لزوم حفظ فعالیت جهادی به عنوان الگوی مؤثر انقلاب اسلامی


ساعت: 13:31
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894971

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای (مدظله العالی) تاکید کرد؛

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای (مدظله العالی) بر لزوم حفظ فعالیت جهاد به عنوان الگوی مؤثر و متوازن انقلاب اسلامی تاکید کرد و انتشار این مطلب را ضروری دانست. عمل مذهبی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خاورستان ، ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای (مد ظله العالی) پیش از ظهر امروز در همایش ملی جهادگران شهرستان فردوس گفت: : به حق می‌توان گفت که امروز حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای الگوی همه حرکت‌های جهادی کشور و احیاگر و مروج فرهنگ واقعی برابری، همدلی و کمک مؤمنانه هستند.

وی گفت: 54 سال پیش در چنین روزی که زلزله مهیب فردوس و شهرها و روستاهای اطراف را لرزاند و خیل عظیمی از مردم را به کام مرگ کشاند، سیدطالبه 29 ساله مشهدی از شنیدن این خبر به شدت ناراحت شد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای ادامه داد: سید علی خامنه ای احساس می کرد که باید کاری انجام دهد به همین دلیل از جمعی از خیرین و بازرگانان کمک گرفت و راهی فردوس شد. آسیب دیدگان، تهیه غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب دیده از این بلای طبیعی.

وی گفت: این طلبه جوان معتقد بود که فردوس را باید ترمیم کرد و روح زندگی را در این شهر دمید و مردم فردوس در آن روزها در گفتار و رفتار این سید جوان تصویر سید بزرگوار صالح و انقلابی خود را می دیدند. روح الله خمینی (ره).saw

عطارزاده تصریح کرد: طلبه جوان سال 47 همان سخنانی را به رهبر و استاد خود خمینی می گفت، همان سخنانی که اهالی این نظمیه لقب خمینی بزرگ را به سیدعلی یوان داده بودند.

وی ادامه داد: این رفتار و امدادرسانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با حضور ایشان در زلزله فردوس متوقف نشد، بلکه همان ماجرا در زلزله اسفرین نیز تکرار شد، در سیل اردیبهشت 1394 در کوچان، ایشان ایشان را در جریان قرار دادند. دوباره با همرزمانش در میانه میدان بود و به کمک سیل زدگان شتافتند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای (مد ظله العالی) گفت: در زلزله بزرگ و مهیب سال 57 طبس در تیرماه 57 به مردم مظلوم و داغدار این شهر کمک کرد. در حالی که رژیم، سیدعلی خامنه ای را به ایرانشهر و جنوب سیستان و بلوچستان فرستاده بود، وی با ویران شدن سیل خانه ها و منازل مردم را تبعید کرد، وی مسجد الرسول (ص) را به پایگاه امداد سیل زدگان تبدیل کرد و از خیرین تهرانی دعوت کرد. مشهد، کرمان و سایر شهرها برای کمک و رفع نیازهای مردم گرفتار در سیل آورده و شخصاً امور را به عهده گرفت.

وی یادآور شد: حضور معظم له در صحنه و کمک به نیازمندان، انجام رسالت تاریخی روحانیت شیعه در همراهی و همدلی با مردم است.

عطارزاده افزود: غمگین بودن برای مردم، شریک شدن در شادی ها و غم ها و تسکین دردهای دردناک از اقدامات همیشگی در سیره مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، این رفتار و سیره مردم و حضور صادقانه و بی تکلف است. در سال 47 آقا سیدعلی خامنه ای همان طبقه 29 است. صالح مشهدی را برای همیشه محبوب قلب مردم فردوس کرد و حتی با پیروزی انقلاب اسلامی اخلاق و منش او تغییر نکرد.

وی گفت: نظام نوپای جمهوری اسلامی که هدف خود را زدودن چهره نامرئی فقر و محرومیت از شهرها و روستاهای عقب مانده ناشی از ظلم و غفلت رژیم پهلوی می دانست، جهاد سازندگی را به وجود آورد.

معاون حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) افزود: رئیس جمهور دانشجو، مردمی و از حامیان جهاد سازندگی بود و خدمت به مردم را در روستاها ضروری می دانست. عشایر و مناطق فقیرنشین

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در حوادث و بلایای مختلف همواره در صحنه حضور داشتند و بر حضور فعال و نقش پررنگ در قبال مردم تاکید داشتند و همواره مردم را به همدلی توصیه می کردند.

عطارزاده با بیان اینکه این رفتار حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) مختص مردم ایران نیست، گفت: در سال های اخیر که سیل در پاکستان جان هزاران مسلمان را نابود کرد، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند. عالی) که در خطبه های نماز جمعه اشک غم و اندوه در این فاجعه ریخت و از همگان خواست تا به این قربانیان مظلوم کمک کنند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای (مد ظله العالی) افزود: در زلزله رودبار، زلزله بم، زلزله ورزقان، سیل خوزستان، سیل لرستان، زلزله کرمانشاه. او همیشه یک دغدغه داشت و آن کاهش درد و رنج مردم بود.

وی ادامه داد: کمک برای یافتن مجروحان یکی از دغدغه های رهبری بود از این رو ماموران را به خدمت ایثارگرانه دعوت کردند و مردم را به کمک یکدیگر در جهاد مقدس توصیه کردند.

عطارزاده تصریح کرد: امروز در پنجاه و چهارمین سالگرد حضور حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در زلزله فردوس و به یاد اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی نسل خمینی گرد هم می آییم تا این شخصیت بزرگ را گرامی بداریم.

وی یادآور شد: حضور موثر و رهنمودهای حکیمانه وی در زمان شیوع کرونا و حمایت جهادگران برای رفع مشکلات مردم از اقدامات ماندگار در تاریخ این سرزمین است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای افزود: خدا را شاکریم که در مراسم ملی جهاد مقدس با حضور جهادگران، کتاب فردوس، روایتی از حضور ماندگار و عمومی حضرت آیت الله العظمی است. خامنه ای (رحمت الله علیه) در این حادثه تلخ منتشر شد قلم فصیح آقای سید علیرضا مهرداد رونمایی شد.

به گفته وی؛ خاطرات و اسناد منتشر نشده معظم له برای اولین بار در معرض دید علاقمندان به این امر قرار می گیرد.

عطارزاده تصریح کرد: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) متناسب با نشر اندیشه و ارائه ابعاد مختلف شخصیت و سیره رهبر فرزانه، در قالب یک فیلم مستند غیررسمی، روایتی منتشر نشده از دیدار مقام معظم رهبری و فعالان توده ای جنبش های جهادی که در قالب دیدراس روز پنجشنبه ایشان در سال 1397 به همراه بخشی از اقدامات و فعالیت های معظم له در عرصه خدمت رسانی و بهزیستی اجتماعی و برای اولین بار امروز این مستند ویژه فعالان جهادی حاضر در این رویداد ملی اکران شد.

وی افزود: باید صمیمانه از همه عزیزانی که در برگزاری این رویداد باشکوه ملی مشارکت داشتند تشکر کنم.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای (مد ظله العالی) گفت: از مسئولین استانی و شهرستانی از اقشار مختلف جامعه، روحانیت عالی، جهادگران و همه اقشار صمیمانه قدردانی می کنیم. افرادی که برای ثبت این رویداد مهم فرهنگی به عنوان الگویی برای هویت سازی نسل جوان گام برداشتند.

مهرداد نویسنده مجدد کتاب فردوس نیز در نشست سراسری جهادگران خاطرنشان کرد: این کتاب گنجینه ای تمام نشدنی است که در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

وی هدف از نگارش این کتاب را پیگیری دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) دانست و گفت: این کتاب پس از مصاحبه با بازماندگان تالیف شده است. از زلزله مهیب فردوس و گروه های حمایتی روحانیون که در آن زمان حضور داشتند.

به گفته وی؛ جمع آوری این کتاب حدود سه یا چهار سال طول کشید.

پس از سخنان مهرداد حجت الاسلام علی مرادی و حبیب الله گرامی از حاضران در زلزله ۴۷ فردوس به بیان خاطراتی پرداختند.

کتاب «دوباره منصفانه» روایت حضور جهادی حضرت آیت الله خامنه ای در زلزله فیردوس در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید