لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای مقابله با بحران کم آبی


ساعت: 13:16
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906110

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به کم آبی بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و حمایت های آنان و راهکارهای ارائه شده برای اجرای طرح های مقابله با کم آبی تاکید کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش موج رسا; جلسه کارگروه تخصصی آب مهندسین عمران و معماری استان زنجان امروز در سالن جلسات شهید شهریاری شرکت آب منطقه ای با حضور سردار طهماسبی معاون انصارالمهدی (عج) برگزار شد. سپاه استان، افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، روسای مراکز و اعضای کارگروه های تخصصی.

در این دیدار سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ شناختی گفت: ایران قدرتمند دلیل دشمنان جمهوری اسلامی ایران است. .

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در جمهوری اسلامی گفت: انشاالله با تلاش جوانان عزیز جمهوری اسلامی ایران هر روز قدرتمندتر خواهد شد.

سردار طهماسابی با اشاره به اهمیت توجه به موقع به مشکلات آب و استفاده صحیح از آب های سطحی و زیرزمینی تصریح کرد: بسیج در سال 1401 57 پروژه آبرسانی را برای رفع مشکلات مردم و آبرسانی به روستاها به اتمام رسانده است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری و تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های سدسازی ناتمام در استان، خاطرنشان کرد: سپاه آماده هر نوع همکاری و مساعدت برای تکمیل پروژه سد مشمپا است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه قبل از بروز هرگونه مشکل و بحران، افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و حمایت از آنان و همچنین راهکارهای ارائه شده برای پیشبرد برنامه ها ضروری است. مقابله با کمبود آب


20a30463 7e87 40a3 a32a d0335340566f خبر خاکستری


پیشرفت پروژه های آب در استان یکی از دغدغه های مردم است

در این نشست برزگر مدیرعامل سازمان بسیج مهندسین عمران نیز به اهمیت مقوله آب و نحوه استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی اشاره کرد.

برزگر با اشاره به کم‌آبی در سال‌های گذشته و آینده، اقدامات مؤثری را برای به حداقل رساندن آثار کم‌آبی برشمرد.

افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به پروژه ها و پروژه های در دست اجرا برای احداث سدها و خطوط آب در استان، ادامه داد: با توجه به وضعیت کلی بارندگی و سطح آب های زیرزمینی استان و آمارهای مربوطه، در حال انجام است. سطح آب های زیرزمینی را کاهش می دهیم.

افشاری با اشاره به افزایش نرخ افت سطح آب های زیرزمینی مرکز استان نسبت به میانگین استانی گفت: بحث آب چالشی فراتر از حوزه یک وزارتخانه است که همکاری همه مسئولان کشور را می طلبد.

وی تاکید کرد: تغییر الگوی کشت و الگوی مصرف مردم و ایجاد تصفیه خانه در شهرهای صنعتی می تواند راهکارهای اصلی کاهش مصرف آب باشد.

رئیس کارگروه آب بسیج مهندسین عمران سنتی منفرد با اشاره به وضعیت پروژه های جاری این شرکت در استان و چالش های پیش رو گفت: دو سد مچمپا و مراش از مهمترین پروژه هایی هستند که در حال انجام است. اجرا می شود که در صورت تکمیل می تواند نقش مهمی در تامین پایدار آب شرب استان و تقویت آب های زیرزمینی داشته باشد.

سنتی منفد گفت: صنایع و بخش کشاورزی با سهم حدود 90 درصدی مهمترین مصرف کنندگان آب هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید