لزوم مدیریت هیجانات کودکان با یادگیری استراتژیک در شرایط بحران


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901225

جعفری بیان کرد: مدیریت رفتاری و کلامی کودکان در برخورد با حوادث و بحران ها یکی از مهم ترین نیازهای خانواده هاست و باید در این زمینه شفاف سازی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیده جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه افسران نیروی انتظامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بازدید از این دانشگاه از دانشگاه افسری نیروی انتظامی و در این سخنرانی نکات ارزنده ای را در خصوص اتفاقات اخیر بیان کرد و کشور گفت: بخش توجه به عواطف جوانان مورد توجه ویژه قرار گرفت.

یک کارشناس روانشناسی و علوم رفتاری گفت: اگر توجه به رفتار کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به درستی مدیریت نشود، باید در این سنین انتظار پرخاشگری در رفتار، گفتار و کردار فرزندانمان را داشته باشیم.

جعفری بیان کرد: نبود مدیریت و زمان لازم برای تعیین زمان استفاده از فضای مجازی و سرگرمی این روزها به چالشی بزرگ برای این قشر از جامعه تبدیل شده است که نیازمند مدیریت بیشتر والدین بر رفتار فرزندانشان در فضای مجازی است.

وی بیان کرد: برخی رفتارهای نامتعارف در بین نوجوانان و جوانان پس از مشاهده برخی صحنه های سخیف و خشن در فضای مجازی باعث شده تا این احساسات را در فضای واقعی جامعه به تصویر بکشند و در گرداب اغتشاشات گرفتار شوند.

یک کارشناس روانشناسی و علوم رفتاری گفت: مقام معظم رهبری در خطاب به دانشجویان دانشگاه نیروی انتظامی به درستی فرمودند «نوجوانانی که تحت تأثیر برنامه های هیجانی اینترنتی قرار گرفته اند نیاز به حمایت دارند»، بدون شک می توانید به فرمایش مقام معظم رهبری عمل کنید. ارتقاء سطح سواد رسانه ای در میان اعضای خانواده.

وی بیان کرد: مدیریت رفتار و گفتار کودکان در مواجهه با حوادث و بحران ها یکی از مهم ترین نیازهای خانواده ها است و نیاز به شفاف سازی و آگاهی بخشی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید