قیمت واقعی بنزین در ایران اعلام شد!

قیمت بنزین برای فقرا 20000 تن است

حمید پورمحمدی:

* با ادامه سیاست ارزی 4200 تنی، دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی را از سامانه نیما خریداری می کند و این امر منجر به چاپ پول و تحمیل تورم به مردم می شود.

* ثروتمندانی که چندین ماشین دارند بیشتر استفاده می کنند. قیمت واقعی بنزین 20000 تن قیمت بنزین 3000 تن است.

* زمان ارز 4200 به پایان رسید، زمانی که ارز 3 هزار تومانی سرکوب شد، قیمت را 4200 تعیین کردند تا بازار نفس بکشد، اما اکنون نرخ ارز 28 تا 30 هزار تومان است. ارز 4200 منطقی نیست. این ارز فاسد است. وقتی بین دو نوع ارز بین 400 تا 500 درصد اختلاف قیمت وجود داشته باشد، هر کاری انجام دهید فساد در آن وجود دارد. اگر از همه ابزارهای نظارتی استفاده کند، فاسد خواهد شد. کالاها را در بنادر و انبارها ذخیره می کند، آنها را به محصول و صادرات تبدیل می کند. به عبارت دیگر قاچاق صورت می گیرد.

* به فکر یک کیسه گندم باشید که برای شما هر کیلوگرم واردات آن 10 هزار تن است. آردش را 600 تن می فروشید به خاطر این تفاوت که باعث قاچاق می شود. که گندم است، ببین در طب چه خبر است. فقط یک کیسه قرص از کشور خارج کنید. یا با غریبه ای که پول هدر داده است رفتار کنید. بدترین چیز این است که بی انصافی است. وقتی پول زیادی دارید و کالاها ارزان هستند، بیشتر مصرف می کنید. علاوه بر این، ثروتمندان از کالاهای ارزان تری استفاده می کنند. یعنی از این مصرف یارانه بیشتری می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید