قوه قضاییه: ادعای خلع ید افراد برای بررسی سوابق در زندان ها کذب است

میزان نوشت: در پروژه تمام عیار نظامی ترکیبی و تبلیغاتی غرب علیه ایران که از پاییز گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، موضوع بازداشتگاه ها و ادعاهای کذب در این زمینه یکی از محورهای اصلی حوزه رسانه این جنگ بوده است.

چندی پیش نیز در ادامه همین طرح چند نفر عنوان کردند که در حین دستگیری توسط ماموران قضایی مورد بازرسی نوارهشتی قرار گرفتند.

بررسی های خبرگزاری میزان نشان می دهد معاینه بدنی متهمان و محکومان قبل از ورود به زندان در حال حاضر با استفاده از تجهیزات پیشرفته فناوری انجام می شود.

البته در سیستم های زندان کشورهای غربی علیرغم دسترسی به آخرین تکنولوژی، باز هم در مواقع لزوم از چک های فیزیکی استفاده می شود.

همچنین در ایران با توجه به اینکه امکان واردات اقلام ممنوعه مانند موبایل، دارو، سیم کارت و … برای مردم وجود دارد. این امر با رعایت موازین قانونی، شرعی و حفظ حریم خصوصی افراد انجام می شود و بدیهی است که در این راستا غربالگری زندانیان زن تنها توسط افسران زن انجام می شود.

همچنین بر خلاف ادعاها، این بازرسی ها به صورت تصویری ضبط نمی شود، اما بازرسی فیزیکی طبق تمامی پروتکل ها انجام می شود.

طرح ادعا در مورد روال راستی آزمایی نوار، ادامه پروژه بدنام کردن ایران در خارج از کشور است.

در سال های اخیر به ویژه در دوران تحول و تعالی نظام قضایی، در خصوص حفظ حیثیت متهمان و محکومان تاکیدات زیادی شده و اقدامات ویژه ای نیز صورت گرفته است که می توان از آن به عنوان بخشنامه یاد کرد. وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی حقوق زندانیان، احترام به کرامت و نحوه نظارت بر بازداشتگاه ها.

بر اساس این گزارش، چنانچه فردی مدعی بازرسی فراتر از ضوابط فوق باشد، می‌تواند با ارائه مصادیق بازرسی سازمان زندان‌ها و اقدامات موقت و تربیتی کشور، موضوع را پیگیری کند. قاعدتاً دعاوی بدون سند و مدرک طبق روال قبلی پیگیری و رسیدگی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید