لزوم راه اندازی نهضت پیشگیری از جرم در جامعه/حقوق بشر خط قرمز دادسرا است


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904598

حجت الاسلام بلوچ زاده با بیان اینکه نهضت پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه باید از امروز راه اندازی شود، گفت: حقوق مردم خط قرمز دادسرا و یکی از رسالت های مهم دادسرا است و با افرادی که قصد تخلف دارند برخورد خواهد شد. حقوق عموم مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان کاشمر صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که در محل دادسرا برگزار شد، اظهار داشت: سمت دادستان و ماموریت های محوله بسیار مهم است و در در راستای ارائه خدمات به مردم و خدمات دستگاه قضایی و مرجع رسیدگی به شکایات.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت و قانون نیز از وظایف دادسرا است، خاطرنشان کرد: احترام به ارباب رجوع نیز در اولویت کار دادستانی است و باید حرمت موکل حفظ شود.

دادستان کاشمر با تاکید بر اینکه کاهش اطاله دادرسی و کار با دقت و سرعت در دستور کار دادسرا قرار دارد، تصریح کرد: برخورد با فساد و برخورد با افرادی که در ناامنی و قاچاق فعالیت می کنند از دیگر وظایف این دادسرا است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق مردم خط قرمز دادسرا است و یکی از رسالت های مهم دادسرا حفظ حقوق مردم و بیت المال است و کسانی که قصد تضییع حقوق شهروندی را دارند ناگزیر خواهند بود. وی اذعان داشت: پیشگیری از وقوع جرایم نیز در دستور کار قرار دارد زیرا پیشگیری از وقوع جرم همیشه بهتر از درمان است.

حجت الاسلام بلوچ زاده با بیان اینکه امروز شاهد برخی آسیب های اجتماعی در سطح جامعه هستیم، اظهار داشت: باید در کاهش، کنترل و توقف این آسیب ها که گاه بر عهده جمهوری اسلامی ایران نیست کمک و تلاش کنیم. این جرایم یکی از دلایل عمده آن عدم آگاهی مردم جامعه است و اگر بخواهیم از وقوع این جرایم جلوگیری کنیم باید به سمت آگاهی مردم حرکت کنیم تا مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کاهش یابد. .

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت آگاه سازی برویم و برنامه های مختلفی در این زمینه وجود دارد، طرح هر مسجد یک وکیل است، زنگ قانون در مدارس به زودی در شهرستان در حوزه آگاهی عمومی آغاز می شود، تصریح کرد: نقش رسانه ها رنگ های زیادی در عرصه آگاهی دارند و رسانه ها امروزه نقش هدایتگر و آگاهی بخشی دارند و باید تلاش کنند تا راه را به مردم جامعه نشان دهند.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه جهاد تبیین باید در رسانه ها به خوبی اجرا شود و این وظیفه تبلیغی می تواند به پیشگیری از بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی کمک کند، گفت: اخبار باید موثق، صحیح و مستند باشد و رسانه ها آموزش دهند. طبیعت در زمینه های مختلف بسیار دارند که اگر به درستی انجام شوند می توانند از بروز بسیاری از سوالات و مشکلات جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه قانونگذار طرفدار زنان و کودکان است و اگر آگاهی بخشی به درستی انجام شود می تواند به آرامش و آگاهی کمک کند و تاکید کرد: اگر آموزش صورت گیرد، دشمن جرات سوء استفاده از عواطف جوانان را بر سکوی جامعه نخواهد داشت. فضای مجازی .

حجت الاسلام بلوچ زاده با تاکید بر اینکه رسانه ها جدا از نقش معلمی، نقش متولی دارند و اگر در جایی مشکلی وجود دارد، باید از سرمایه های یک جامعه و حقوق مردم مراقبت و صیانت کنند، گفت: رسانه ها در این زمینه باید توجه داشته باشند. رسانه ها مشکلات و معضلات هستند و فساد را به گوش مسئولان مربوطه می رسانند تا در اسرع وقت این موضوع پیگیری و حل شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها قدرت زیادی در اطلاع رسانی و آموزش افراد مختلف دارند و رسانه ها می توانند در تغییر عادات و ارزش های اجتماعی در جامعه بسیار موثر باشند، گفت: رسانه ها باید در تغییر برخی از عادات نادرست کمک کنند. جامعه معقول و غیرقانونی تغییر خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با بیان اینکه امروز حرکت باید برای پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه آغاز شود و هدف آن آگاهی بخشی به جامعه و مردم است و نقش رسانه ها در این زمینه بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: امنیت یکی است. از پسندیده ترین نعمت های خداوند است که لازمه هر جامعه ای است و امنیت از نظر دین و اسلام و ائمه و شریعت نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید