قیمومیت؛ تمام وجود شهید سلیمانی بود / قاسم سلیمانی اولین سرباز در کانون خطر

ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797441

حشمت الله قنبری با تاکید بر اینکه تمام وجود شهید سلیمانی یک ولایت است و با تمام حقایق ولایت معنا پیدا می کند، گفت: هست؛ این ولایت است. اسم و خاطره و عکسش خسته کننده نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حشمت اله قنبری صبح امروز در جمع بانوان در مسجد امام علی (ع) با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سرفراز، شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: بقایای بسیاری از مردان صالح به رحمت خدا آمدند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: نام قاسم سلیمانی به هویتی پرمعنا تبدیل شده است و هر چه از روز شهادت دورتر می شویم زندگی او ملموس تر می شود. نام، خاطره و عکس او خسته کننده نیست. معمولاً چشم مردم از تماشای زیاد خسته می شود، اما نام او از بین نمی رود و جذابیت مهمی برای مخاطب خود پیدا می کند.

وی ادامه داد: روزی که پیکر شهید سلیمانی قطعه قطعه شد در نماز جمعه تهران از وجود مبارک ایشان صحبت کردم، گفتم قاسم سلیمانی صاحب اشتر استان و انقلاب اسلامی است.

قنبری با اشاره به حکمت و جامعه مالک اشتر و بیان اینکه ایشان در نزد امیرالمومنین علی (ع) شخصیت برجسته ای شده اند، گفت: آن روز این سوال را از روی احساس نگفتم و دو سال بعد از آن روز شد. بر فراز.

این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: هرگاه به بررسی احوال مالک اشتر و اعمال جنبه های اخلاقی و تربیتی و مجاهدت و ولایت قاسم سلیمانی پرداختم، دیدم آنچه آن روز در نماز جمعه گفته است صحیح است.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مایه افتخار شده است، گفت: مکتب امیرالمومنین علی (ع) در عصر حاضر به قدری خلاق و غنی است که دائماً قدرت مال ورزی را دارد.

قنبری با بیان اینکه وجه مشترک سردار سلیمانی و مالک اشتر نخعی این است که آنها انسان های خوبی بودند و انسانیت در زندگی معنا پیدا کرده است، گفت: مالک اشتر گره امیرالمومنین علی (ع) و معلم اخلاق بود. همه رفقای امام او پارسا بود. و این جریان های متحرک باید تبدیل به جریان درست در جامعه شود و مادران باید چنین فرزندانی را تربیت کنند و پدران به چنین فرزندانی افتخار کنند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه فرمانده نظامی مقام عالی خود در پرتو دستورات امیرالمومنین(ع) هویت قانونی و فکری کشف کرده است، افزود:

وی با تاکید بر اینکه فرماندهی مالک اشتر در محور مقاومت اسلامی قرار داشت، گفت: امام علی (ع) نامه ای به مردم مصر نوشت. مردمی که به حضرت علی (ع) روی می آورند، مردمی هستند که بر خدا غضب دارند; امام فرمود که مالک در میان مجاهدانی که برخی قصد نابودی حق را داشتند، مأموریت پیدا می کرد و ظلم و ستم را به خوبی و بدی مردم رواج داده بودند.

قنبری با اشاره به اینکه مالک اشتر بنده خوب خداست، گفت: علی (علیه السلام) فرموده ام; من آن مرد را نزد مردم مصر فرستادم که بیدارند و در ساعاتی که همه می ترسند، از دشمن نمی ترسد و به دشمن پشت نمی کند و در دل دشمن سنگ نمی سازد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه ویژگی مالک این است که از شعله آتش در برابر گناهکاران و اشرار داغتر است، گفت: دارنده شمشیر یکی از شمشیرهای خداست؛ شمشیر در برابر گناهکاران و اشرار است. مالک تمام وجود خود را در حضرت علی (ع) می بیند و این ویژگی قاسم سلیمانی است; هر چه مالک گفته همان است که علی بن ابیطالب علیه السلام گفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه 40 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه کسانی را دیدید که به عنوان شهید سلیمانی قلب ولایت را فتح کردند؟ تمام وجودش یک ولایت بود و با تمام حقایق ولایت معنا پیدا کرد و این شاهکار تربیتی است.

قنبری گفت: قاسم سلیمانی اولین سربازی بود که در کانون خطر قرار گرفت و خودش می رفت و می گفت: «بیا و تذکر بده که مالک در امورش گرفتار خطا و سهل انگاری نمی شود.» او آنها را باز نکرد. جایگاه نظام سلطه در رکاب قاسم سلیمانی خرد خواهد شد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مالک در میدان مرد قاطع بود و سرعت عملش به موقع و مناسب و شهید سلیمانی چنین بود، گفت: مالک جان و دل و اراده او بود و نه رنج است. از کندی و هر قدمی که برمیداری بر اساس منطق است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام سردار در جمهوری اسلامی و در سراسر جهان او را در حوزه قاسم سلیمانی می یابید، تصریح کرد: پادشاهی قاسم سلیمانی متفاوت است. شهید سلیمانی عزادار امت اسلامی و جریان بشریت است.

قنبری خاطرنشان کرد: سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از شهید نشدن پشیمان شد. او در دنیا زندگی کرده است که در روز قیامت که محشور می شود، صندوق بزرگی در برابر بانوی عالمیان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید