لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای ریشه کنی آسیب های اجتماعی


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840018

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد؛

طالبی تاکید کرد: برای ریشه یابی و راه حل دقیق آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و فرهیختگان استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانسید محمدرضا طالبی امروز در نشست بررسی فعالیت های مرکز تخصصی مغز و اعصاب خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی حاصل تهاجم فرهنگی و برنامه ریزی دشمن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: استکبار جهانی شعار مبارزه با آن است اما از سوی دیگر میزان رشد خشخاش و تریاک در افغانستان و کاشت، داشت، برداشت و ترانزیت است. “

طالبی افزود: اکثر کشورها بودجه های کلانی را از سازمان های بین المللی مواد مخدر دریافت می کنند که در مقایسه با عملکرد آنها دوگانگی بسیار واضحی است.

وی گفت: با ریشه یابی آسیب های اجتماعی متوجه می شویم که بسیاری از آنها به هم مرتبط هستند، به عنوان مثال اعتیاد باعث آسیب به بسیاری از افراد مانند طلاق و سرقت می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای کشف و رفع دقیق آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و فرهیختگان استفاده کرد، بنابراین برای هر یک از مشکلات و آسیب های اجتماعی که در استان وجود دارد باید برنامه داریم به صورت جامع تدوین شده و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی بیان کرد: از نظر معضلات و چالش های اجتماعی وقتی شناسایی درست صورت می گیرد، وقتی مشکل به درستی شناسایی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: این تصمیمات پیش بینی شده از سوی اتاق فکرها باید براساس توانمندی های موجود استان باشد و قابل تحقق باشد.

وی با اشاره به ساختار و ساختار اتاق های فکر گفت: اتاق های فکر باید با حضور اعضای برجسته شوراهای علمی مربوطه، حوزویان، معتمدین محلی و حتی دانشجویان موثر تشکیل شود.

طالبی گفت: اعضای اتاق های فکر باید از نظر اعتقادی، اعتقادی، مذهبی، ولایی و انقلابی در سطح روسای دانشگاه ها باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: جلسات اعتماد مغز باید به طور مرتب در دانشگاه ها برگزار شود و هر دو ماه یکبار در اجلاس استانی مصوبات ارزیابی و تبادل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید