لزوم افزایش بهره وری از کمک های مالی از طریق اجرای پروژه های عمرانی/ مازندران هشتصدمین کمک را می طلبد.


ساعت: 22:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915705

مهدی خمیشی گفت: متولیان موقوفات باید نسبت به تمامی قوانین وقف آگاه باشند و با اجرای پروژه های عمرانی برای افزایش اثربخشی موقوفات برنامه ریزی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام سید مهدی خمیشی عصر امروز در ارتباط با ویدئو کنفرانس در اولین همایش آموزشی منطقه ای متولیان اوقاف و روسای ادارات اجرایی استان های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان که برگزار شد. در ساری خواستار نگاهی نو به ماده 5 و پیگیری و توسعه آن شد و به موضوع انفاق پرداخت و اظهار داشت: امروز تعداد متولیان انفاق قابل مقایسه با سال گذشته نیست و نتیجه کارها می باشد. خوب

وی افزود: اولین توصیه این است که گیرنده ها با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند، یعنی به صورت متقابل الگوبرداری کنند و عملکرد موفق خود را انجام دهند، به تدریج باید رویکرد واحدی نسبت به موضوع گیرنده ها وجود داشته باشد، در صورتی که گیرنده برخورد سیستمی با مستاجران داشته باشد. و جریان کارشناسان مراقب است و او الگوریتم ذهنی خوبی دارد، دیگران باید مانند او عمل کنند.

وی با بیان اینکه افزایش درآمد در بحث اجرا موضوعی است اما در بحث بهره وری بالاتر بحث دیگری است، گفت: اگر زمین کشاورزی و پهنه بندی را برای توسعه تجاری یا مسکونی، خدماتی، صنعتی یا معدنی در نظر می گیرید، دقت کنید، آن نکته را بدهید. نظرات و پیشنهادات یکدیگر

رئیس سازمان کمک ها و فعالیت های خیریه کشور با اشاره به سخنان مفید امین خاطرنشان کرد: امکانات متولیان با یکدیگر متفاوت است، برای تفکیک و تجمیع اسناد ثبتی و GIS اقدامات قانونی لازم است. ، ما می خواهیم قبل از پایان سال تصمیمات بله نه داشته باشیم.

وی خواستار تبادل نظر و تعامل فکری شد و تصریح کرد: با دانستن مزیت های نسبی روستا و شارژ میدان ها برای اداره خود، با تکیه بر مزیت های نسبی مجموعه ها باید بخشی از پوسته سنتی خود را بشکنیم و با تامین زمین، معدن و سهام کارخانه، می توانیم به یک واحد توانمند تبدیل شویم. برای اینکه اتفاقات خوب بیفتد، با وجود آشنایی با تمام قوانین اهدایی، متولی همچنان نیاز به مطالعه و برنامه ریزی برای موضوعات تخصصی دارد.

* افزایش بهره وری از کمک ها با استخدام 1200 آمین در کشور

مدیرکل متولیان وقفات سازمان وقفات و امور خیریه همچنین از فعالیت 1200 موقوفه در کشور خبر داد و گفت: نتیجه فعالیت متولیان اوقاف افزایش بهره وری است.

محمد رمضانی اظهار داشت: حدود 1200 متولی در کشور داریم که به طور کامل در حال تغییر و بررسی هستند.


وی افزود: استفاده از ظرفیت آمنا متناسب با مشکلاتی است که داریم، در اینجا طیفی از قابلیت های مختلف داریم، مرزهای ماموریت های مختلف آمنا هم متفاوت است، آمنا داریم که ماموریتش متفاوت است.

مدیرکل متولیان اوقاف سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اضافه کرد: در حال حاضر متولیان چند استان تحت خدمات مشاوره ای هستند; سلسله اتفاقاتی که در آن سه سال افتاد توسعه چندانی نداشت و زیرساخت ها آماده شد.

این مسئول گفت: استفاده از امین تهدید نیست بلکه فرصت است، بزرگترین قدمی است که برداشته شده است.

وی با بیان اینکه از معتمدین افتخاری شهرستان ها به منظور استفاده از ظرفیت در جهت اخذ حق وقف، فرهنگی سازی حوزه وقف و … دعوت به همکاری خواهد شد.

رمضانی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد تعامل و هم افزایی بین متولیان و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان و همکاران کمک هزینه اعلام کرد و تصریح کرد: نتیجه این تعامل بهره وری بیشتر کمک های بلاعوض است.

مدیرکل متولیان امر خیریه سازمان نذورات و امور خیریه نیز اعلام کرد: استان مازندران میزبان دومین همایش منطقه‌ای در سراسر کشور بود که انتظارات متولیان و روسای ادارات افزایش یافت و امیدواریم این امر منجر به بهره‌وری هرچه بیشتر کمک‌ها شود.

* نیاز مازندران به 800 کمک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: قطعا تبادل تجربه بین متولیان اوقاف در انجام بهتر کارها موثر خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی اظهار داشت: مازندران با وجود 210 هزار رقیب رتبه اول این بخش را در کشور دارد و خیرین نیکوکار در سال های اخیر نزدیک به 85 کمک جدید داشته اند که اولین اهدای فناوری در کشور در مازندران بوده است.

وی افزود: استان مازندران میزبان سال 1361 امامزاده بود که یکی از کارهای خیری بود که در سال های اخیر انجام شد و عملا رفت. بحث در مورد اجرای هنر بود. 5 قانون موسسات خیریه که از سال 1397 آغاز شده و برکات زیادی برای استان داشته است.

مدیرکل نذورات و فعالیت های خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در مازندران 122 متولی نذورات در سطح روستا و شهرستان داریم. ما کمک هایی داشتیم که به مدت 42 سال هیچ اطلاعی یا چیزی دریافت نکردیم. سال گذشته 450 هکتار از شالیزارها توسط خیرین اداره شد و 75 درصد از این اقدام را مدیون متولی اهدا هستیم.

حیدری افزود: در مازندران بیش از این به متولیان وقف نیاز داریم، اعلام کرد: بر اساس ماده 5 قانون تشکل های وقف، از سال 1397 یک نفر را به عنوان متولی وقف و شورای متقیان برای پیگیری امور وقفات منصوب کنند. با حضور دکتر قانون در محل دوباره فعال می شود.

وی افزود: اوقاف مازندران از آن لحظه تاکنون 122 وقف را در نقاط مختلف استان انتخاب کرده است که انسداد با حضور و پیگیری این بستگان، وصول مطالبات، سرمایه گذاری کمک ها، اجرای صادقانه انجام شده است. نیات، پیگیری امور حقوقی و ثبتی موقوفات با توجه به تعداد زیاد موقوفات باقی مانده، با حضور این بستگان، پیشرفت خوبی حاصل شد و امروز اولین همایش منطقه ای متولیان اوقاف چهار استان در ساری برگزار شد. .

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه مازندران گفت: تبادل تجربه بین متولیان خیرین قطعاً برای انجام اقدامات بهتر در امر کمک های خیرین موثر خواهد بود، در مازندران حداقل به 800 متولی خیرین نیاز داریم که با کمک این خیرین آن ها را اجرایی خواهیم کرد. همکاری روسای بخش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید