لزوم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بحث آسیب های اجتماعی


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812487

طالبی گفت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بحث آسیب های اجتماعی نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سید محمدرضا طالبی امروز در کار گروه های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، زنان و خانواده در استان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی یکی از چالش های بزرگی است که کشور و استان خراسان جنوبی درگیر آن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از برنامه های دشمن به چالش کشیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمن با چالش و تراکم به دنبال ضربه زدن به این نظام الهی است.

طالبی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب های اجتماعی ناشی از اقدامات دشمن علیه نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: تحریم ها منجر به کمبود مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی برخی کارخانه ها و بیکاری برخی نیروها شده است. کاری است که می تواند منجر به آسیب های اجتماعی مانند طلاق، سرقت، اعتیاد و غیره شود.

به گفته وی؛ بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از برخی اقدامات و سوء مدیریت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طالبی بیان کرد: در دولت اسلامی و انقلابی آیت الله رئیسی باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی دستگاه های اجرایی، مدیران و سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات آسیب های اجتماعی گام های جدی برداشته شود.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بحث آسیب های اجتماعی نهایت استفاده را ببریم چرا که استفاده از ظرفیت مردم نتایج بهتری به همراه دارد.

نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آمار آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی در وضعیت بهتری قرار دارد، گفت: به همان اندازه برای استان خراسان جنوبی با مردم متدین قابل قبول نیست. “

طالبی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته برای آسیب های اجتماعی به استان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید گزارش کتبی اقدامات خود را در خصوص 50 درصد اعتبارات دریافتی به دبیرخانه ارسال کنند که به شورای اجتماعی کشور ارسال شود.

وی بیان کرد: طرح ها و موضوعاتی که در سال 1400 به سازمان ها ابلاغ شد اگر قرار بود برای سال 1401 تغییر کند باید در اسرع وقت به دبیرخانه ابلاغ شود.

به گفته وی؛ برخی از دستگاه ها دارای تم های زیادی هستند، بنابراین باید تعداد آنها را کاهش دهید و به کیفیت کار بیشتر توجه کنید.

نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در سرفصل ها نهایت استفاده را کرد، گفت: خراسان جنوبی سازمان های مردم نهاد زیادی در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی دارد که ممکن است وارد شوند. در این منطقه.

طالبی افزود: در کنار تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی سرفصل ها، ریشه یابی آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: میزان اعتبارات ما برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار ناچیز است که باید برای بهبود آن تلاش کنیم تا به نتایج بهتری برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید