قوه قضائیه در عمل به مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان توجه ویژه ای خواهد داشت.


زمان: 23:31
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837372

رئیس قوه قضائیه در توصیه مهم خود به نمایندگان تدوین کننده قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت تاکید کرد: اعمال مفاد این قانون مهم و راهبردی را از همه دستگاه ها از جمله قوه قضائیه مطالبه کنید. . وظایف و مسئولیت های او را در این زمینه بررسی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی در دیدار با نویسندگان قانون «حمایت از خانواده و جوانان» و فعالان حوزه خانواده و جمعیت، خانواده را مهمترین نهاد اجتماعی و اجتماعی دانست. مبنایی که بدون شک «جمعیت» یکی از مولفه های مهم ایجاد اقتدار برای هر کشور و جامعه ای است و در صورت عدم رعایت مولفه جمعیتی، کشور با بحران های فراوانی مواجه می شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات مناسبی برای ترویج و تبیین موضوع برترین دستاوردهای جمعیتی صورت نگرفته است، گفت: «جوانی بودن جمعیت» و خطراتی که کشور را در بی توجهی به موضوع دستاوردهای برتر تهدید می کند. ، آگاه نیستند.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص افزود: موضوع برترین دستاوردهای جمعیتی و اهمیت آن دارای ابعاد و جنبه های مختلف بوده و دینی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی است؛ در حالی که این موضوع به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای مردمی کشور در نظر گرفته شده است. از این رو لازم است این ابعاد و جنبه ها به شیوه های مختلف و هنرمندانه، شیوا و رسا برای عموم مردم، نخبگان و مسئولان تبیین و تبیین شود تا خطرات پیری جمعیت و بحران های اجتماعی و اقتصادی متاثر از آن قابل درک باشد. از همه

وی با اشاره به سیاست های ضد جمعیتی که برخی کشورها در آن زمان در پیش گرفته اند و اکنون از اتخاذ این سیاست های مضر پشیمان و پشیمان هستند و با صرف هزینه های هنگفت اقتصادی درصدد جبران آن برآمده اند، گفت: مواردی وجود دارد که اگر انجام می شد جان خود را از دست دادند. در یک زمان معین، و جبران آنها دشوار و گاه غیر ممکن است. مسئله جمعیت یکی از این مسائل است; اگر جامعه ای پیر شود و به تعبیری در سیاهچاله جمعیت بیفتد، جبران این وضعیت مستلزم سال ها، هزینه های هنگفت اقتصادی و تحول فرهنگی جوامع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی، نقش صداوسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی را در پیشبرد و تبیین سیاست‌های پیشرفت جمعیت و قانون حمایت از خانواده و جوانان مهم دانست و به ضرورت اجرای قانون اشاره کرد. تاکید: مفاد قانون مربوط به دستاوردهای برتر جمعیت باید بارها و بارها به شیوه های بدیع، هنرمندانه و باورپذیر در جامعه و عموم مردم از خطراتی که جمعیت را به دلیل پیری و بسته شدن پنجره جمعیت تهدید می کند، ترویج و ترویج شود. می خواهد شما مطلع شوید

رئیس قوه قضائیه در ادامه به نمایندگانی که در تدوین و تصویب قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» مشارکت داشتند توصیه کرد که اجرای مفاد این قانون مهم و راهبردی را از سوی همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه الزامی کنند. و هر دستگاه از جمله قوه قضائیه در قبال عدم ایفای تعهدات و مسئولیت های خود در زمینه قانون مسئول باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه قوه قضاییه در عمل به مفاد قانون «حمایت از خانواده و جوانان» توجه ویژه خواهد کرد، آمادگی قوه قضائیه برای تعیین واحد ویژه در سازمان بازرسی و سایر مراکز قضایی و مراجع بازبینی و نظارت بر اجرای قانون تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه فرهنگ سازی ارزش و منزلت اجتماعی در مقوله تولد و تربیت فرزندان توسط مادر را از موضوعات مهم در سیاست تعالی جمعیت و قانون «حمایت از خانواده و جوانان» عنوان کرد.

رئیس قوه قضائیه پیشنهاد کرد: تدوین کنندگان قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» و فعالان حوزه خانواده و جمعیت برای پیشگیری از آسیب با جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه دیدار کنند. و مشکل سقط جنایی سازوکارهای شماست تا ما در قوه قضائیه بتوانیم آنها را در قالب دستورالعمل تدوین و ابلاغ کنیم.

رئیس قاضی همچنین نشست مشترکی بین بانیان قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و فعالان حوزه خانواده و جمعیت با خدای رئیس بازرسی برای ارائه پیشنهادات و نظرات به سازمان بازرسی برگزار کرد. برای مسئولیت های قضایی و سایر سازمان ها بر اجرای قانون تاکید می کند.

رئیس قوه قضائیه همچنین به رئیس قوه قضائیه و مشاور معاون حقوقی وی دستور داد تا در مورد ایفای مسئولیت ها و تعهدات قوه قضائیه در زمینه قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» در یک پرونده رسیدگی کنند. بر اساس مورد موارد و هر بخشی از قوه قضائیه.در حوزه انتظامی که به هر دلیلی نباید اعمال شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، امیرحسین بانکیک پور رئیس کمیسیون مشترک برنامه ریزی جوانان و حمایت خانواده با اشاره به عملکرد مثبت قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی گفت: حضور و فعالیت حجت الاسلام والمسلمین . سرمایه اجتماعی خاص قوه قضائیه اخیراً موجب ارتقای سرمایه اجتماعی نظام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات قاطعانه ای که در ماه های اخیر از سوی رئیس قوه قضائیه و قوه قضاییه شاهد بودیم، امیدواریم قوه قضاییه بتواند به وظایف و مسئولیت های خود در تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان به نحو احسن عمل کند. .

رئیس کمیسیون تلفیق حمایت از جوانان و خانواده تنها راه عبور از بحران سالمندی کشور را «پیشگیری» خواند و گفت: تنها 5 تا 7 سال برای پیشگیری از بحران سالمندی فرصت داریم.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت دارای 73 ماده و بیش از 200 ماده است، گفت: این قانون 21 مانع رشد جمعیت را شناسایی و برای رفع هر کدام تصمیمات متعددی ارائه می کند. .

بانکیک پور با بیان اینکه بیش از 8 هزار ساعت کار کارشناسی بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان انجام شده است، گفت: اعضای این قانون به گونه ای تنظیم شده که به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر موضوع خانواده و جمعیت برای نظریه پردازان برنامه های پنج ساله توسعه کشور اهمیت چندانی نداشته است.

بانکیک پور همچنین با استناد به کذب و حاشیه سازی قانون حمایت از خانواده و جوانان که بعضا از سوی برخی مسئولان کشور بیان می شود، از قوه قضائیه خواست با دروغ پردازان و حاشیه سازان در این زمینه برخورد قاطعانه داشته باشد.

کبری هزالی یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از رئیس قوه قضائیه به دلیل صدور دستور ویژه نظارت و بازنگری بر اجرای برجام در تمامی دستگاه های کشور از جمله قوه قضائیه تقدیر کرد. پیرو دستور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای مبنی بر نظارت و بررسی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نتیجه این دستور، بازرس کل کشور وارد عمل شد و کارکنان سازمان حضور یافتند. شورای عالی این همکاری و تعامل لازم بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بازرسی است.

فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه سامانه قانون حمایت از خانواده و جوانان در حال حاضر در پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت در دسترس عموم است و مردم می توانند اعضای تماس با کمیسیون مشترک حمایت از جوانان و خانواده جمعیت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان از کفش‌های آهنی استفاده می‌کنند.

اکبری رئیس کمیته تشخیص نفوس شورای تشخیص مقتضیات جمعیت را معضل فرهنگی خواند و از تمامی دستگاه های قضایی کشور خواست تا درک لازم را از قانون حمایت از خانواده و جوانان داشته باشند.

کتابچی مشاور کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 56 قانون حمایت از خانواده و جوانان برای سقط درمانی، خواستار اعمال سازوکار و مفاد مشخص برای اعمال این ماده شد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، فعال جمعیت و خانواده نیز بر نقش سازنده و موثر سازمان بازرسی کل کشور در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان و مقابله قوه قضائیه با اعمال خلاف قانون و مجرمانه در کشور تاکید کرد. حوزه جمعیت

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به تاثیرات منفی افزایش سقط جنایی در کشور اشاره کرد.

خانم صالحی متخصص زنان و زایمان نیز به وفور داروهای سقط جنین در بازار آزاد و فروش چند صد برابر قیمت واقعی این دارو اشاره کرد و گفت: فروش داروهای سقط جنین فقط باید از طریق رسمی و عمومی صورت گیرد. مسئولین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید