لبخند کودکی از دنیای اسباب بازی های ایرانی


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822549

هفتمین جشنواره و بازار اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که 21 فروردین ماه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری این کانون واقع در خیابان حجاب افتتاح شد، امشب به ایستگاه پایانی خود می رسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی های ایرانی با استقبال پرشور خانواده های دارای کودکان بسیار خردسال، کودکان و نوجوانان همراه بود و هر چه به روزهای پایانی نمایشگاه نزدیک می شویم این استقبال و خرید از نمایشگاه بیشتر می شود.

فضای محدود و نسبتاً کوچک نمایشگاه و استقبال چشمگیر خانواده ها با فرزندان خردسال خود در این ایام تاج گذاری، نگرانی بازدید از نمایشگاه را دوچندان می کند و برگزارکنندگان باید سال آینده برای ارتقای کیفی و استفاده بهتر خانواده تلاش کنند. . از بین محصولات نمایشگاه مکان بزرگتری را برای این منظور انتخاب کنید.

سالن اصلی نمایشگاه توسط دو الماس کوچک تقسیم شده است تا برندهای مختلف اسباب بازی ها بتوانند کابین خود را در این فضا تشکیل دهند. وارد نمایشگاه که می شوید، در نگاه اول، کارگاه کودک «بازی گل ها» توجه شما را به خود جلب می کند. کارگاه آموزشی با حضور چند مربی در مرکز، علاوه بر بازی انفرادی برای کودکان، همراه با آموزش، بازی و مشاوره خلاقانه مربیان.

برندهای مختلف اسباب بازی های چوبی، کاغذی، فرش، لگو و توپی و بازی های فکری سعی در ارائه محصولات خود دارند. اما شلوغی بیش از حد نمایشگاه و فضای کوچک آن اجازه نمی دهد خانواده ها با حوصله از تک تک غرفه ها دیدن کنند تا بازی مورد علاقه فرزندشان را پیدا کنند. و به همین دلیل است که اکثر خانواده ها در نهایت فقط اسباب بازی های دست ساز را از غرفه ها می خرند و بازی های فکری و خلاقانه در این نمایشگاه که نیاز به توضیح اولیه از سوی غرفه دار دارد کمتر مورد توجه قرار می گیرد. البته قیمت نسبتاً بالای این اسباب بازی ها عامل دیگری برای بازدید خانواده ها از این غرفه ها در این شرایط سخت اقتصادی است.


a200a847 1e28 426b 98b0 c809d2b5dbb0 خبر خاکستری

ژانر بازی ها و راهنمای سنی آنها نشان می دهد که بیشتر بازی های این نمایشگاه برای کودکان بالای 4 تا 5 سال اقتباس شده است و کودکان خردسال سهم کمتری از این نمایشگاه دارند و اسباب بازی هایی که می توان برای آنها تهیه کرد کمتر در غرفه ها پیدا شد.

شاید برگزاری این نمایش در اسفندماه بتواند انگیزه بیشتری را برای خانواده ها ایجاد کند تا با خرید اسباب بازی هایی مانند عید، رونق این نمایش را دوچندان کنند; دولت با حمایت های مادی و معنوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سایر استان ها نیز ممکن است برای کمک بیشتر به برندهای اسباب بازی ایرانی، برگزاری نمایشگاه ملی در کشور را در نظر بگیرد که بدون شک در گام بعدی می توان به جنبه صادراتی این اسباب بازی ها فکر کنید.

این مطلب را یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه و بازدید از این نمایشگاه بیان کرد و تاکید کرد: با حضور دانش آموزان می توانیم نمایشگاه اسباب بازی را در سراسر کشور و سایر استان ها گسترش دهیم و این رویداد را به جشنواره ای منطقه ای تبدیل کنیم. . برای مدرسه‌سازی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خارجی نیز در جشنواره شرکت می‌کنند و به این ترتیب محصولات تولیدکنندگان داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنیم.. »

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید