قیمت ها در بازارهای لجام گسیخته کهگیلویه و بویراحمد کنترل شود


ساعت: 17:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887429

رشد روزافزون قیمت ها و فروش مجدد در بازارهای کهگیلویه و بویراحمد به حدی است که بازدیدها و نظارت های مسئولان کاملا بی نتیجه بوده و بازار از هر طرف شلوغ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت ها یکی از آثار شوم تورم در بازار است، تورمی که مدت هاست از بازارهای کهگیلویه و بویراحمد خارج نشده و بر اساس آمار منتشر شده. به گفته مرکز آمار کشور، این استان از دیرباز در صدر استان های تورم زا قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بیشترین نرخ تورم 12 ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد و بیشترین نرخ تورم نقطه‌ای نیز مربوط به همین استان با 47.8 درصد بوده است.

تورم در اقتصاد به افزایش نامتناسب در سطح عمومی قیمت ها اطلاق می شود، افزایشی که مردم به راحتی آن را احساس می کنند، اما ناظران بازار کهگیلویه و بویراحمد از کنترل آن صحبت می کنند.

رشد روزافزون قیمت ها و گرانی ها در بازار استان به حدی است که بازدیدها و نظارت های مسئولان کاملا بی نتیجه بوده و بازار شلوغ می شود، زیرا اگر در شهر یاسوج رانندگی کنید، قیمت های متفاوتی را برای یکسان خواهید دید. محصول و هر کس می تواند محصول را با هر قیمتی که بخواهد به دست مصرف کننده برساند.

مقامات نظارتی برای نشان دادن کار خود به طور مستمر گزارش هایی از عملکرد خود ارائه می کنند که نشان می دهد روند بازرسی ها، تخلفات و تشکیل پرونده ها به طور کلی رو به افزایش است، اما نتایج اقدامات کنترل بازار مورد توجه مردم قرار نمی گیرد و قیمت ها گران است. در حال حاضر هیچ منطق بازار، دلار، تحریم و تورم را دنبال نمی کنند، اما ناکارآمدی نظارت بر بار آن می افزاید.

تکانه های قیمتی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته بیشتر شده و کالاهای اساسی مردم هر روز گران می شود و نمایندگان دولت باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

یکی از اقلامی که در این فصل از سال نسبت به سایر نقاط کشور در این استان قیمت های متفاوتی دارد، انواع میوه ها است و به نظر می رسد همان طور که گفته شد، دلالان بازار بار در حال تنظیم قیمت هستند. قیمت ها در هر جهت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید