لاوروف: برجام جایگزین معقولی ندارد/ بازنگری در طرح B را غیرمسئولانه می دانیم. پرداختن به این گزینه ها مسابقه تسلیحاتی را بیشتر می کند

لاوروف: برجام جایگزین معقولی ندارد/ بازنگری در طرح B را غیرمسئولانه می دانیم.  پرداختن به این گزینه ها مسابقه تسلیحاتی را بیشتر می کند

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با تاکید بر لزوم احیای توافق هسته‌ای نسبت به اتخاذ رویکردهای خشونت‌آمیز برای حل مساله هسته‌ای ایران هشدار داد. لاوروف ادامه داد: در حال بازنگری در طرح B هستیم [نقشه دوم] یا هر گزینه غیرقابل قبول دیگری که از نظر ما غیرمسئولانه است. رجوع به این شود [گزینه‌ها] باعث گسترش تنش، مسابقه تسلیحاتی و درگیری اجتماعی با پیامدهای غیرقابل برگشت می شود.

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با تاکید بر لزوم احیای توافق هسته‌ای نسبت به اتخاذ رویکردهای خشونت‌آمیز برای حل مساله هسته‌ای ایران هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری اردوپوینت، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: برجام. [توافق هسته‌ای] هیچ جایگزین معقولی وجود ندارد.

لاوروف ادامه داد: در حال بازنگری در طرح B هستیم [نقشه دوم] یا هر گزینه غیرقابل قبول دیگری که از نظر ما غیرمسئولانه است. رجوع به این شود [گزینه‌ها] باعث گسترش تنش، مسابقه تسلیحاتی و درگیری اجتماعی با پیامدهای غیرقابل برگشت می شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد: این کشور پیش از این ابتکاری را برای امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس برای عادی سازی طولانی مدت اوضاع پیرامون ایران ارائه کرده بود که در حال حاضر مورد توجه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه روسیه درباره اهمیت احیای برجام پس از آن مطرح می شود که مذاکرات برای احیای برجام که از مارس 2021 در وین آغاز شد، به دلیل برخی مسائل حل نشده متوقف شد و نتایج ملموسی به همراه نداشت.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه پس از سفر به عمان و دیدار با مقامات این کشور که یکی از کشورهای میانجی منطقه در زمینه تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای است، درباره نتایج سفر خود گفت: در دیدار با مقامات عمانی تاکید کردیم که به خاطر مذاکره مذاکره نکردیم، ماه ها مذاکره برای دستیابی به توافق انجام شد، تاکید کردیم که پنجره توافق از سوی ایران همیشه باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است و اگر کشورهای دیگر به ویژه آمریکایی ها دست از ریاکاری برندارند و غربی ها واقع بینانه عمل نکنند، معلوم نیست پنجره ای که امروز باز است فردا باز بماند.

امیر عبدالخیان با بیان اینکه امیدوارم کشورهای غربی از رفتار منافقانه فاصله بگیرند و مذاکرات چند ماهه به نتیجه برسد، گفت: امیدوارم همه طرف ها از آن منتفع شوند. و در ادامه مداخله آنها در مسیر برنامه دیگری حرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید