حاج قاسم الگوی کامل است/ شهید سلیمانی سرباز وفادار ولایت بود

ساعت: 08:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1794987

مدیر سمینارهای برادران کرمانشاه:

حجت الاسلام صادق ایرانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سربازان وفادار ولایت و همیشه در خط امام و رهبری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام صادق ایرانی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، در مراسم گرامیداشت شهادت حضرت صدیق طاهر (علیه السلام) و سالروز سربازان کم نظیر استان، گفت: الباطع (ع).

مدیر حوزه های علمیه برادران استان کرمانشاه افزود: اگرچه زبان الکن در بیان ویژگی های شهید حاج کاسم وصف است، اما باید در تبیین شخصیت او تلاش کرد.

وی با بیان برخی از ویژگی های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: اخلاص را می توان یکی از مهمترین فضایل اخلاقی و در عین حال از فضیلت های اخلاقی بزرگ حاج قاسم دانست که در شخصیت این بزرگوار کاملاً متبلور است. خدا کرد و او یک مجاهد مخلص بود.

حجت الاسلام ایرانی گفت: چهره دیگری که خود را در آن می بیند و خود را کامل نشان می دهد عمق ارادت به اهل بیت(ع) به ویژه وجود مقدس حضرت زهرا(س) به گونه ای است که ایام الله را گرامی بدارند. فاطمیون با همه مشکلاتی که داشت، از ایجاد حرم حضرت زهرا (سلام الله علیها) غافل نشد و این نشان از ارادت عمیق و خالصانه به معصوم است و شاید به همین دلیل است. ایام شهادت حاج قاسم مصادف با ایام فاطمیه است.

وی ادامه داد: این ابراز ارادت باعث شده است که مجالس دو سال اخیر در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) با یاد حاج قاسم آمیخته شود و تصادفی نیست، بلکه نشانه عشق و محبت است. ارادت این شهید بزرگوار به ائمه «به ویژه حضرت زهرا (س).

مدیر حوزه های علمیه اخوان کرمانشاه شجاعت را از دیگر ویژگی های حاج قاسم می داند و می گوید: و زمانی که محافظش سعی در محافظت از او داشت به او گفت که با دو گلوله ما را می ترساند.

وی گفت: حاج قاسم با همه این ویژگی ها و صدها ویژگی دیگر، دارای عقل و درایت بود که از نعمت های الهی است و می توان او را به عنوان الگوی کامل در بحث فرماندهی و کنترل مطرح کرد.

حجت الاسلام ایرانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در هر سمت و سمتی که داشت به قدری مدبر بود که در لشکر ثارالله سپاه کرمان و مبارزه با اشرار در جنوب شرق و در سپاه قدس که اوج بود به جایگاه و نفوذ خود دامن می زد. از کرامات و مظاهر منش حاج قاسم، مصادیق تدبیر و عقلانیت ایشان مشهود است.

وی برتری علمی و معرفتی حاج قاسم را از دیگر ویژگی های بارز وی برشمرد و گفت: حاج قاسم دانشمند و مردی بود که مراحل علمی را طی کرد و به دکتری رسید که در این زمینه نیز الگوی کاملی است. .

حجت الاسلام ایرانی ادامه داد: سردار سلیمانی معلم و نابغه ای بود که همه این خصوصیات در واقع از روحیه الهی و ارتباط مستمر او با شهدا نشات می گیرد.

وی بیان می کند: حاج قاسم هیچ گاه از راه شهدا منحرف نشد و شب و روز از آن نمی گذشت که یاد شهدا را تداعی نکند، گویی تمثال شهدا را سر کار گذاشته و هر روز تقدیم می شود. صبح و لذا حاج قاسم قبل از شهادت به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه سردار حاج حاجم قاسم سلیمانی از سربازان وفادار ولایت و همیشه در خط امام و رهبری بود، گفت: این شهید والامقام شخصیتی ممتاز و مخلص به معنای واقعی داشت و دفاع کرد. اسلام با تمام قوا بدون ترس و اضطراب وارد شدیدترین جبهه های جنگ شد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: سردار سلیمانی کار خود را فقط برای خدا انجام می داد و همیشه به مکتب امام راحل می رفت و عاشق رهبری و مردم بود.

حجت الاسلام ایرانی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به مردم نیز از ویژگی های این شهید بزرگوار بود که در سیل خوزستان شاهد آن بودیم. وی در طول بیش از 40 سال خدمت خود در جهت حمایت از ملت گام برداشت و در این زمینه هیچ حد و مرزی برای خود قائل نشد.

وی گفت که هسته های مقاومت را در سوریه، افغانستان، لبنان، پاکستان، یمن و بسیاری از کشورهای اسلامی برای کمک و نجات امت اسلامی سازماندهی کرده است.

حجت الاسلام ایرانی به بیانات مقام معظم رهبری در شأن سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: می گویند تحقق مکتب اهل بیت(ع) در حاج قاسم اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید