نقش سازمان های مردم نهاد به عنوان فعالان فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدرن


ساعت: 16:02
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920491

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان عنوان کرد:

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد به عنوان فعال فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدرن گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان باید داوطلبانه کار خود را انجام دهند و البته لازم است در حوزه توانمندسازی نیز گام برداشت. سمن ها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامل نواب مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در سومین رویداد توانمندسازی گفت: یکی از رسالت های وزارت ورزش و جوانان صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد جوانان و توانمندسازی این تشکل ها است.

وی افزود: برای توانمندسازی جوانان برنامه های مختلفی انجام می شود و خوشبختانه در این برنامه ها که جوانان حضور دارند اغلب به موضوعات کلیدی، مفید و کاربردی برمی خوریم و این گونه جلسات معمولاً دور از حاشیه و اتلاف وقت است.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان همچنین با اشاره به اهمیت جامعه مدنی در دنیای امروز خاطرنشان کرد: تا زمانی که نظام دوقطبی بر جهان حکومت می کرد، دولت ها مهم ترین بازیگران بین المللی بودند، اما از زمانی که آخرین مرحله جهانی شدن آغاز شد، آنها جدید ظاهر شدند. در نظام بین الملل که فرآیند تصمیم گیری در نظام بین الملل را متحول کرد و محور قدرت را از دولت به جامعه مدنی تغییر داد.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد به عنوان بازیگران فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدرن، گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان باید داوطلبانه کار خود را انجام دهند و البته باید در حوزه توانمندسازی مردم گام برداریم.

نواب حضور در جمع دوستانی که خود فعال هستند را ارزشمند دانست و افزود: عضویت در سازمان های مردم نهاد جوانان در واقع تمرینی برای مشارکت موثر جوانان در جامعه است و یکی از مزایای دیگر آشنایی جوانان با افراد مختلف است. فعالیت های این سازمان ها و در نتیجه کشف حوزه فعالیت مورد علاقه خود، همین عزت است.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان همچنین به شبکه سازی فعالیت های سمن ها در حوزه های تخصصی اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه های تخصصی و موضوعی سازمان های مردم نهاد جوانان از برنامه های مهم اداره کل مشارکت های اجتماعی و داوطلبانه جوانان است. فعالیت هایی که هدف آن هم افزایی و توانمندسازی رهبران جوانان در حوزه های تخصصی است و با این اقدام سعی در ارتقای کیفیت فعالیت سازمان ها و رهبران جوانان در حوزه های تخصصی داریم.

نواب اضافه کرد: در نظر داریم علاوه بر باشگاه های جوانانی که از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته اند، در این شبکه های تخصصی نیز فرصتی را فراهم کنیم تا مجموعه ها و سازمان های دیگری مانند گروه های جهادی و سایر سازمان های مردم نهاد که هستند. زیر نظر وزارت ورزش و جوانان نیز می توانند از این بستر استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حلقه های میانی نقش توانمندسازی مردم را دارند، بر ارتباط مردم و دولت از طریق حلقه های میانی تاکید کرد و گفت: باید مردم را با توانمندسازی مردم توانمند کنیم. کمک حلقه های میانی.» بهترین فرصت ممکن را برای حل مشکلات کشور در اختیار آنها قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید