفت: این مهم باید توسط همه نیروها با تاکید بر جهاد کشاورزی و برنامه ریزی برای آن محقق شود.

ناصری در خصوص سود بالایی که برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان برای خود مدعی هستند، افزود: متاسفانه میزان سود به هیچ وجه ثابت نیست و هرکس تا جایی که می تواند کالای خود را می فروشد و با چنین شرایطی نمی توان مشکلات تورم را حل کرد. “

امام جمعه یزد به مشکل آب یزد نیز اشاره کرد و تصریح کرد: یزد در واقع در این زمینه مشکل دارد و اگرچه این معضل کل کشور را درگیر کرده است، اما مشکل آب یزد باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا حیات این استان در خطر است. .

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود دولت، مجلس و قوه قضائیه بتوان مشکلات مردم را به بهترین نحو حل کرد زیرا بخشی از مشکلات موجود مربوط به استان ها و نظام جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید