لزوم متقاعد کردن دانش آموزان در مورد حجاب


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898224

رضایی در نشست تخصصی عفاف و حجاب در مدارس استان گفت: برنامه ریزی بر اساس اعتقاد فکری دانش آموزان برای گرفتن عفاف و حجاب قلبی و درونی و عمل به آن مهم ترین وظیفه مدیران مدارس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «راه آرمان»، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان فردار در این جلسه که با حضور فرماندهان سپاه تارولا و نیروی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به تمرکز نظام آموزشی گفت: آموزش و پرورش کودکان 0 تا 18 سال موظف است بر اساس سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در راستای ترویج «حجاب و عفاف» گام بردارد.

وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی، ارزش های بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و فرهنگ و آداب و رسوم ملی ایرانیان از جایگاه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: وی با بیان اینکه عفاف و حجاب نماد گرانبها و ملی دینی فرهنگ ایرانی و نماد انقلابی گری است، جایگاه مهم و جامعه ایرانی همواره یکی از مروجین این فرهنگ بوده است. لذا دشمنان ارزش های الهی، دینی و انقلابی با توجه به جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب، سعی در کاهش یا تخریب این نماد و شکستن این اقتدار دارند.

رضایی جلب مشارکت سازنده و موثر خانواده ها در حفظ، تعمیق و گسترش حیا، عفاف و حجاب دانش آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین ضروری دانست و افزود: برنامه ریزی متناسب با ترغیب فکری دانش آموزان به پذیرش عفاف و حجاب. از صمیم قلب و تمرین این مهم ترین وظیفه مدیران مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افراط و تفریط را سم فعالیت های تربیتی می داند و خاطرنشان می کند: باید با معرفی الگوها و ارزش های اسلامی دانش آموزان را به سمت حجاب و عفاف هدایت کنیم.

رضا رضایی هفته دفاع مقدس را نماد مقاومت ایران اسلامی دانست و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

وی با اشاره به شهدا به عنوان الگویی موثر و سرمایه ارزشمند برای تربیت نسل جوان، بر معرفی و بیان وصیتنامه شهید در مدارس به صورت هفتگی و ماهانه تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید